BB PRO Jari "Bull" Mentula

No joo, onhan tuossa duunia tarpeeks. Ja pitää ollakin, ei pro-kehonrakennus mitään halpaa lystiä ole.

Niin tai pikemminkin niin, että pro kehonrakennus ura ei kestä loputtomiin ja kurja se on jäädä tyhjän päälle uran loputtua. Nyt siis pitää myös rakentaa sitä tulevaisuutta. Asia jonka harva osaa ajatella.

Mut ei nyt oikeesti liioitella. Uskon kyllä että hommaa on ja aikaa menee mutta pari viestiä silloin tällöin ei varmasti ajan puolesta ole ongelma. Mutta jos keskustelupalsta ei ole vain Jarin "juttu" niin hyvä se on että Leech meitä informoi vaikka kirjoituksista päätellen myös sinulla pitää kiireettä.

Jarilla on kyllä olemassa tunnukset Pakkotoisto.comiin, mutta keskustelupalstat ei vaan ole hänen "juttu".
Mielestäni Jarin ei ole muutenkaan järkevää kirjoitella tänne itse omalla nimellään ja luoda Pakkotoisto.comiin (huomattavan julkisuusarvonsa takia) monia kiinnostavaa sisältöä ilmaiseksi. Itse olen joskus kuitenkin miettinyt, että voisiko jonkinlainen kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu olla esimerkiksi sellainen, että Mike maksaisi Jarille jotain siitä, että Jari kirjoittelisi tänne? En tietenkään ole missään asemissa sen kummemmin ehdottelemaan mitään sopimuksia, mutta kunhan vain heittelen ideoita ilmaan.

Mielestäni Jarin ei ole muutenkaan järkevää kirjoitella tänne itse omalla nimellään ja luoda Pakkotoisto.comiin (huomattavan julkisuusarvonsa takia) monia kiinnostavaa sisältöä ilmaiseksi.

Miksei ole järkevää? Eikös pakkotoiston tarkoitus juuri ole tarjota tuota kiinnostavaa sisältöä ilmaiseksi?

Mielestäni Jarin ei ole muutenkaan järkevää kirjoitella tänne itse omalla nimellään ja luoda Pakkotoisto.comiin (huomattavan julkisuusarvonsa takia) monia kiinnostavaa sisältöä ilmaiseksi. Itse olen joskus kuitenkin miettinyt, että voisiko jonkinlainen kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu olla esimerkiksi sellainen, että Mike maksaisi Jarille jotain siitä, että Jari kirjoittelisi tänne? En tietenkään ole missään asemissa sen kummemmin ehdottelemaan mitään sopimuksia, mutta kunhan vain heittelen ideoita ilmaan.
Niin no, tein Jarin blogin ilmaiseksi. Myös kaikki mainoskuvat esim kilpaileviin kauppoihin on lähtenyt meitsin kamerasta ilmaiseksi. Jari ei meikältä rahaa olisi vaatimassa, enkä minä Jarilta. Ollaan tunnettu niin kauan, ettei tässä nyt frendien kesken aleta mitään rahaa liikuttelemaan. Siinä vaiheessa kun minä alan maksamaan kirjoittelijoille, alkaa myös lukeminen maksamaan ja siitäkös se poru alkaisi. Nyt kuitenkin yli 100 tuhatta lukee ja kuluttaa kaistaa ilmaiseksi. Mutta katos kynis kun kaikkea ei aina mittailla rahassa.

Ei täällä Ville mitään Jarin infoja jakaisi, jos siitä ei olisi hyötyä myös Jarille. Vai meinaatko, ettei näkyvyys ole hyödyllistä? Miksi ammattilaiset pitävät ilmaisia blogeja? Miksei Jarin blogi maksa mitään? Tadaa, näkyvyyden johdosta.

Mitä kuvaamiseen tulee, niin jos olisin samanlainen kuin sinä Kynis, niin ottaisin kaikilta kisaajilta rahaa kuvauksista ja pistäisin gallerian maksulliseksi. Jos tässä lajia ja sivustoa ajattelee kuitenkin vähän järkevämmin, niin edelleen jatkan kuvauksia, joissa kuvattavat saa ammattikuvat ilmaiseksi ja ne menee galleriaan, eikä gallerian kuvien katsominen maksa mitään. Siinähän moni voisi ihmetellä, että miksi Mike kuvaa ilmaiseksi vaikkapa kamppailukisoja, kun kisat saavat julmetun mainoksen kuvien kautta. Niinpä, raha ei aina merkkaa kaikkea.

Niin no, tein Jarin blogin ilmaiseksi. Myös kaikki mainoskuvat esim kilpaileviin kauppoihin on lähtenyt meitsin kamerasta ilmaiseksi. Jari ei meikältä rahaa olisi vaatimassa, enkä minä Jarilta. Ollaan tunnettu niin kauan, ettei tässä nyt frendien kesken aleta mitään rahaa liikuttelemaan. Siinä vaiheessa kun minä alan maksamaan kirjoittelijoille, alkaa myös lukeminen maksamaan ja siitäkös se poru alkaisi. Nyt kuitenkin yli 100 tuhatta lukee ja kuluttaa kaistaa ilmaiseksi. Mutta katos kynis kun kaikkea ei aina mittailla rahassa.

Ei täällä Ville mitään Jarin infoja jakaisi, jos siitä ei olisi hyötyä myös Jarille. Vai meinaatko, ettei näkyvyys ole hyödyllistä? Miksi ammattilaiset pitävät ilmaisia blogeja? Miksei Jarin blogi maksa mitään? Tadaa, näkyvyyden johdosta.

Mitä kuvaamiseen tulee, niin jos olisin samanlainen kuin sinä Kynis, niin ottaisin kaikilta kisaajilta rahaa kuvauksista ja pistäisin gallerian maksulliseksi. Jos tässä lajia ja sivustoa ajattelee kuitenkin vähän järkevämmin, niin edelleen jatkan kuvauksia, joissa kuvattavat saa ammattikuvat ilmaiseksi ja ne menee galleriaan, eikä gallerian kuvien katsominen maksa mitään. Siinähän moni voisi ihmetellä, että miksi Mike kuvaa ilmaiseksi vaikkapa kamppailukisoja, kun kisat saavat julmetun mainoksen kuvien kautta. Niinpä, raha ei aina merkkaa kaikkea.

No minähän en tietenkään voi kovin tarkkaan tietää Jarin ja sun välisestä dynamiikasta tai ystävyyssuhteiden laadusta ja jos ideani oli huono, niin sillä selvä. En tajua miksi sitä pitää kommentoida noin vittuilevaan sävyyn ja vihjailla rivien välissä, että olen vitun ahne läski homo. Joka tapauksessa ihan noin yleisesti, mielestäni Jarille saattaisi koitua helposti turhan paljon työtä hänen vastaillessaan täällä itse kaikkiin kysymyksiin. Kysymysten määrä kuitenkin räjähtäisi tuossa vaiheessa toiseen potenssiin. Jos hommasta saisi korvausta, tuota voisi tehdä joidenkin muiden maksullisten töiden tilalla. Satunnaisen blogittelun vaatima vaiva on kuitenkin aika paljon pienempi verrattuna interaktiiviseen foorumikeskusteluun.

Mut ei nyt oikeesti liioitella. Uskon kyllä että hommaa on ja aikaa menee mutta pari viestiä silloin tällöin ei varmasti ajan puolesta ole ongelma. Mutta jos keskustelupalsta ei ole vain Jarin "juttu" niin hyvä se on että Leech meitä informoi vaikka kirjoituksista päätellen myös sinulla pitää kiireettä.
Jari on sellainen ihminen, että jos hän jotain tekee hän tekee sen täysillä tai sitten ei tee lainkaan. Pari viestiä silloin tällöin ei vaan toimi, se ei palvele yhtään ketään.

Todellakin kiirettä pitää aivan törkeesti ja jos tämä kirjoittelu olisi minulle sellainen juttu, että Jari olisi minut palkannut kirjoittelemaan tänne enkä tuntisi Jaria sen paremmin niin olisin tämän "työsuhteen" 110%:sen varmasti irtisanonut jo aikaa sitten. Juuri niinkun Mike sanoi, raha ei aina merkkaa kaikkea.

No minähän en tietenkään voi kovin tarkkaan tietää Jarin ja sun välisestä dynamiikasta tai ystävyyssuhteiden laadusta ja jos ideani oli huono, niin sillä selvä. En tajua miksi sitä pitää kommentoida noin vittuilevaan sävyyn ja vihjailla rivien välissä, että olen vitun ahne läski homo. Joka tapauksessa ihan noin yleisesti, mielestäni Jarille saattaisi koitua helposti turhan paljon työtä hänen vastaillessaan täällä itse kaikkiin kysymyksiin. Kysymysten määrä kuitenkin räjähtäisi tuossa vaiheessa toiseen potenssiin. Jos hommasta saisi korvausta, tuota voisi tehdä joidenkin muiden maksullisten töiden tilalla. Satunnaisen blogittelun vaatima vaiva on kuitenkin aika paljon pienempi verrattuna interaktiiviseen foorumikeskusteluun.
Jotenkin vain rivien välistä ikäänkuin vähättelit Pakkotoiston arvoa ja sen promoa koko lajille sekä yksittäisille kilpailijoille.

Jos Leechilla on tietoa niin itseäni kiinnostaisi Jarin ruokapuoli ja kuinka tiukka Jari on ruokarytmistään. Eli pystyykö hän syömään säännöllisesti vaikka elämä on hektistä ja kuinka usein/mihin kellonaikoihin syö? Sitten esimerkiksi pre-workout ruoka/juoma ja mitä sen jälkeen?
Ja tottakai olis kiva tietää vähän määriä varsinkin kun offilla taitanee olla...ei varmaan ihan pieniä annoksia?
edit. Ja mitä ruoka-aineita Jari yleisimmin käyttää viljatuotteena/proteiininlähteenä?

Bull Virossa
Osa 3

Kuunnelkaapas muuten tuon yhden naistreenaajaan ääntelyjä. Ehkä hiukan häiritsevää...? :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Bullin penkkitreenejä parin viikon ajalta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä ne Schiekin vetoremmi/rannetuki yhdistelmät on, aivan järkyttävän hyviä kaikki Schiekin varusteet!

Huomasitko Leech kun jätin muutaman kysymyksen tuossa postaamani videon yläpuolella? Jos satut jotain tietämään noista asioista niin kuulisin mielelläni :)

Kyllä ne Schiekin vetoremmi/rannetuki yhdistelmät on, aivan järkyttävän hyviä kaikki Schiekin varusteet!

Komppaan, itselläkin vetoremmit ja vyö Schiekilta käytössä, kaikki ennen käyttämät varusteet tuntuneet surkeilta noitten jälkeen.

Huomasitko Leech kun jätin muutaman kysymyksen tuossa postaamani videon yläpuolella? Jos satut jotain tietämään noista asioista niin kuulisin mielelläni :)

Katoppa vaan, meni näemmä ohi, sori.

Eli lyhykäisyydessään Bullin ruokailut menee samalla kaavalla kun ne on mennyt jo muutaman vuoden.
Eli hiilareiden saanti painotetaan aamupalalle sekä treenin jälkeen.
Vuorokautiset kalorit on 5500kcal ja se koostuu, proteiinia 500g, hiilaria 700g, rasvaa 70g.
Proteiininlähteinä rahka, raejuusto, kana, paistijauheliha, naudan sisäfile.
Hiilarit kaurahiutaleista, riiseistä, pastoista ja palkkarissa malto.
Rasva oliviiöljystä ja soijalesitiinistä.

Protskudrinkkejä ainoastaan silloin jos ei syystä tai toisesta ehdi/pääse syömään kiinteää ruokaa. Mutta tätä tapahtuu aika harvoin, pääsääntöisesti kyllä pystyy joka päivä syömään suunnitelmien mukaan.

Ateriointi väli on 2,5-3h ja kellonajat on aina samat, riippumatta siitä onko dieetti vai offi. Myös ruoka-aineet pysyy samana dieetillä ja offilla, määrät vaan muuttuu.
Jossain vaiheessa Jari ainakin joi treenin päälle kaksi erilaista palkkaria ja siitä tunnin päästä söi ruoan mikä sisälsi muunmuassa 200g naudanpaistijauhelihaa, raejuustoa, 150g riisia ja leipää niin, että siitä tuli hiilaria 100g + vihanneksia reippaasti. Se oli/on mukavan kokoinen annos :)

Pre ja postworkout juomat on asia erikseen, niistä sitten myöhemmin koska en tarkkaan tiedä niiden koostumusta.

Toivottavasti sait selvennystä kysymiisi asioihin.

Se käy kyllä tuolla tasolla tuo syöminenkin ihan työstä. Harva ymmärtää minkälainen lasti puhdasta ruokaa tuo 5500 kcal vaatii. Sitä määrää ei ihan kuka tahansa suustaan sisään ahda. Ja syöminen silloin kun ei ole nälkä, se on kanssa ihan mielenkiintoinen projekti. Toki Bullin kokoisella kaverilla jo peruskulutuskin vaatii aika kasan ruokaa verrattuna tällaiseen tavalliseen kaveriin...

Eikä muuten onnistu ihan kaikilta tuo ruokailujen järjestäminen säännöllisesti joka päivä. Olisi mielenkiintoista tietää millaisia repullisia eväitä Bull kantaa päivittäin mukanaan :)

Vaatii kyllä melkoista itsekuria pystyä syömään puhtaasti ympäri vuoden.

Back
Ylös Bottom