Mun mielestä kun pelotteet ei oikeen oo järkevä ajatus. Enemmänki valistus aineista ja siitä, että ei niillä elämästä hienompaa saa. Veikkaan että moni ihminen ei tee asioita johtuen moraalista ennemmin kuin rangaistuksista. Pelotteillahan elämästä sais täydellistä yhteiskunnan kannalta (diktatuuri).
Ollaanko täällä yhtä mieltä siitä, että kannabis ja alkoholi tulisi asettaa samalle viivalle? (Joko molemmat kieltää tai laillistaa)
Osa on yhtä mieltä ja osa ei ole. Eikös tuo nyt ollut aika selvää jo ennen kysymystä ;)
Yhteiskunta kuitenkin perustuu osittain pelotteisiin. Poliisi ja oikeusjärjestelmä ovat yksi osa niitä. Muuten täällä vallitsisi vahvemman oikeus mikäli näitä pelotteita ei olisi. Anarkia keskustelu kuuluu varmaan johkin muuhun foorumiin.
Sä oletat ja esität aika paljon. Suurien linjojen mies
Sä ehdotat dekriminalisointia, minä en esitä. Meillä ei nyt tää ajatus klikkaa netissä näköjään yhtään, kun ajatukset eivät kohtaa. Olen tossa jo monta kertaa mainunnut miten minä lähtisin tilannetta purkamaan, mutta niitä et ole kommentoinut millään tapaa. Ilmeisesti siis tämä minun kantani ei kiinnosta juurikaan vaikka sitä kysyt jatkuvasti.
Kerran vielä siis miksi lähdin esittämään näitä muiden maiden tilastoja
1) Yleinen väite on ollut, että kieltolaki ei toimi
2) On olemassa maita joissa on kieltolaki
3) On olemassa tilastoja miten homma etenee
4) jos voin osoittaa, että on maa jossa on kieltolaki ja käyttäjäkunta supistuu, argumentti ei ole enää yleispätevä
5) Osoitin, että on olemassa maita joissa käyttäjämäärät ovat laskeneet kieltolaista huolimatta
Dekrimianalisointi sitten
1) On olemassa maita joissa on dekriminalisoitu huumeet
2) On olemassa tilastoja näiden maiden käyttäjistä
3) On olemassa tuloksia joiden mukaan käyttö on silti lisääntynyt
4) on olemassa myös tuloksia joiden mukaan käyttö on vähentynyt
Eli siis pitkä tarina lyhyeksi. Asia on ristiriitainen. Siks me tästä keskustellaan.
Sinulla on mielipiteesi ja parannus ehdotus joka enimmälti perustuu siihen, että käyttö ei ole enää cool ja kasvava trendi pysähtyy.
Minulla sitten ehdotus jonka mukaan pitäydytään näissä laissa, mutta muokataan järjestelmää muulla tavoin. Hoitoon ohjauksella, hoidoilla ja poliisi työn keskittämisellä.