Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Silti pidän hyvänä asiana, että tästä varoitellaan. Kukaanhan ei voi tietää miten juuri ne omat olkapäät suhtautuu. Miksi siis ottaa se riski, että ne ei tykkää? Kyseessä ei kuitenkaan ole sen parempi olkapääliike kuin pystypunnerrus edestäkään.japa sanoi:Niskan takaa punnerrus ainakaan itselläni ei ole tuonnut ongelmia
Powerhousu sanoi:Silti pidän hyvänä asiana, että tästä varoitellaan. Kukaanhan ei voi tietää miten juuri ne omat olkapäät suhtautuu. Miksi siis ottaa se riski, että ne ei tykkää? Kyseessä ei kuitenkaan ole sen parempi olkapääliike kuin pystypunnerrus edestäkään.
Itselläni kävi niin, että monta kuukautta tein pystypunnerrusta niskan takaa, ja ajattelin, että ei se mulla ainakaan pahalta tunnu, eli tällä jatkan. Mutta kuinka ollakaan, vähitellen ne olkapääongelmat tuli sieltä. Tulin sitten järkiini ja lopetin ennen kuin on myöhäistä. Huomaahan sen jo liikettä tehdessäkin, että liike ei ole lähelläkään luonnollista.
Mutta tehkää miten vaan haluatte. Ei kukaan voi teidän puolesta päättää mitä liikkeitä teette. Mutta muistakaa, että varoitettu on. Ja jos tota teette, niin älkää vaan misään nimessä laskeko sitä tankoa epäkkäille asti, kuten joidenkin hullujen olen nähnyt tekevän. Siinä on varma tappoliike.
Powerhousu sanoi:Silti pidän hyvänä asiana, että tästä varoitellaan. Kukaanhan ei voi tietää miten juuri ne omat olkapäät suhtautuu. Miksi siis ottaa se riski, että ne ei tykkää? Kyseessä ei kuitenkaan ole sen parempi olkapääliike kuin pystypunnerrus edestäkään.
Itselläni kävi niin, että monta kuukautta tein pystypunnerrusta niskan takaa, ja ajattelin, että ei se mulla ainakaan pahalta tunnu, eli tällä jatkan. Mutta kuinka ollakaan, vähitellen ne olkapääongelmat tuli sieltä. Tulin sitten järkiini ja lopetin ennen kuin on myöhäistä. Huomaahan sen jo liikettä tehdessäkin, että liike ei ole lähelläkään luonnollista.
Mutta tehkää miten vaan haluatte. Ei kukaan voi teidän puolesta päättää mitä liikkeitä teette. Mutta muistakaa, että varoitettu on. Ja jos tota teette, niin älkää vaan misään nimessä laskeko sitä tankoa epäkkäille asti, kuten joidenkin hullujen olen nähnyt tekevän. Siinä on varma tappoliike.
Aiheeseen sivuten, siinä on Mariuszin olkapäätreeniä http://www.youtube.com/watch?v=OZc6J89b1-E Luulis olevan tossa niskantakaa punneruksessa olkapäät kovilla
niin ja tuon liikkeen nimi on raaka niskantakaa punnerrus.
Itse kanssa lukeudun niiden joukkoon, jotka eivät suosittele tätä liikettä. Omalla kohdalla erittäin huono liike olkapäille samalla tapaa kuin ylätalja niskan taakse. Kummallakin liikkeellä saattaa jo yhden sarjan jälkeen huomata arkuutta olkapäissä. Nämä ovat siis omalla kohdalla ehdottomia no no-liikkeitä. Treenauksen alkuvuosina tätä liikettä tuli tehtyä useinkin isoilla painoilla ja huonolla tekniikalla eikä silti ollut mitään ongelmia. Ne ongelmat vain hiipivät hiljaa esille ajan kuluessa. Ongelmat saattaat siis tulla esille vasta myöhemmällä iällä vaikka nyt mitään kipuja ei esiinnykään. Bisley:llä ja Powerhousu:lla tuossa jo olikin tosi hyviä pointteja asian suhteen.
Usein nämä ongelmat tuntuvat kohdistuvan niihin ihmisiin jotka ovat notkeita kuin näkkäri, eli eivät juurikaan venyttele.