Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laitoin alle Michelinin Energy Saverit. Kovasti lupailtiin bensan säästöä ja kestävyyttä, mutta jää nähtäväksi. En hirveästi panostaisi tuon bensansäästön puolesta, mutta jos nyt hieman pidempään kestäisivät, kun edelliset Kleberin renkaat. (Hydraxen vai mikä se oli?)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Suositelkaas mulle bemariin 255/35-18 takanakkeja. Hintaluokasta sen verran ettei mitään halvimpia paskoja, mutta kaikista kalleimpiakaan ei viitsis ostaa.
 
Talvivanteet saapui, ja pyöräytin niille vielä kesäkumeiksi Falkenin FK451:set...vanhat kunnon kaarifalkenit...eteeen tuli 245/30 zr 19 ja taa 275 / 30 zr 19...samankokoiset kitkat on nyt sitten hankintalistalla noille vanteille talveksi...onko kokemuksia merkeistä?
 
Zone-sarja -42%
Talvivanteet saapui, ja pyöräytin niille vielä kesäkumeiksi Falkenin FK451:set...vanhat kunnon kaarifalkenit...eteeen tuli 245/30 zr 19 ja taa 275 / 30 zr 19...samankokoiset kitkat on nyt sitten hankintalistalla noille vanteille talveksi...onko kokemuksia merkeistä?
Itse arvon juuri M3:een isohkoja kitkoja (et 26 vanteiden löytäminen E90 M3:een "pikkuisen" ongelma) kanssa ja sanottakoon että noi sun hakemasi koot voi olla talvirenkaisiin jo hiukan kiven takana. Esim. Continentalilta ja Micheliniltä hyvälaatuista (siis näitä uusimman generaation testimenestyjiä) kirkapintaa ei saa yli 18-tuumaisiin ja ainakin tuon oman rengaskauppiaan nimenomaan takavetoisiin kehumat Nokian Hakkapeliitta R:t on saatavissa vain koot 235/35 ja 255/40, 19-tuumaisina siis.
 
Laitoin alle Michelinin Energy Saverit. Kovasti lupailtiin bensan säästöä ja kestävyyttä, mutta jää nähtäväksi. En hirveästi panostaisi tuon bensansäästön puolesta, mutta jos nyt hieman pidempään kestäisivät, kun edelliset Kleberin renkaat. (Hydraxen vai mikä se oli?)

Laitoin kans keväällä ko. kiekot autoon. Verrattuna edellisiin laatu:lol2: joo.. edellisiin renkaisiin, jotka oli Champirot edellisen omistajan jäljiltä ero on huima. En sitten tiedä siitä bensansäästöstä, mutta pito on hyvä ja rengasmelu huomattavasti pienempi, kuin noissa halpiksissa. Ekaa kertaa renkaanvaihdon jälkeen ajoin motaria ja ihmettelin, että miten toi moottori noin huutaa. Sitten tajusin, että se ei vaan enää peity rengasmelun alle.
 
Itse arvon juuri M3:een isohkoja kitkoja (et 26 vanteiden löytäminen E90 M3:een "pikkuisen" ongelma) kanssa ja sanottakoon että noi sun hakemasi koot voi olla talvirenkaisiin jo hiukan kiven takana. Esim. Continentalilta ja Micheliniltä hyvälaatuista (siis näitä uusimman generaation testimenestyjiä) kirkapintaa ei saa yli 18-tuumaisiin ja ainakin tuon oman rengaskauppiaan nimenomaan takavetoisiin kehumat Nokian Hakkapeliitta R:t on saatavissa vain koot 235/35 ja 255/40, 19-tuumaisina siis.


Joo, kiven alla vähän ovatkin. Muutamalla soitolla ei löytynyt ainakaan, mutta rengasliike lupasi kaivaa sellaset kyllä, katsotaan kuin arvokkaat ovat. 225/40 on sitten se auton vakiokoko, mikä jää vaihtoehdoksi noille orkkis M-vanteille. Niitä löytyy jo reilusti kitkaa ja nastaa, ja viimeksi ajelin hakkapeliitta 5:lla tolla koolla, olivat ihan ok, enää en tosin nastaa ota, koska pärjään kitkalla hyvin ja tie jota suurimmaksi osaksi ajelen töihin on aina suolan peitossa.

Niin, ja onhan se selvä ettei leveä talvirengas hyvä ole, jos vertaa 155 r 13 sirkkelinteriin, mutta eipä tohon kotteroon jarrujen puolesta edes mahdu alle 18" ja sitäkään ei voi painojen takia kovin kapeana laittaa. Itseasiassa toi 225/40 taitaa olla liian kapea, että menee tähän jo 235/40...

Jos etsit muuten erikoisempia kokoja niin kysäses www.isla.fi , myyvät paljon ns. erikoiskokoja.
 
Onko muuten laillista ajaa talvi talvirenkailla mistä on nypitty nastat pois?

Talvirenkaat ku talvirenkaat. Jos kulutuspintaa on ja talvikiekot kyseessä niin mikäs siinä laitonta olis. Monissa kitka / nastarenkaissa ei nastat pysy edes 1000km:ä...:D
 
Jos nastat ei kestä tuhatta kilometriä ajaa niin silloin kannattaa katsoa sitä omaa ajotapaa rankalla kädellä uusiks. Nastarenkaiden sisäänajo on 500km jolloin nastoja ei taatusti asiaan kuuluvalla ajotavalla irtoa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos nastat ei kestä tuhatta kilometriä ajaa niin silloin kannattaa katsoa sitä omaa ajotapaa rankalla kädellä uusiks. Nastarenkaiden sisäänajo on 500km jolloin nastoja ei taatusti asiaan kuuluvalla ajotavalla irtoa.

Lähinnä tarkoitin ensimmäisiä kehitettyjä, tai huonoja KITKANASTARENKAITA, jotka on oikeesti aika surkeita...

E: Kyllä mun ajotapakin ne nastat irrottaa, sen takia en niillä ajakkaan.
 
Lähinnä tarkoitin ensimmäisiä kehitettyjä, tai huonoja KITKANASTARENKAITA, jotka on oikeesti aika surkeita...

E: Kyllä mun ajotapakin ne nastat irrottaa, sen takia en niillä ajakkaan.

Joo, itselle on ihan sama mitkä renkaat siellä alla pyörii.
Jos on tehokas auto jne niin kannattaa ehkä ottaa ne kitkarenkaat, ei niistä nastoista paljon ole iloa jos ne revitellään ekana viikonloppuna sieltä vittuun:D

En myöskään ymmärrä miks porukka naputtaa jostain nastojen rapinasta talvella.
Olenko ainoa joka kuuntelee musiikkia / radiota ajon aikana vai mitä?
 
Tuomitseeko Prayer Hankookin IceBear W300-kitkat syvimpään helvettiin? Kokona 225/40/18. Aika paljon huokeampi kuin mikään muu "hyvä" merkki. Ja tekeehän Hankookki ihan ok-kesärenkaita..
 
Se tekeekö merkki hyviä kesärenkaita ei sano mitään kyseisen merkin talvirenkaista:D

Hankookin nastarenkaat ainakin on surkeita, kitkarenkaan tekniikka on monesti laitettu myös siihen nastarenkaaseen (tietysti myös nastat lisäten...).
 
Arvasin, että puutut tohon valmistaako sama putka kesä- ja talvirenkaita. Eihän se mitään kerrokaan, yritin vaan saada Hankookin ostopäätöstä tuntumaan järkevältä ittelleni :D Pakkiksen puolueeton rengastietäjä on puhunut, en osta Hancockkeja vaan laadukkaammat kumit, lompsa köyhtyy mutta tuleehan sitä aina ens kuussa lisää.
 
Prayerille.

Vieläkö Nordman + on yhtä kovassa sarjassa näiden uusimpien testien jälkeen, eli hinta laatu/suhde todellakin kohdallaan?

Omaan autooni sarja olisi noin 250 euroa, verrattuna esimerkiksi Hakka 5 lähes tuplaten kalliimpi. Talviautona toimii Volvo 240.

Koko on 175/65 R 14 82T TAI 185/65 R 14 90T XL.

2008 tulokset olivat siis:

Tuulilasi 13/2008, 205/55R16T, testiauto Seat Leon

Nastarenkaat:

Nokian Hakkapeliitta 5 9,5
Continental ContiWinterViking 2 9+
Michelin X-Ice North+ 9
Gislaved Nord Frost 5 9-
Nordman + 9-
 
Paljonko pitäisi 205/55 r16 kitkoissa olla paineita, auto on 4-koppanen Golf variant? Entä kesäkumeissa 225/45 r17, viime kesän oli n.2.8bar ja näytti etukumeja kuluttaneen keskeltä enempi kuin reunoilta.
 
2.5 riittää kesäkumeille paineiksi tuolle 225/45R17 koolle, myös samat paineet laittaisin talvella noille 205/55 R16 kumeille. Talvella pakkanen laskee rengaspaineita.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom