Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Mitäs suosittelette, jos haluaa tehdä maastavetoa voimapainotteisesti, mutta selkää muuten body tyylisesti. ja selkä treeni kerran viikkoon.
selkätreeni mave, kulmasoutu tangolla, ylätalja, leuat. tällähetkellä tehny tota mavea vähän tuntuman mukaan, mutta yleensä lämppärit pohjalle ja sitte 2 - 3 x 4 - 6
jos haluaisin kuitenkin maastaveto tuloksen nousuun, niin millanen veto treeni tuohon selkätreenin aluksi ? apuliikkeitä vedon tuloksen nousuun ?

Jep, aikalailla samalla kaavalla tilailinkin nuo Do-Winit. Mitään moitittavaa ei ole vielä löytynyt, kenkä sopii jalkaan täydellisesti ja kyykyt kulkee paremmin kuin koskaan. :)

Tän päivän kyykkytreenin tein satasella, ja tarkotus oli tehdä 3x8, mutta viimeisen sarjan viimeinen toisto jäi varmistusrautoihin (8 + 8 + 7). Tiukkaa oli siis. Voimanostosyvyydestä tai vähän syvempää tuli joka toisto, mikä mahtais olla maksimi? Itse en siis tiedä tänhetkistä maksimia, mutta olis kiva kuulla joku veikkaus.

Onkohan miehessä vai tyylissä vikaa kun alkaa huimaan/sumeneen aina jos koittaa "kovemmilla" romuilla vetään? Inhottavaa jokatapuksessa

Edit. Esim. kyykyssä vastaavaa ongelmaa ei ole esiintynyt.

Täällä ihan sama. Mavessa toisinaan isoissa raudoissa pimenee silmissä, varsinkin ykköstä kokeillessa. Joka kerta sitä ei tosin tapahdu eikä sentään ole koskaan taju lähtenyt. Kyykyssä taas ei ole koskaan esiintynyt pieniäkään oireita, ja olen siihen varsin tyytyväinen, sillä se rauta on niskassa ja mies kaksinkerroin jos taju lähtee.
Ja ei ole epätavallista, että mavessa alkaa veri loppua aivoista, eli emme ole ainoita.

Paineita vaan tulee päähän. Puvulla vedettäessä vielä enemmän. Itsellä aina kovan vedon jälkeen naamasta ja kaulasta ja päästä menee noita pintaverisuonia. Ja silmistäkin silloin tällöin. Sumeneminenkin kuulunee asiaan.

Tämmönen kyssäri:

Jos tekee kyykkyä ja mavea samana päivänä niin onko normaalia alussa, että ristiselkä hajoo herkästi? Mulla ainakin kun viimeks koitin ehkä vähän turhan isoilla painoilla näin alottelijalle ( mave 110 kyykky 60 ) niin ei kauaa kerenny tekemään ku selkä sano paipai näkemiin. Nyt tuntuu jo paremmalta, josko uskaltais taas koitella.. Mutta siis onko toi ihan normaalia, onko tekniikka päin vittua vai selässä jotain vikaa?

Tuota mahdollista tekniikkavirhettä voi myös päätellä tuosta valtaisasta erosta mave ja kyykky painoilla. Yleensä (siis useimmissa tapauksissa) ero on jotain 10%-20% prosentin luokkaa maven hyväksi. Tässä tietysti olettaen että treenaajalla ei ole hillitöntä lihasepätasapainoa (joka ei ole terveellista sekään ja sillekin pitäisi jotain tehdä).

Täällä ihan sama. Mavessa toisinaan isoissa raudoissa pimenee silmissä, varsinkin ykköstä kokeillessa. Joka kerta sitä ei tosin tapahdu eikä sentään ole koskaan taju lähtenyt. Kyykyssä taas ei ole koskaan esiintynyt pieniäkään oireita, ja olen siihen varsin tyytyväinen, sillä se rauta on niskassa ja mies kaksinkerroin jos taju lähtee.
Ja ei ole epätavallista, että mavessa alkaa veri loppua aivoista, eli emme ole ainoita.

Pohjustan vielä, en tiedä teidän painosuhteista, mutta itse saan esim huntilla tehtyä kasin sarjaa kyykyssä, mutta mavessa tein tuolloin eka 70kg sarjaa, 90kg sarjaa(kevyehköltä tuntu, hieman huimausta ekan toiston jälkeen) ja sitten 110kg tein yhden toiston jonka jälkeen olisin kaatunut ellei seinä olisi ottanut takaa vastaan, ja kaikki äänet muuttuivat "hitaaksi" joksikin aikaa

Kummat kengät kannattais ostaa etu- sekä takakyykkäilyyn, MaVet, SJMV ja oikeestaan kaikkiin jalkaliikkeisiin. Usein meinaa kaatua vedot ainakin taaksepäin kuten joskus kyykytkin (venyvyys paska).
-Painonnostokenkä Do Win J1038,päkiäremmi,matalampikanta,UUTUUS!
vai
-Painonnostokenkä Do Win 50502E,tuplaremmit,korkeakanta

Mä en noista Do Winneistä osaa sanoa, mut ite käytän noit Ironwork kolmosii kaikis jalkaliikkeissä paitasi maastavedos, se tehää tossut tai sukat jalas.;)

Editti nönönööö: Onko kukaa tääl kokeillu noit puolalaisia popoja? Suomen painonnostoliittoo myy niit. Meijä salin vanhemmat kaverit ylistää niitä.

Mä en noista Do Winneistä osaa sanoa, mut ite käytän noit Ironwork kolmosii kaikis jalkaliikkeissä paitasi maastavedos, se tehää tossut tai sukat jalas.;)

Ite olen ruennut viimeaikoina tekemään mavetkin painonnostokengillä ja diggaan. Ei oikeastaan tarvinnut totutella paljoakaan vaan tuntui heti hyvältä. Omissa kengissä suht maltillinen kanta (Karhu Hercules).

Tossa Mark Rippetoen ajatuksia painonnostokenkien käytöstä vedossa.

http://www.elitefts.com/documents/deeper_into_deadlift.htm

Kummat kengät kannattais ostaa etu- sekä takakyykkäilyyn, MaVet, SJMV ja oikeestaan kaikkiin jalkaliikkeisiin. Usein meinaa kaatua vedot ainakin taaksepäin kuten joskus kyykytkin (venyvyys paska).
-Painonnostokenkä Do Win J1038,päkiäremmi,matalampikanta,UUTUUS!
vai
-Painonnostokenkä Do Win 50502E,tuplaremmit,korkeakanta

Se on henkilökohtaista minkä korkuinen kanta on paras. Sanoisin kuitenkin, että suurimmalle osalle tuo matalampikantainen on parempi.

Tulihan kokeiltua tollasta kannallista mallia kyykkyyn. Onhan muuten paska, ei pysy kyllä yhtään tasapainossa. Vedossa nuo vois pelatakkin, mut kyykyssä täytyy edelleen ylistää noita converseja.

Tuli tässä pari päivää sitten aika "mitä vitt..." fiilis, kun yks mies tuli sanomaan että tee pidempää sarjaa. Nuo kuuden toiston sarjat ja siitä pienemmät ovat ihan turhia, tee vähintään 10-15 toistoa... kyykyssä haetaan hyvää hapenottokykyä".

Ymmärtäisin jos pointti olisi siinä, että saisin tekniikan paremmin kuntoon pidemmillä sarjoilla (ehkä osaksi olikin), kun se on ihan lapsen kengissä koko touhu, mutta jos suoraan teilataan 6 toiston sarjat ja sanotaan niitä aivan turhaksi touhuksi niin :confused:

Niin haluaisin kysyä ihan muitten mielipiteitä tästä väitteestä, että miten on?

Ai että kuuden toiston ja sitä lyhyemmät sarjat turhia? Paska puhetta. Lyhyet sarjat voimanhakuun ja pitkät kun halutaan massaa. Kuuden toiston sarjat hyvä kompromissin noitten väliltä

Back
Ylös Bottom