phy73
VIP
Kyselemällä säästää pitkän pennin, omassa projektissa esim. harkkokuorman rahtihinta oli välillä 800-7000€. Tuo kallein oli harkkojen valmistajan rahtihintaHitto on tämäkin taas! Rupeaa asiat selviämään pikkuhiljaa.
Olen tuskaillut tontilla olevien lukuisten kantojen kanssa kun maanrakentaja sanoo että maksaa "tuhat euroa" per kuorma kun ne vie kaatopaikalle. Olen koittanut etsiä paikkaa jonne nuo upottaa tai miettinyt jopa niiden polttamista. No piruuttani hurautin autolla kaatopaikalle ja kyselin tädiltä siellä että voikos tänne tuoda kantoja ja mitä TE niistä maksatte ;)
No hetken täti nauroi että tuonne ne voi perälle viedä läjään muttei valitettavasti makseta mitään. No tiedusteltuani asiaa että mitäs minä vakavasti ottaen joudun niistä maksamaan (PK-seudulla hinta on 10e/tonni), niin vastaus oli yllätyksekseni että kantojen tuominen ei maksa mitään. Eli ne voi viedä kaatopaikalle ILMAISEKSI! Riippuen siis paikkakunnan kaatopaikan käytännöstä. Jotkut eivät varmasti ota vastaan lainkaan?
Uskomatonta... pitänee valistaa maanrakentajaa aiheesta ;)