Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Osta rainbow kanan fileesuikaleita. 300g pakkaus 2euroa 97kcal/100g ~20g prodea ~2-3g rasvaa.
Vaikka tuntuu, että ne kanan koivet on halpoja, suosin silti ite tuota. Helppoa, nopea ja saa nuo macrot ja kalorit helposti selville.

Itseasiassa ne kanan koivet mitään halpoja ole, jos kilohinta on vaikka 2,5€ ja suunnilleen kilossa on lihaa noin 350g. Niin kilohinta lihalle on 7,14€. Eli ihan sama kuin suikaleissa. Suikaleissa ei tosin ollenkaan rasvaa :)

Mitenkäs kun kesäkuun alussa on tiedossa polvileikkaus, jonka jälkeen noin 2 viikkoa saikkua, niin miten kannattaa tuon lepoajan aikana syödä? Tietty sillä tähtäimellä, että lihaskatoa mahdollisimman vähän.

Toisaalta mulla kävi mielessä, että jos kokeilisi tuona aikana jotain diettiä, mutta se ei varmaan kauhean järkevää ole. Meinaan, että jos se vaikuttaa haitallisesti toipumiseen (?).

Mistä pääkaupunkiseudulta sais ostettua halvimpia proteiini- ja palkkarijauheita? Tai proteiini- ja hiilarijauheita (jos vaihtoehtosesti itse sekottelis tarpeiden mukaan)? Ja miks kehonrakentajien dieeteis on täällä vähän kaikissa käytetty rypsiöljyä? Antaaks se jotain hyödyllisiä rasvoja, mitä se hyödyttää ylipäätään? Kiitos :o)

Mistä pääkaupunkiseudulta sais ostettua halvimpia proteiini- ja palkkarijauheita? Tai proteiini- ja hiilarijauheita (jos vaihtoehtosesti itse sekottelis tarpeiden mukaan)? Ja miks kehonrakentajien dieeteis on täällä vähän kaikissa käytetty rypsiöljyä? Antaaks se jotain hyödyllisiä rasvoja, mitä se hyödyttää ylipäätään? Kiitos :o)

Rypsäristä saa osan päivän rasvantarpeesta. Bulkilla rypsärillä saa nostettua päivän kalorimäärää ja näin saavuttaa helpommin päivän tavoitteen.

jos paistan vaikka possun ulkofileen ja sen raaka paino on 600 g.Paiston jälkeen sen paino oon noin 400g.
Niin ateriaa kohen tulisi saada 150 g.Jaanko ton 400 grammaa sit vaan 4 osaan :D eli ateriaa kohenden tulisi noin 100g.

Huomaan aina kun käy salilla että monet sekoittaa vettä jauhon kanssa. Itse olen kokeillut samaa. Käytän suklaanmakuista protskujauhoja jossa on noin 75g proteiinia per 100g jauhoa. Veden kanssa tuo maistuu ihan tyydyttävälle, mutta käyttääkö kukaan maitoa veden sijasta. Sehän olisi paljon parempi vaihtoehto jos lisää 5dl maitoa 100g jauhoihin eli tulisi yhteensä 75g+ 5x3,2g= 91grammaa proteiniia koko satsiin. Onko tuo parempi vaihtoehto kuin pelkkä vesi? kun maidon kanssakin tuo maistuu paljon paremmalle

Huomaan aina kun käy salilla että monet sekoittaa vettä jauhon kanssa. Itse olen kokeillut samaa. Käytän suklaanmakuista protskujauhoja jossa on noin 75g proteiinia per 100g jauhoa. Veden kanssa tuo maistuu ihan tyydyttävälle, mutta käyttääkö kukaan maitoa veden sijasta. Sehän olisi paljon parempi vaihtoehto jos lisää 5dl maitoa 100g jauhoihin eli tulisi yhteensä 75g+ 5x3,2g= 91grammaa proteiniia koko satsiin. Onko tuo parempi vaihtoehto kuin pelkkä vesi? kun maidon kanssakin tuo maistuu paljon paremmalle
Pitää muistaa että maidossa on kaloreita ja hiilareita, se on kalliimpaa kuin vesi ja hankala säilöä kuntoilun ajaksi. Muuten kai ok.

hoi! ehdottakaas jotain hyviä kaloripitosia ruokia kun meinaa jäädä kalorit miinukselle vaikka tarkoitus olis toinen. painoa on tullut 95 kg ja siihen se on jäänytkin kun kulutus on isompi niin ei millään meinaa saada tarpeeks kaloreita ilman että söis päivän putkeen.niin ja n.4000kcal pitäis syödä kalorilaskurin mukaan.

hoi! ehdottakaas jotain hyviä kaloripitosia ruokia kun meinaa jäädä kalorit miinukselle vaikka tarkoitus olis toinen. painoa on tullut 95 kg ja siihen se on jäänytkin kun kulutus on isompi niin ei millään meinaa saada tarpeeks kaloreita ilman että söis päivän putkeen.niin ja n.4000kcal pitäis syödä kalorilaskurin mukaan.

Lohi, etenkin kylmäsavustettuna on helppo tapa saada kaloreita, ja vielä terveellisessä muodossa. Eli protskuja ja hyviä rasvoja yhdessä paketissa. Avokaado myöskin ihan näppärä.

decorator joo kyl jos tol 2e saan täällä jumalanseläntakanakin nii tota rupeen ostaa :) Sopivasti sopii diettiin toi 300g/300kcal kerta-annoksena. Mutta jos jollakin on ilmiömäinen konsti/ tieto tohon mun ongelmaan (kyllähän se vähän riippuu miten rapsakaksi kanat paistaa nimimerkillä tosi rapeistakin kokemusta on) niin olisin kiitollinen:worship:

Onko tämmönen hyvä dieettipäivän aamupala:

69g hiilareita, 39g protskuja, 7g rasvaa. Yhteiskalorit n.510. Omat strategiset mitat 97/189, ikä 17.

Mitenkäs, onko muilla ollut tämän kaltaista ongelmaa; kun syön ehramin rahkaa, niin hengitys muuttuu pahanhajuiseksi (varsinkin aamulla, jos iltapalalla pelkkä rahka). Sen tuntee suussakin, kun on syönyt rahkaa, joka on siis aika hapanta. Hampaiden pesukaan ei auta. Kuitenkaan hengitys ei ilmeisesti pahalta haise silloin, kun en rahkaa ole syönyt.
Pitäiskö kokeilla maustaa rahkaa eritavoin (nyt mehulla) vai olisko teillä vinkkejä tuon ongelman poistamiseen? Onko muilla samoja tuntemuksia?

Rahka kun on niin hyvä ja kätevä..

Eikös lihasmassan kasvu ja rasvaprosentin aleneminen ole yhtä kuin kiinteytyminen? ;)

Annostus:
Hiilihydraattijuoma treenin aikana: 3-5 % Carbo Flex
Hiililhydraattijuoma treenin jälkeen: (voidaan sekoittaa proteiinijuomaan)Laske 1-2 g/kg kehonpainoa ja juo tunnin sisällä treenin jälkeen. <-- voisko joku selventää että mitä toi meinaa toi "treenin aikana: 3-5% carbo flex" ja siis totako juodaa treenin aikana ja heti perään toi toinen?

no tältä näyttäs nyt toi ostoskori kertokaa jos on vaihtamisia ja karsimisia ja lisäilyä:
2 x CLA, 90 kapslar
Whey-80, 1 kg, Banaani
Whey-80, 1 kg, Minttusuklaa
Blaze Xtreme, 96 Kapselia
Carbo Flex Pure, 12 kg, SÄÄSTÖPAKKAUS
2 x Myotest

no tältä näyttäs nyt toi ostoskori kertokaa jos on vaihtamisia ja karsimisia ja lisäilyä:
2 x CLA, 90 kapslar
Whey-80, 1 kg, Banaani
Whey-80, 1 kg, Minttusuklaa
Blaze Xtreme, 96 Kapselia
Carbo Flex Pure, 12 kg, SÄÄSTÖPAKKAUS
2 x Myotest

Samantien osta enemmän tota whey-80.
2kg menee todella nopeasti. Siitä on kanssa se säästöpakkaus 16kg jotain 175€ ( Suosiolla tuo koska tulet kuitenkin ostamaan lisää, isompi pakkaus halvempi /kg)
Ite oon käyttänyt suklaa ja minttusuklaa ja hyvän makuisia on.
Karsisin ehkä noi Myotest ja Blaze taput pois, mutta jos raha ei ole este niin voihan niitä kokeilla.

Samantien osta enemmän tota whey-80.
2kg menee todella nopeasti. Siitä on kanssa se säästöpakkaus 16kg jotain 175€ ( Suosiolla tuo koska tulet kuitenkin ostamaan lisää, isompi pakkaus halvempi /kg)
Ite oon käyttänyt suklaa ja minttusuklaa ja hyvän makuisia on.
Karsisin ehkä noi Myotest ja Blaze taput pois, mutta jos raha ei ole este niin voihan niitä kokeilla.

Joo kyl se raha on vähä esteenä :D kauankoha toi 8kg kestäis ku ei oikee kehtais 175eurol ostaa ku ekaa kertaa näitä lisäravinteita ottamassa

Edit: vielä että olisko jotai toista rasvanpolttajaa viel ton CLA:n lisäks, mimmosia noi vihreätee uuttet olis?

Back
Ylös Bottom