Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko proteiinin alkuperällä väliä? Olen kuullut sellasta tarinaa että lihasta saatu proteiini olisi parempaa kuin maitotuotteista ja kasviksista saatu proteiini, vaikka protskun määrä olisi sama. Tosi vai epätosi?
Tuntuu, että kehossa on paljon nestettä. Mikä olisi nopea tapa saada sitä vähän vähennettyä? Kivennäisveden juonti?
Proteiinit koostuu aminohapoista ja eri proteiinilähteissä on erilainen aminohappokoostumus. Olikohan se nyt niin, että liha- ja maitotuotteet sisältää 8? välttämätöntä aminohappoa ja vastaavasti taas kasvikunnan tuotteista ainoastaan soija sisältää samat. Sen vuoksi liha- ja maitotuotteita yleensä suositaan kehonrakennusmielessä ensisijaisina proteiinilähteinä. Homma ei kuitenkaan ole ihan niin mustavalkoinen, koska jos syö suurimman osan proteiineista liha- ja maitotuotteista ja jonkun verran kasvikunnan proteiineja, niin liha- ja maitotuotteiden aminohapot täydentävät niitä kasvikunnan proteiineista saatavia vajaampia aminohappoprofiileita.

jälleen allekirjoittaneelta yks tyhmääkin tyhmempi kysymys.
ruokailuun liittyen, kuinkas paljon lihhaa tai muuta vastaavaa porukka täällä yleensä nappaa ateriallaan.
kysyn tällaista siksi että saisi jotakin osviittaa siihen kuinka paljon olisi hyvä/kannattaa/järkevää ottaa yhdessä satsissa.
itse ahmisin lihaa vaikka kuinka paljon mutta onko siitä loppupeleissä mitään hyötyä jos sitä lihaa kiskoo pari kiloo menemään, koska ylimääräinen protu kuitenkin muodostaa sen niin toivotun uimarenkaan (läskirenkaan)
eli tyyliin olisko 200-300g lihhaa ok määrä. yhteen satsiin vai kuinka? otetaan huomioon että syö kaksi lämmintä ateriaa, plus tietysti muut tilpehöörit
Kävin viimeksi salilla noin 1,5v sitten ennen inttiä. Sain silloin noin vuodessa nostettua painon 60kg ->70kg ilman merkittävää fläsää. Satsasin ruokailuihin huolella ja kalorit olivat plussalla. Nyt on taas treenausinto palannut, mutta ei jaksaisi panostaa ruokailuihin. Painoa 63kg tällä hetkellä. Voinko päästä seuraavan vuoden aikana takaisin 70kg kuntoon noin +-0 kaloreilla ja lihasmuistilla vai vaatiiko tuo maltillinen kehittyminen plussakaloreita ja protskutankkausta?
Samoilla linjoilla, joskus turhautti, kun ravintoasiat tuntuivat tosi monimutkaisilta ja vaikeilta porukoiden kanssa asuvan opiskelijan toteuttaa. Sitten ihan huomaamatta jäi kaikki turha pullamössö pois ja vaihtui fiksuihin ruokiin + annoskokoja oli tietysti pakko suurentaa. Paljon teki, kun aloin juomaan maitoa. Podin jonkinasteista laktoosi-intoleranssia, mutta ilmeisesti olin siitä parantunut ja tällä hetkellä meneekin maitoa 1,5litraa päivässä.Muuten pyrin ainakin salipäivina syömään kaksi kertaa päivässä, aamu- ja iltapalat vielä menee, mutta varsinaisten välipalojen kanssa ollut heikompaa. Rahkapurkkien kantaminen koulussa ei ole oikein innostanut, mutta olisi kuitenkin varmasti järkevää.
Oisko jotain proteiini pitosta hyvä syödä illalla vai aamulla?
Minkälaista safkaa pitäis iltapalalla oikeen syödä? Itse vetelen 2dl mysliä ja jugurttua + pähkinöitä ja 250g rahkaa, onko tuollanen satsi ihan sopiva?
Veden kanssa parempi ja sheikkerissä sekoittuu ilman lisävarusteita. Eikä todellakaan oo millintarkkaa nuiden suhteiden kanssa. Itse laitan 1-1,5dl molempia, riippuen edessä olevasta treenistä ja muusta ruokailusta. Vettä laitetaan oman maun mukaan.. Yleensä minä laitan sen sheikkerin aika täyteen niin saa samalla nestettäki vähäsen.