Renkaasi?

Jos nastat ei kestä tuhatta kilometriä ajaa niin silloin kannattaa katsoa sitä omaa ajotapaa rankalla kädellä uusiks. Nastarenkaiden sisäänajo on 500km jolloin nastoja ei taatusti asiaan kuuluvalla ajotavalla irtoa.

Täytyy kehua ainakin Conti WinterViking2:sia nastojen pysyvyydestä. Viime syksynä uutena alle ja talven aikana sekalaisissa olosuhteissa ajoa n. 20 tkm. Yhdestä renkaasta yksi nasta irti ja saivat kuitenkin ihan kohtalaista kyytiä toisinaan, nelivetokivaa nääs ;)

Mulla lähti etuvetosesta yhessä talvessa nastat noista continentaleista, tosin suti joka kiihdytyksessä melko pahasti. Mutta silti olin melko pettynyt niihin

Mulla lähti etuvetosesta yhessä talvessa nastat noista continentaleista, tosin suti joka kiihdytyksessä melko pahasti. Mutta silti olin melko pettynyt niihin

Tekiskö tuo neliveto sitten niin suuren eron nastojen pysyvyyteen? (vaikka nelipyöräluistossakin joskus mennään kun sattuu lapsettamaan...)

Tekiskö tuo neliveto sitten niin suuren eron nastojen pysyvyyteen? (vaikka nelipyöräluistossakin joskus mennään kun sattuu lapsettamaan...)
Ainakin sisäänajo tekee aika ison eron. Nastarenkaatkin kun on hyvä sisäänajaa ensimmäiset parisataa kilometriä. Ja tietysti joskus nelipyöräluistossa on hiukan eri asia kuin joka kiihdytyksessä ruopia.

Ainakin sisäänajo tekee aika ison eron. Nastarenkaatkin kun on hyvä sisäänajaa ensimmäiset parisataa kilometriä. Ja tietysti joskus nelipyöräluistossa on hiukan eri asia kuin joka kiihdytyksessä ruopia.

Uusien renkaiden sisäänajon olen kyllä tehnyt aina melko huolella. Ensimmäiset n 500 kilsaa maltillisesti kiihdyttäen ja ennakoiden jarrutellen

Uudet 13" talvirenkaat pitäis ostaa Nissanin romuun. Olen katsellut Hakkapeliitta 2 ja 4 sekä Nordman+ renkaita. Onko Nordman+ sama rengas, kuin Hakkapeliitta 2? Kuulin, että valmistusmaalla olisi väliä kyseisissä renkaissa. Kyselisin mielipiteitä ja vinkkejä noista ja muista saman hintaluokan renkaista.

Onko kalliit? 215/55R16

Nokian R 645e
Michelin X-ICE X12 630e

Kumpi parempi? Mikä voitti testin? Mikä kestää parhaiten kulutusta?

Michelin voitti jäätesteissä jopa muutamat nastarenkaat, voisi sanoa että michelinin kitkat on nyt parasta mitä rahalla saa.

Hienoa suomalaiset!

Osasitte jälleen kerran varautua talveen ajoissa ja ruuhkan välttämiseksi tulla kaikki yhtä aikaa renkaanvaihtoon!

Viime tippaan asti, sanoi alkoholisti... :rolleyes:

Ite pyöräytin diudiin alle bridgestonen noranza 2:t alle pari viikkoa sitten auringonpaisteessa t-paita päällä. Ai vittu kun nauratti eilen kun naapurit vääns räntäsateessa pyöriä alle! :D

Ite pyöräytin diudiin alle bridgestonen noranza 2:t alle pari viikkoa sitten auringonpaisteessa t-paita päällä. Ai vittu kun nauratti eilen kun naapurit vääns räntäsateessa pyöriä alle! :D

Räntäsateessa joutu itekkin vaihtamaan kahteen autoon rengaat. Taisin saada vielä flunssan siitä touhusta. :curs:

No jos sitä ensi syksynä tajuaisi vaihtaa aikaisemmin.

Aurinko paistoi ja +12 taisi olla kun ajoin täysin jonottamatta suoraan rengasliikkeeseen ja vaihtoivat renkaat alle. Pyysin vielä tarjouksen uusista renkaista, jos nämä keski-euuropan kitkat nyt osoittautuvat liian liukkaiksi.
Pari päivää myöhemmin olikin 15cm lunta maassa, nauratti vain :D

kesärenkaiksi meinasinkin, ainakin myyntilauseessa väitettiin (niinhän niissä tosin aina) olevan hinta-laatu -suhde kohdillaan.

Juu, kesärenkaana nuo on tosiaan ihan siedettävät.
Lähinnä nimensä takia ei ole saavuttanut kovin laajaa suosiota (ainakaan vanhempien ihmisten keskuudessa) suomessa.

itekin tota nimee tossa vierastan. mitä ite suosittelisit 205/50/15 -sarjassa. ei tarvii mitkään parhaat olla.

itekin tota nimee tossa vierastan. mitä ite suosittelisit 205/50/15 -sarjassa. ei tarvii mitkään parhaat olla.
Monta kertaa jo sanottu, mutta sanon vielä. Nankangeissa on tosiaan hinta-laatusuhde kohdillaan. Nyt pyörii Nankangit alla koossa 215/35 18 ja seuraavat tulee olemaan samanlaiset. Ei kiinnosta maksaa tuplahintaa olemattomasta erosta. Kesärenkaalle kun riittää mun näkökulmasta se, ettei ne ole soikeat eikä kulu heti sileäksi.

Hankookin Ventus V12 Evo 205/55/16 tällä hetkellä autossa alla. Onneksi vielä aika hyvin pintaa jäljellä, mutta mitkähän olisi hyvät vastaavanlaiset ja saman hintaluokan renkaat? Kriteereinä hiljaisuus ja kestävyys.

Back
Ylös Bottom