Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

koska aloittelija pystyy palautumaan treenistä nopeasti

Täh? En kyllä ny sisäistäny. Mulla menee ( aloittelija siis olen ) parhaillaan/pahimillaan 4-5pv palautuessa.

Aloittelijalla tuskin menee 4-5pv palautumiseen.

Se lihaskipu treenin jälkeen ei ole se mittari millä palautumista kannattaa pelkästään mitata. Vaikka paikat olisikin hiukan hellänä, niin sitä pystyy treenaamaan ihan samalla tavalla.
Jos tulokset alkaa laskemaan, eikä treeni enää kulje, niin silloin ei palautumisaika ole ollut riittävä.

Tuo Gutzy on kans hanurista IMO kun on nuin onnettoman vähän proteiinia suhteessa hiilariin..
No nyt kun mulla tota kuiteskin on enkä kehtais heittää menemään, niin tuleeko hyvä jos ostan tohon lisäks jotain heraa ja pistään suhteet kondikseen että olis sen 1:1?

Ja ensisyömiseks otan vähän jotain muuta syötävää, vaikka sitte sinne salille mukaan jos en duunissa ehdi syömään (toi ruisleipä-tonnikala-raejuusto kuulosti herkulta :kuola:) ja unohdan sitte semmosten patukoitten ostelun!

L-sit pull up. http://www.youtube.com/watch?v=gZSst-g4aeo&feature=related Jos ei tunnu missään, niin sitoo vähän painoja nilkkoihin. 5kg on jo mielestäni paljon. Sitten tuntuu ja pahalta.

Noita olen ite tehnyt parhaimmillaan jotain 3x10 sarjoja ja kyllähän toi tuntuu. Itsellä vatsat yleensä jaksais pidempään kuin muu yläkroppa. Lisäpainoilla en oo kokeillut mut vois sitäkin joskus kokeilla.

Yksi erittäin kova liike ylävatsoille on dragon flag. Itse kun tein noita ensimmäistä kertaa niin vatsat kramppaili vielä viikon sen treenin jälkeen :D
Dragon Flag
Noita ei tartte tehdä kuin 3x6 sarjoja niin ainakin omalla kohdalla vatsat on jo ihan loppu. Vaikeutta ja raskautta voi helposti säätää liikenopeudella ja kuinka alas jalat laskee. Mitä hitaampi liike ja syvemmälle liikkeen tekee niin sitä raskaammaksi menee. Lisäpainojakin voi kovat kaverit tietysti käyttää. Kevyemmäksi liikkeen saa, jos vetää jalkoja pikkaisen koukkuun polvien kohdalla..

koska aloittelija pystyy palautumaan treenistä nopeasti

Täh? En kyllä ny sisäistäny. Mulla menee ( aloittelija siis olen ) parhaillaan/pahimillaan 4-5pv palautuessa.

Joopa joo. Miten mittaat palautumisen? Niinkuin sanottu, lihaskipu eli DOMS ei ole ainakaan se merkki jota seuraamalla onnistuu.

No joka tapauksessa, koska aika on rajallista (ja rahallista) niin löysin ihanan luontaistuotekaupan josta sain minttusuklaan makuista hera80:ä. Sielä oli paljon muutakin ja ihan mun duunipaikan vieressä!

Nyt esitän vielä tyhmemmän kysymyksen: Koska meillä ei ole töissä keittiövaakaa eikä mitään muutakaan vaakaa, onko kellään mitään haisua paljon esim. ruokalusikallinen tuota fastin hera80 painaa? Kun tarvis sitä nyt just kohta siihen palkkariin lisätä ja en kehtais mutulla sitä laittaa ettei mee överiksi.

No joka tapauksessa, koska aika on rajallista (ja rahallista) niin löysin ihanan luontaistuotekaupan josta sain minttusuklaan makuista hera80:ä. Sielä oli paljon muutakin ja ihan mun duunipaikan vieressä!

Nyt esitän vielä tyhmemmän kysymyksen: Koska meillä ei ole töissä keittiövaakaa eikä mitään muutakaan vaakaa, onko kellään mitään haisua paljon esim. ruokalusikallinen tuota fastin hera80 painaa? Kun tarvis sitä nyt just kohta siihen palkkariin lisätä ja en kehtais mutulla sitä laittaa ettei mee överiksi.

En ruokalusikallisesta tiedä mut 1 dl hera80 painaa 30 g. Paketin takakannessa lukee.

Saako/Pitääkö 2-jakoisessa jokaisen liikkeen viimeinen sarja tehdä viimeinen toisto silleen pienellä vilpillä, vai pitääkö vähentää painoja?

Kuinka välttämätön liike ylätaljaveto on, jos haluaa rakentaa leveän selän (latsien alueen erityisesti)? Erityisesti siinä mielessä että sen näkisi selkeesti edestä kun levittää selkänsä.
Ylätaljassa mä en kerta kaikkiaan saa mitään tuntumaa latseihin, vaikka oon koittanut kuinka pienillä painoilla ja hyvällä tekniikalla.
Outoo on erityisesti se , että joskus saan hyvän tuntuman mutta normaalisti ei rasitu ku kädet.
Kuinkas hyvin esim. kulmasoutu käsipainolla korvaa ylätaljaa?
Liikkeisiin kuuluu näiden lisäksi kulmasoutu, alatalja, mave, ylätalja eri kahvoilla.

Tässä on kesästä asti painoa nosteltu tasasesti ylöspäin ja ahkerasti treenailtu. Paino on noussut 15kg ja ylimmät neljä vatsalihasta näkyvät jotenkuten. Mikä olisi noin arvio sille, että koska dietti pitäisi aloittaa ja paljonko painoa pudottaa, että kesäkuuksi saa kiristeltyä niin, että vatsat näkyvät ''kunnolla''?
Mitat tällähetkellä 192/84, mutta paino olisi tarkoitus nostaa 86-88 tienoille tässä vielä.

Vai voiko tälläistä lähteä arvioimaan? Kuitenkin tarkoituksena olisi se, että nämä vähäiset ''lihakset'' säilyisivät mahdollisimman hyvin.

^^ Täälläkin verrattain monet,minä mukaanlukien suosii leuanvetoa,leveä vaihdellen myötä/vastaotetta.Kulmasoutua kanssa vaihdellen tanko myötä/vastaote sekä kulmasoutu kp.Ainaskin itsellä meni paidat vaihtoon kun aloin vetämään leukoja koko S--->L

Leukojakin tulee jonkun verran vedettyä, vaikka aika nysväämistä se on, kun menee korkeintaan 5 :(

Auttaisi pirusti jos salilla olisi sellanen keventävä leuanveto/dippilaite.Viidestä on ihan hyvä jatkaa,sitkeesti vaan.Jos enkka on viisi otat vaikka sarjat 2+2+2,muutaman minsan huili ja sitten sama.Kaikki liikkeet kehittyy kun treenaa sitkeästi :)

Moi. Missä vaiheessa ALOTTELIJAN kannattaa alkaa käyttämään näitä palautusjuomia? Treenaan 3-4 kertaa viikossa.

Sen jälkeen kun mave on 200 kg =).No ei vaa,jos tykkää vaikka heti.Toki ihan normisafkallakin pikapuoliin treenin jälkeen pärjää aika pitkälle.

Kuinka välttämätön liike ylätaljaveto on, jos haluaa rakentaa leveän selän (latsien alueen erityisesti)? Erityisesti siinä mielessä että sen näkisi selkeesti edestä kun levittää selkänsä.
Ylätaljassa mä en kerta kaikkiaan saa mitään tuntumaa latseihin, vaikka oon koittanut kuinka pienillä painoilla ja hyvällä tekniikalla.
Outoo on erityisesti se , että joskus saan hyvän tuntuman mutta normaalisti ei rasitu ku kädet.
Kuinkas hyvin esim. kulmasoutu käsipainolla korvaa ylätaljaa?
Liikkeisiin kuuluu näiden lisäksi kulmasoutu, alatalja, mave, ylätalja eri kahvoilla.
Ei se oo ollenkaan välttämätön. Mutta kyl tekniikas melkeenpä jotai on, jos kädet ottaa hittiä latsien sijaan. Nii, ja kulmasoutu ja alatalja on enemmän selän paksuutta kasvattavia, kun taas ylätalja ja leuat leventäviä. Toki jokainen liikkeistä vaikuttaa molempiin.

En tosiaan tiedän mistä se johtuu ettei tunnu oikein missään. Tietenkin siinä tekniikassa jokin mättää jos ei toimi.
Täysin ohjeiden mukaan olen koittanut ja siitä sitten omalla variaatiolla yrittänyt hakea sitä tuntumaa korostamalla erityisesti negatiivista vaihetta ja supistusta.

edit. Mihis muute ylätalja vastaotteella tehoaa?

Back
Ylös Bottom