Aerobinen liikunta ennen vai jälkeen anaerobisen, samassa treenissä?
Jälkeen ja ennen
(5-10min)Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
(5-10min)Muut aloittelijat, milloin ekaa kertaa olette huomanneet sen "pumpin", josta tälläkin palstalla puhutaan?
Minä huomasin tänään hauiksissa. Tein leukoja vähemmän kuin yleensä (8 ja 5), mutta sitten lisäksi ylätaljassa kevyemmällä painolla oikein sievällä pitkällä liikkeellä 10 toistoa.
Jälkeen ja ennen(5-10min)
Moi!
En oikein osannut käyttää hakua tästä aiheesta.. Mutta mietin, että jos vaikka teen klo 15 punttitreenin, syön palkkarit ja näin, mutta illalla mulla on kova aerobinen(jääkiekkotreenit ja juoksua), niin haittaako tämä jotenkin lihaskasvua/palautumista kun ei puntin jälkeen pääsekkään lepäämään(nukkumaan) ja päivän kalorit menee iltatreenien ansiosta miinukselle, mikä on ihan hyväkin, koska mulla on tavotteena laihdutus lihakset säilyttäen, kun en yhtään lisää lihaksia tarviis. Teen enemmän aerobista ja vähemmän punttia kuin ennen, aerobista melkein joka päivä, punttia n. 2 kertaa/vko.
Näin maalaisjärjellä olen tehnyt (vapaapäivinä kun voin itse päättää) aerobisen aamulla rasvanpolttoon, puntin illalla ja syönyt paremmin puntin yhteydessä, että lihas kasvais yöllä. Niin siis onko näitten järjestyksillä ja ruokailuajoilla mitään väliä?
Entä jos syö kuitenkin yli kulutuksensa? Eikös siinä tapauksessa energiaa pitäisi jäädä myös lihaskasvuunkin?Mikäli lihasten kasvattaminen kiinnostaa, mieluiten eri päivänä.

arnoldin kultainen kuusikko vai starting strength
Elikkä uudenvuoden jälkee olisi tarkoitus alkaa treenata salilla sen 3-5kk 2-3kertaa viikossa kesälomalle asti ja ehkä jatketaan kesälomallakin. Pitäs saaha lihasmassa kävivarsiin ja muihin kehon osiin. On jääkiekko taustaa 5-7 vuotta ja salilla on käyty n.10 kertaa jääkiekon kuivaharjoittelun parissa, muuten olen aloittelija salilla käynnin parissa. Kumpi ohjelma on noista parempi voiman kasvatukseen ja lihasmassan saantiin.
onko oikea ketju viestille? :D
Entä jos syö kuitenkin yli kulutuksensa? Eikös siinä tapauksessa energiaa pitäisi jäädä myös lihaskasvuunkin?
Ei oo oikeesti mitään järkeä nistella niitä jos 200 toiston jälkeen vasta alkaa tuntua liikkeitä nyt en jaksa luetella, muuta jotain muutakin oliss hyvä tehä kun hauiksia. Käy mielummin salilla.Minulla on 5kg painot kotona. Mitä liikkeitä niillä kannattaisi tehdä?
Normaalisti salilla teen hauiskääntöä 12.5-10 kg:llä. Että onko siitä mitää hyötyä, jos teen noilla 5kg:n käsipainoilla hauiskääntöä?

Ei perkele en tajuu mikä täs on, itellä pistää solisluiden/rintalastan kohalle ku laskeudun telineestä iha hetken aikaa. Millaselta sulla tuntu? Haluun nimittäin et joku selventää mistä tää johtuu.Onko muilla tuntunu dippiä tehdessä siltä ku rintalasta haluais tulla ihon läpi? Ekaa kertaa tein dippiä sitten yläasteen kuntotestien ja tuntu kyllä aivan helvetin pahalta vaikka ei ollut lisäpainoja ku reilu 10kg, lihaksissa ei vielä hirveämmin tuntunut mutta rintalastassa tuntu.. Vai onkohan tuo vaan alkukankeutta?
Aika syvälle dippasin mutta olkapäiden liikkuvuuden rajoissa kuitenkin ku olen aiemmin onnistunut paskomaan kiertäjäkalvosimeni nii niitä vähän varoin.. Ja tosi hallitusti tein eli ei pitäis olla siitä kiinni.
Tuntuu niinku rinta ihan helvetin "kireältä" ja niinku rintalasta (luut) pyrkis rinnasta ulos.. Lihaksissa ei niinkään tunnu. En ajatellu että tuntuko solisluissa mut rintalastassa ainaki, oli pakko lopettaa ku tuntu että kohta käy huonosti vaikkei lihaksia vielä saanu väsytettyä.. Muutaman päivän päästä kokeilen uusiksi, voiha se olla että ku uus liike mulle nii menee vähän aikaa ku totuttelee..Ei perkele en tajuu mikä täs on, itellä pistää solisluiden/rintalastan kohalle ku laskeudun telineestä iha hetken aikaa. Millaselta sulla tuntu? Haluun nimittäin et joku selventää mistä tää johtuu.