Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko kokemuksia Anti-Catabolic Combo valmisteesta?

Ostin tänää pussukan sitä, ja aattelin kokeilla...

Toimin konekaniinina Fastille ja kokeilin tota joskus ennen kuin Fast toi sen markkinoille. Ainakin se maistui mun mielestä paskalta. Beta-alaniini saa mulla aikaan iholla aika voimakkaasti kihelmöintiä mikä ei ihan joka paikassa tunnu kovin miellyttävältä. Positiivisena kokemuksena tuntui ainakin hieman normaalia enempi virtaa treenissä ja pumppi oli kova. Tiedä sitten oliko kaikki hyödyt placeboa vai ei.

onks tarpeeks rasvoja täs ruokavalios? ja onko se yks ruoka väliin pakollinen... pitää meinaan laihduttaa ku oon vähä... läski:D:D:D

päivän ruoat

kalkkunaleike 150g, ruispalat 87g, kasvirasvalevite keiju 70% 15g, rasvaton maito 4dl, kaakaojauhe 10g

jauhelihakastike kermaton 400g, 3 perunaa, mehukatti mehua 5dl

tonnikala 150g ketsuppi 15g, ruispalat 58g

3 kanamunaa, maitoa 2dl, kalkkunaleike 100g

onko siis ok diettiruokavalio?

ok. Tätyy kuitenkin testata. Pumppiin haluaisinkin ytyä lisää. Tiedätkö jotain muuta hyvää tuotetta?
Onhan Fastilla joku Pump+ myös erityisesti kovempaa pumppia varten, mutta siitä mulla ei ole kokemusta. Jotain samanlaisia pumppivalmisteita taitaa löytyä myös muilta valmistajilta.

Olis semmonen kysymys, että onko mahdollista että jotkut yleisesti kehonrakennuksessa käytetyt aineet saattavat tehostaa kasvuhormonin toimintaa ja näin ehkä pituuskasvua vielä sen ollessa käynnissä? Jos voivat, niin mitä nämä aineet ovat? Olen nyt 16v poikkarna, pituutta löytyy sen 202cm, joten ymmärrettävistä syistä en halua ottaa sitä riskiä, että kasvaisin pidemmäksi kuin normaalisti käyttämällä joitain aineita. Olen ohimennen nähnyt netissä maininnan, että mm. glysiini, glutamiini, agriniini, ornithiini ja niasiini voivat tämmöisiä vaikutuksia aiheuttaa.

Tiesitkös hei, että keho valmistaa ihan itse noita aminohappoja ja suurin osa saadaan ihan päivittäisestä ravinnosta....
Ihan totta, että esim. Arginiini lisää somatotropiinin tuotantoa joka on luonnollinen kasvuhormoni.
"Erityisen runsaasti arginiinia on pähkinöissä ja sesamissa. Muita hyviä arginiinin lähteitä ovat sipuli, riisi, täysjyvävilja ja sienet."
Eli kannattais varmaan lopettaa syöminen kokonaan jos aminohapot pelottaa :rolleyes:

Mitä proteiinivalmistetta Hera80 rinnalle? Onko Prode90 hitaasti imeytyvää? En meinaa millään saada tarpeeksi proteiinia vaikka mätän ruokaa aivan järjettömiä määriä. Ajattelin kokeilla Hera80 rinnalla vielä toista valmistetta, jos se siitä sitten taas lähtisi.

Eli ongelma on tämä: Olen tuota kalorilaskuri.fi tä käyttänyt noin viikon ja melkein jokapäivä jää kalorit noin -300 - -500 tavoitteesta. Tavoite on siis +300 verrattuna kulutukseeen.

Mitenkäs olette saaneet puuttuvat kalorit syötyä? Illalla tuntuu että olen syönyt jo kaikkea mitä kaapeista vain löytyy, eikä mikään oikein uppoa enään kun olo on kuin pallolla!
Lisäksi hyvistä rasvoista, mistä näitä saa helposti? Olenko ymmärtänyt oikein että kylmäpuristettu rypsiöljy olisi tähän oiva apu?

Eli ongelma on tämä: Olen tuota kalorilaskuri.fi tä käyttänyt noin viikon ja melkein jokapäivä jää kalorit noin -300 - -500 tavoitteesta. Tavoite on siis +300 verrattuna kulutukseeen.

Mitenkäs olette saaneet puuttuvat kalorit syötyä? Illalla tuntuu että olen syönyt jo kaikkea mitä kaapeista vain löytyy, eikä mikään oikein uppoa enään kun olo on kuin pallolla!
Lisäksi hyvistä rasvoista, mistä näitä saa helposti? Olenko ymmärtänyt oikein että kylmäpuristettu rypsiöljy olisi tähän oiva apu?

Älä jätä syömistä pelkästään iltaan, vaan aloita jo aamulla tukevalla aamiaisella: munia, pekonia, leipää, tuoremehua, jugurttia ja mysliä.
Syö välipala (tai palautusjuomat) ja kaksi ateriaa. Aterialla paljon pastaa tai riisiä ja 200-300 grammaa lihaa tai rasvaista kalaa.
Iltapalaksi vaikka tonnikalaa öljyssä ja rahkaa, rahkan voit terästää vaikka kermalla ja hillolla tai marjoilla.
Jos tämän jälkeen vielä on kalorit miinuksella, otat pari pitkää hörppyä rypsiöljyä (samalla saat hyviä rasvoja). Voit myös syödä päivän mittaan pari sataa grmmaa pähkinöitä.

Älä jätä syömistä pelkästään iltaan, vaan aloita jo aamulla tukevalla aamiaisella: munia, pekonia, leipää, tuoremehua, jugurttia ja mysliä.
Syö välipala (tai palautusjuomat) ja kaksi ateriaa. Aterialla paljon pastaa tai riisiä ja 200-300 grammaa lihaa tai rasvaista kalaa.
Iltapalaksi vaikka tonnikalaa öljyssä ja rahkaa, rahkan voit terästää vaikka kermalla ja hillolla tai marjoilla.
Jos tämän jälkeen vielä on kalorit miinuksella, otat pari pitkää hörppyä rypsiöljyä (samalla saat hyviä rasvoja). Voit myös syödä päivän mittaan pari sataa grmmaa pähkinöitä.

Kiitos vastauksesta, yritetään ottaa neuvoista vaari. On tiedossa kyllä että pitää syödä koko päivän mittaan, mutta koska opiskelen niin koulun ruokalan ruuat on välillä vähän mitä sattuu... Aaamupalana on nyt mennyt suurinpiirtein tälläinen setti:
40g Kuntokaura-puuroa+250g maitorahkaa höystettynä valion rasvattomalla mustikkakeitolla
ruispuikula, välissä kinkku/meetvursti+juusto, kasviksia yleensä myös (salattia,paprikaa,tomaattia,ymsyms)
1l vettä
2 kuppia kahvi maidolla.

Tuo on melkein maksimi minkä jaksan/kerkeän aamulla syömään

onks tarpeeks rasvoja täs ruokavalios? ja onko se yks ruoka väliin pakollinen... pitää meinaan laihduttaa ku oon vähä... läski:D:D:D

päivän ruoat

kalkkunaleike 150g, ruispalat 87g, kasvirasvalevite keiju 70% 15g, rasvaton maito 4dl, kaakaojauhe 10g

jauhelihakastike kermaton 400g, 3 perunaa, mehukatti mehua 5dl

tonnikala 150g ketsuppi 15g, ruispalat 58g

3 kanamunaa, maitoa 2dl, kalkkunaleike 100g

onko siis ok diettiruokavalio?

Missä kasvit? Niitä voisi huoletta lisätä, sisältää vähän kaloreita mutta paljon vitamiineja ym. tärkeitä juttuja.

Back
Ylös Bottom