Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse olen tottunut tekemään kaikki liikkeet mahdollisimman isolla liikeradalla. Mutta nyt olen muutaman kerran salilla kuullut ohjaajalta että kannattaisi pikkuisen lyhentää liikerataa että lihakset pysyisivät koko ajan jännitettyinä ja tämä olisi tehokkaampaa(?) Esim. hauiskäännössä käsiä ei päästettäisi ihan suoraksi asti vaan jätettäisiin hieman koukkuun. Kummalla tyylillä nyt olisi järkevämpi tehdä?
--> Foorumi --> aloittelijoiden osio (tuolta löydät reeni ja ruokavinkkejä)
edit. Niin ja älä sitä ruokaa pelkää. Jos kerran kovaa treenaatte niin pitää syödä, syödä ja syödä.
Ei se normaali ruoka ketään tapa. Turha tehdä yksinkertaisesta asiasta niin vaikeaa.
Jos lihasmassaa haluut et voi välttyä siltä rasvalta, eli kohtuullisesti plussan puolella ja that´s it. Proteiinia 2 grammaa per painokilo.
Ja hiilareita ja hyviä rasvoja päälle.
En epäillytkään ettetkö tarpeeksi söisi, vaan sitä lähinnä ihmettelin kun et saa painoa nousemaan vaikka olet vielä noin kevyt pituiseksesi.Ei sitä ruokaa tulekaan pelättyä. Siitä ei vaan saa mitään ylimääräistä irti omalla kulutksellani. Syön 3 isoa lämmintä ateriaa päivässä, ja useita runsaita välipaloja mukaanlukien aamu -ja iltapalat. En edes yritä välttää hiilareita taikka rasvaa, vaan pyrinkin lisäämään niiden määrää. Tämä saattaa olla myös vähän ''geeneissä'' koska veljellä oli samaa ongelmaa mutta paria vuotta myöhemmin kiloja kertyi todella nopeasti.
Ei tällasista random päivistä pitäis mitään haittaa olla, kunhan syöt kunnolla ja muistat venytellä.Onko haittaa jos treenasin tällä viikolla ma-ke-pe, ja menen vielä tänään salille ja pidän huomisen päivän taukoa?
Lihakset eivät ole kipeät.
mulla tuntuu kipeeltä kans nieltämessä. Itse en oo lääkärillä käyny, menny itestään kurkkukivun mukana. Itse tiedät varmasti parhaiten kannattaako sinne lääkärille mennä.
Moi,
Sellainen kysymys, että millainen kipu teillä on hauiksessa treenin jälkeisenä päivänä? Itselle hauikset ovat olleet aikamoinen murheenkryyni, koska treenatessa en voi oikein vetää sarjoja loppuun, koska kyynärtaipeessa tuntuu tosi pistävä kipu vikoissa toistoissa. Eilen tein treenin ja tänään tuo "lihaskipu" on nimenomaan kyynärtaipeissa, aina kun suoristaa kädet. Itse hauislihaksessa ei ole juuri minkäänlaista tuntumaa siitä, että eilen olisi treenannut. Hauis on about ainoa lihas, johon en saa kunnon tatsia (eli seuraavana päivänä harvemmin on lihakset kipeänä). Esim rintalihaksin saa ihan mielettömän pumpin treenin aikana ja yleensä n. viikko menee palautuessa, koska paikat on niin hellänä. En sitten tiedä onko sekään hyvä juttu, ehkä venyttelyä pitäisi lisätä.