Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Meneekö mun laihdutuskuuri pilalle jos syön normaalisti joka päivä n. 500-700 kaloria miinuksen puolelle, mutta lauantaisin saatan vetää ylikin 1000-2000 kalorilla?
Liikunta kuuluu myös mukaan reilusti (2 x muay thai ja 3 x punttisali)

no jos lasketaan karkeesti 6*500=3000(3*sali a 200kcal)=-3600 vkonloppu plussalla 1500-laihdut hitaasti mutta varmasti ,-2100/vko.reilu 3vko/kilon tahtia

1kg=7000kcal

no jos lasketaan karkeesti 6*500=3000(3*sali a 200kcal)=-3600 vkonloppu plussalla 1500-laihdut hitaasti mutta varmasti ,-2100/vko.reilu 3vko/kilon tahtia

1kg=7000kcal

Jep, tolleen se menee puhtaasti laskemalla teoriassa, mutta käytännössä asia on hieman eri. Yhdessä mättöpäivässä ei kaikki kalorit kuitenkaan ehdi imeytyä.

Pistä se juoksee lenkkiä aamusin! Jos ei sen jälkeen oo nälkä ni johan on.

Heh, hyvä vinkki ! Voisin myös ite lähtee mukaan. Tosin tartteen varmaan vaan puujalat, ku se on mua semmoset 30cm pidempi, ni sen hölkkäys on mulle juoksua täydellä vauhdilla. :lol2:

Huh, pahan makuista myös mun mielestä, mutta "kauneuden" eteen on tehty vieläkin hullumpaa, kuin juonut paskan maukuista pumppiin lisätehoa aikaan saavaa litkua :)
Toimin konekaniinina Fastille ja kokeilin tota joskus ennen kuin Fast toi sen markkinoille. Ainakin se maistui mun mielestä paskalta. Beta-alaniini saa mulla aikaan iholla aika voimakkaasti kihelmöintiä mikä ei ihan joka paikassa tunnu kovin miellyttävältä. Positiivisena kokemuksena tuntui ainakin hieman normaalia enempi virtaa treenissä ja pumppi oli kova. Tiedä sitten oliko kaikki hyödyt placeboa vai ei.

Pistä se juoksee lenkkiä aamusin! Jos ei sen jälkeen oo nälkä ni johan on.

Tää on kyllä niin totta. Itselle ei aamupala uppoa kuin max tunnin päästä heräämisestä. Enkä silloinkaan voisi kuvitella kiskovani mitään isoja mättöjä. Intissä asia oli eri, kun joutu aamulla vähän edes liikkumaan. Jos ei ollu aamulenkkiä, ni joutu tupakalle pinkomaan aika nopeesti, että kerkes muut hommat saada kuntoon ennen aamupalaa. Sit vedettinkin puuroa, leipää, jugurttia yms tauluun sellaset satsit, että vieläkin hirvittää :D

Olen tyttö 17v. 165/50kg, tarkotuksena kasvattaa lihasmassaa ja saada lihakset näkyviin. Tässä on mun treeni, teen ton 3 kert/vk, aina vuoroviikoin toista kaksi kertaa. Kysymys olisikin millon mun kannattaa tehdä vatsalihaksia? Esim. treenin lopuks aina joku 100-200 vai ihan joinain muuna päivinä. Haluan saada ne näkyviin, ja itsellä oli ajatus 3 kertaa viikossa niitäkin tehdä, onko tarpeeks? Ja kuinka paljon kannattais tehdä yhtenä päivänä, 100-200? Enemmän..?
Ja kun painan ton 50 kg ja haluan, että lihakset näkyvät niin pitääkö syödä enemmän kuin kuluttaa? Ja saako tolla mun ohjelmalla lihaksia näkyviin kun vuoroviikoin toista on vaan yksi kerta.
JA täytyykö olla palautumispäivä vaikka on erikseen ylävartalo ja alavartalo, vai voiko joskus tehä silleeen että maanantaina ylävartalo ja heti tiistaina alavartalo ja sitten vaikka torstaina ylävartalo taas.

Kiitos:)

Toistot: 12x3

1pv
Ylävartalo

-leanveto avustettuna tai ylätalja eteen
-kulmasoutu tai alatalja
-vinopenkki käsipainoilla
-vipunostot sivulle käsipainoilla
-hauiskääntö käsipainoilla selkä tuettuna tai istuen
-ojentajapunnerrus taljassa
-vatsarutistus laitteessa lisäpainolla
-vatsat jumppapallon päällä

2pv
Alavartalo

Alavartalo:
-leveä kyykky painoilla
-suorin jaloin maastaveto
-jalkaprässi
-askelkyykky toinen jalka penkin päällä
-pohkeet
-selkälihaksia

Oho, tää oli ravinto-osio... noooh..

Olen tyttö 17v. 165/50kg, tarkotuksena kasvattaa lihasmassaa ja saada lihakset näkyviin. Tässä on mun treeni, teen ton 3 kert/vk, aina vuoroviikoin toista kaksi kertaa. Kysymys olisikin millon mun kannattaa tehdä vatsalihaksia? Esim. treenin lopuks aina joku 100-200 vai ihan joinain muuna päivinä. Haluan saada ne näkyviin, ja itsellä oli ajatus 3 kertaa viikossa niitäkin tehdä, onko tarpeeks? Ja kuinka paljon kannattais tehdä yhtenä päivänä, 100-200? Enemmän..?
Ja kun painan ton 50 kg ja haluan, että lihakset näkyvät niin pitääkö syödä enemmän kuin kuluttaa? Ja saako tolla mun ohjelmalla lihaksia näkyviin kun vuoroviikoin toista on vaan yksi kerta.
JA täytyykö olla palautumispäivä vaikka on erikseen ylävartalo ja alavartalo, vai voiko joskus tehä silleeen että maanantaina ylävartalo ja heti tiistaina alavartalo ja sitten vaikka torstaina ylävartalo taas.

Kiitos:)

Toistot: 12x3

1pv
Ylävartalo

-leanveto avustettuna tai ylätalja eteen
-kulmasoutu tai alatalja
-vinopenkki käsipainoilla
-vipunostot sivulle käsipainoilla
-hauiskääntö käsipainoilla selkä tuettuna tai istuen
-ojentajapunnerrus taljassa

2pv
Alavartalo

Alavartalo:
-leveä kyykky painoilla
-suorin jaloin maastaveto
-jalkaprässi
-askelkyykky toinen jalka penkin päällä
-pohkeet
-selkälihaksia

Oho, tää oli ravinto-osio... noooh..

Nopeet vastaukset:

1. Vatsalihaksen on lihakset siinä missä kaikki muutkin, eli riittää kun teet sen 3x12 sopivilla lisäpainoilla! Ja voit ihan hyvin tehdä ne muun treenin yhteydessä, tai sitten välipäivinä, miten itse tykkäät!

2. Haluat lihasmassaa= syö enemmän kuin kulutat!
Halut lihaserottuvutta= laihduta, syö vähemmän kuin kulutat!
Tosta 50kg ei nyt kauheesti kannata enää pudotella...

3. Voit tehdä peräkkäisinä päivinä ala- ja ylävartalon

Ohjelmaan en ota kantaa...

Riisiproteiini (vai proteiiniriisi)

Kaupassa törmäsin erääseen näinkin eksoottiseen herkkuun, kuinka paskalta se maistuu? Voiko käyttää soijaproden kanssa esimerkiks puuron jatkeena?

Osaako joku sanoo paljon Atrian naudan jauhelihassa on prodee /100g. Ei oikein oo löytyny mistään varmaa tietoa, jossain luki 19/100g ja sitten toisessa mestassa 17.5/100g.
Eli onko jollain varmaa tietoa?

Osaako joku sanoo paljon Atrian naudan jauhelihassa on prodee /100g. Ei oikein oo löytyny mistään varmaa tietoa, jossain luki 19/100g ja sitten toisessa mestassa 17.5/100g.
Eli onko jollain varmaa tietoa?

Atrian sivuilta löytyy, että 10% rasvoilla naudan jauhelihassa 20g/100 prodea ja 17% rasvoilla on 19/100g prodea.

Jep, tolleen se menee puhtaasti laskemalla teoriassa, mutta käytännössä asia on hieman eri. Yhdessä mättöpäivässä ei kaikki kalorit kuitenkaan ehdi imeytyä.

Näin juurikin, ainakin oman kokemuksen mukaan. Joskus aikanaan kokeilin Body For Life - ohjelmaa ja siinähän saa mättää kerran viikossa naamaan, mitä ikinä haluaa. Silti se paino tuntui tulevan alas. Itse en muuta selitystä sille keksinyt kuin sen, että suurin osa tuosta hötöstä tuli seuraavana päivänä suoraan toisesta päästä ulos. Ja niitä "tyhjennyskertoja" sitten tarvittiinkin vähintään sen 4 kpl sinä päivänä. :)

Kyselisin sellaista asiaa kuin että onko turvallista aloittaa punttisali noin 2-4 kertaa viikossa jo 14 vuoden ikäisenä? Vai onko mahdollista että se keskeyttää kasvun tms? Ja ravintoon liittyen että onko tämän ikäisenä järkevää käyttää palautusjuomaa tai massaa tms? Olen nyt noin 4 kuukautta käynyt salilla ahkerasti vähintään kerran kaksi viikossa salilla ja en ole vielä käyttänyt minkäänlaisia proteeiinilisiä. Pituutta siis 175cm ja aloin tuossa miettimään että onkohan tämä turvallista kasvun kannalta :P

Vastausta toivoilen.

Kyselisin sellaista asiaa kuin että onko turvallista aloittaa punttisali noin 2-4 kertaa viikossa jo 14 vuoden ikäisenä? Vai onko mahdollista että se keskeyttää kasvun tms? Ja ravintoon liittyen että onko tämän ikäisenä järkevää käyttää palautusjuomaa tai massaa tms? Olen nyt noin 4 kuukautta käynyt salilla ahkerasti vähintään kerran kaksi viikossa salilla ja en ole vielä käyttänyt minkäänlaisia proteeiinilisiä. Pituutta siis 175cm ja aloin tuossa miettimään että onkohan tämä turvallista kasvun kannalta :P

Vastausta toivoilen.

On. Ei (järki käteen). Ehkä.

e. siis järkikäteen liikkeiden suoritustekniikoissa yms

lisäravinteiden hyödyt?

nonii... oon 15v poika, 172cm pitkä, 62+- kilo, ja käyn salilla n. 5/6 kertaa viikossa ja tota Fastin Muscle+ on tullu sellaset 4kk käytettyä ja tuloksia alkaa pikkuhiljaa näkyä... mutta nykyään ongelmana on se, että isä joka on kaikki lisäravinteet mulle ostanu alkaa luulla ettei niistä ole hyötyä kuin valmistajalle, joka niistä rahaa saa...
äitinikään ei ole koskaan halunnut edes koskea lisäravinnepaketteihin joten se ei niitä mulle hanki...
että tälle sivulle pitäis saada jotain factoja normi palautusjuomista. jos löytyy mass nutrionin recovery käyttäjiä niin niistä kommentteja ja ohjeita kiitos;)

nonii... oon 15v poika, 172cm pitkä, 62+- kilo, ja käyn salilla n. 5/6 kertaa viikossa ja tota Fastin Muscle+ on tullu sellaset 4kk käytettyä ja tuloksia alkaa pikkuhiljaa näkyä... mutta nykyään ongelmana on se, että isä joka on kaikki lisäravinteet mulle ostanu alkaa luulla ettei niistä ole hyötyä kuin valmistajalle, joka niistä rahaa saa...
äitinikään ei ole koskaan halunnut edes koskea lisäravinnepaketteihin joten se ei niitä mulle hanki...
että tälle sivulle pitäis saada jotain factoja normi palautusjuomista. jos löytyy mass nutrionin recovery käyttäjiä niin niistä kommentteja ja ohjeita kiitos;)

Eipä noista oikein muuta voi sanoa, kuin että ovat normaalia ravintoa nopeammin imeytyvässä ja kätevästi nautittavassa muodossa. Näin siis jos puhutaan normaaleista palautusjuomista ja proteiinivalmisteista. Halvimmissa ravinteissa lisäksi esimerkiksi hinta per proteiinigramma on parempi kuin normaaleissa ruuissa. Nämä on IMO ihan hyviä perusteita lisäravinteiden puolesta, tosin muscle+ ei ainakaan hinta-laatusuhteeltaan ole mitään parasta tavaraa.

Back
Ylös Bottom