Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kuinahan kauan sitä pitäis kuumeilun ja kurkkukivun jälkeen pitää taukoa salilta? Nyt toka kuumeeton päivä menossa, ajattelin vaan ku tuli tos koiran kans vähä riehuttua ja alko hengästyttämään paris minuutis... että viittiikö sinne salille mennä jo huomenna? .. vaikka nyt normaalia nopeammin alkaakin hengästyttämään ja pulssi on vielä vähän koholla ton sairauden jäljiltä. Sairaana olin n. 4 päivää..

Kuinahan kauan sitä pitäis kuumeilun ja kurkkukivun jälkeen pitää taukoa salilta? Nyt toka kuumeeton päivä menossa, ajattelin vaan ku tuli tos koiran kans vähä riehuttua ja alko hengästyttämään paris minuutis... että viittiikö sinne salille mennä jo huomenna? .. vaikka nyt normaalia nopeammin alkaakin hengästyttämään ja pulssi on vielä vähän koholla ton sairauden jäljiltä. Sairaana olin n. 4 päivää..

Yleinen nyrkkisääntö on, että lepäillään vielä niin kauan kuin itse tauti kesti. Pitäisin vielä ehkä muutaman lepopäivän, vittumaista sitten kun hommaa itselleen jälkitaudin.

Vastatkaahan kokeneemmat. Pitääkö leuat tehdä samana päivänä, vai eri päivinä kun maastaveto, kun teen ne vuoropäivinä minun ohjelmassani? Eikös ne ole selän liikkeitä molemmat, tosin leuat ottaa hauikseen ja maastaveto jalkoihin osittain.

Ei se niin tarkkaa ole. Jos sulla on pätevä ohjelma niin tee sen mukaan. Ja kyllä mave on enemmän koko kropan liike kuin selkäliike.

Ja tee nuo loppuvedot (tai loppuojennukset/pukiltaveto. itse kutsun tuota loppuvedoksi, mutta ei sillä nimellä ny välii) hieman isommilla painoilla kuin normaalisarjat. Esim. jos normaalit sarjapainot olisivat vaikkapa 3x5x100kg, niin nyt loppuvedossa voisi tehdä tyyliin: 1x3x120kg, 1x3x140kg, 1x3x160kg.

Itellä auttoi nuo loppuvedot todella paljon vetotreeniin. Vaikka en oo noin 3 vuoteen tehny loppuvetoja, niin edelleen tuo vedon loppuosa tulee räjähtävästi. Kurko liike :thumbs:

Mulla samaa ongelmaa, kannattaako luo loppuvedot tehdä mavereenissä vaikka normimaven jälkeen vai ihan omana reeninä maven paikalla?

Ostinpa tässä pari pussia UFS:n kreatiinia kokeeksi. 5 gramman kerta-annoksia olisi tarkoitus ottaa, mutta miten saan sen 5g tuosta pussista? Sekä paljonko kyseistä ainetta olisi syytä nauttia latausjaksossa ja sen jälkeen, sekä monessako osassa.

5g on n. teelusikallinen.
Ei ole niin millintarkkaa puuhaa noiden annostelu.
Jos en väärin muista latausjakson aikana otetaan neljä kertaa päivässä tuo 5g, ylläpidon aikana sitten 5g päivässä.

Olen 175cm pitkä ja painan n.63kg. Haluaisin lisää massaa ja nimenomaan lihasmassaa. Välineitä mulla on kotona kaks levykäsipainoa,levytanko ja rekkitanko. Jos joku viitsis kertoo jotai hyvii liikkeitä millä pääsis liikkeelle, nii oisin tosi kiitollinen.

Kannaittais lainata kirjastosta bodaus kirjoja kuten bill pearl "lisää voimaa" ja kaikki muutkin.Ei oo mitään huonoja liikkeitä kaikki on hyviä.Kirjojen perusteella väsäät ittelles ohjelman ja opettelet liikkeet tekemään oikein.Jos ei oo esim punnerrus penkkiä ni käyttää mielikuvitusta ja laittaa kaks tuolia ja niiden päälle vaikka kaks kakkosnelosta ni siin on penkki.

Itselläni on suuri kynnys ollu juuri nämä finnit..
Nyt olen kuitenkin uskaltanut purkin ostaa, mutta avannut en sitä vielä ole :D
Teelusikallinen päivässä siis riittänee? Otetaanko sitä jokapäivä vai pelkästään treenipäivinä palkkarin sekaan?

Entä finnit.. Tuleeko niitä?

Kiinnosta paskaakaan miten rauta liikkuu ja kuinka leveä selkä on jos koko yläselkä ja naama on kuin kärpässieni.

Mikä ihme teitä oikein vaivaa jos saatte kreasta finnejä? Itselläni ei ole nyt yli kuukauden käytön jälkeen mitää ilmenny, vaikka on latausjaksot ym. paskat pidetty...

Mikä ihme teitä oikein vaivaa jos saatte kreasta finnejä? Itselläni ei ole nyt yli kuukauden käytön jälkeen mitää ilmenny, vaikka on latausjaksot ym. paskat pidetty...
Mikä ihme sua vaivaa kun et ymmärrä että me ollaan kovin erilaisia me ihmiset.

Tossa vipunostot taakse maaten pitää tosiaan pistää jotain koroketta sinne penkin alle jotta kädet saa suoriks. Enhän tota tietenkään tajunnu :)

Tossa vipunostot taakse maaten pitää tosiaan pistää jotain koroketta sinne penkin alle jotta kädet saa suoriks. Enhän tota tietenkään tajunnu :)

kait niitä käsiä voi hieman koukistaakin... ettei tartte ihan tornia alkaa rakentelemaan :)

Mulla samaa ongelmaa, kannattaako luo loppuvedot tehdä mavereenissä vaikka normimaven jälkeen vai ihan omana reeninä maven paikalla?

Tuossa edellisellä sivulla jo oikeastaan tähän vastasin, mutta sanotaan ny vielä kerran uudestaan. Kyllä ne voi tehdä samassa treenissä normivedon jälkeen tai sitten vaikka vuorotella viikottain, niin että jokatoinen viikko maastavetoa ja jokatoinen viikko loppuvetoa. Toistot kannattaa pitää loppuvedossa hyvinkin lyhyinä (noin 1-3 toistoa), kun tarkoitus on tehdä isommilla romuilla mitä maastavedossa. Simosen Harri sanoi mulle aikanaan noista loppuvedoista, että ykkösen "pitäis" olla noin 100kg enemmän mitä normi maastavedon ykkönen. En kyllä itse koskaan ihan niin paljoa saanut, kun romua olis pitänyt olla siinä 300kg hujakoilla tuossa loppuvedon ykkösessä. Suuntaa-antava neuvohan tuo on. Pääasia oli, että sain sitä kaivattua räjähtävyyttä maastavetoon, niin kuin pitikin.

Ja noista finneistä. Ei niitä nyt niin paljoa tule! Come on! :D

Back
Ylös Bottom