Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Sellanen kysymys olis, että lasketaanko tuo oma paino mukaan kyykkytulosta ilmottaessa? Varmaan kuuluu jonnekkin tyhmien kysymysten osioon, mutta en tosiaankaan tiedä. :<

Jos ei paljon rautaa nouse, niin kyllä se kannattaa lisätä mukaan. Riippuu tietysti omasta painosta.

V: Ei

aight kiitti vastauksista.=) ku en vaa kehtaa tehä kyykkyjä salilla ku oon nii laiha ja teen tangolla ilman painoja ja jotkut nauranukki mulle siellä :<

aight kiitti vastauksista.=) ku en vaa kehtaa tehä kyykkyjä salilla ku oon nii laiha ja teen tangolla ilman painoja ja jotkut nauranukki mulle siellä :<

No vitut naura.. jos nauraa, niin ne on sitten ihan pellejä jotka kannattaa jättää omaan arvoonsa. Sitäpaitsi tuo nyt vaikuttaa ihan tavalliselta ainakin omalla salilla että naiset kyykkää pelkällä tangolla. Ei siinä ole mitään noloa..

Muuten, voisit kertoa että miks sä haluut treenata pelkästään sun jalkoja? Oon saanu sellasen käsityksen että haluut saada ainoastaan jalat kuntoon. Näyttää pitemmän päälle toteutettuna kohtuu typerältä, jos omaa lihaksikkaat jalat, mutta muu kroppa sitten luokkaa ihan olematon. Tosin, empä mä sun lähtötilanteesta tiedäkkään kyllä mitään..

Muista S Y Ö D Ä niin kyllä se kyykky tulos nopsaa nousee sinne 50kg. :rock:

Itekkin tein joku puoli vuotta sitten tangolla vaan smithis, tänään tein vapaalla tangolla 80kg:lla. :)

No okei, kyllähän vapaalla saa pikkusen isommat painot, mutta silti.

e. AIjjaa, nainen, no joo sit.

Mitkä olisi sopivimpia päiviä tehdä raskaita, lyhyitä 10min intervalli juoksutreenejä samaan aikaan kun noudattaa tuota 2-jakoista ohjelmaa, joka löytyy tuolta sivulta->
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=53396

Tätä kysyn siksi, että lihasharjoittelun yhteydessä on tarkoitus parantaa juoksukuntoa samalla! kunto on hyvällä pohjalla mutta
kehittymisvaraakin olisi.
Vai pitäisikö olla erilainen harjoitusohjelma??

Hmm nyt tulee vähän :david::david: kysymys: kannattaako esim. rinta/hauis päivänä liikkeet vetää peräkkäin että ensiksi rinnat ja sitten hauikset vai vuorotellen? Olis kiva tietää kuinka perseellee sitä tässä puol vuotta noita jaotteluita vedetty..

Miten te sekotatte kreaa ?
Pistin kreaa läpimään veteen, sekotellu tovin lusikalla, annan 10sek olla ja pirun krea taas tuolla mukin pohjalla. -.-
Tai on se vähentyny, saa vissii ihan perkeleesti sekottaa että liukenee ?

Miten te sekotatte kreaa ?
Pistin kreaa läpimään veteen, sekotellu tovin lusikalla, annan 10sek olla ja pirun krea taas tuolla mukin pohjalla. -.-
Tai on se vähentyny, saa vissii ihan perkeleesti sekottaa että liukenee ?

appelsiininmehuun. mulla ainakin melko hyvin siihen sekoittui.

shred: IMO kannattaa vetää ensin rinta sitten hauis. en itse vaksais rinta treeniä kunnolla jos vetäisin sarjojen välissä jotain toista liikettä.

Hmm nyt tulee vähän :david::david: kysymys: kannattaako esim. rinta/hauis päivänä liikkeet vetää peräkkäin että ensiksi rinnat ja sitten hauikset vai vuorotellen? Olis kiva tietää kuinka perseellee sitä tässä puol vuotta noita jaotteluita vedetty..
Ensin rinta, sitten haukka. kannattaa tosin tehdä muutakin kuin penkkiä ja hauista :hyvä:

Ensin rinta, sitten haukka. kannattaa tosin tehdä muutakin kuin penkkiä ja hauista :hyvä:

Tai ajansäästämiseksi käyttää vuorosarjoja.

KREATIINIIN: LAita se kratiini mukin pohjalle, muki kraanan alle ja valuta vettä vähän päälle, niin se kreatiini sekottaa siihen veteen itestään ja vetäset sen alas.

Tänään on useampi kysymys

Olin toissapäivänä salilla, työntävät lihakset treenasin. Seuraavana päivänä kipein lihas oli oikea latsi. Sen takia piti eilisen treeni siirtää tälle päivälle (en mennyt, oksentelin). Voiko tuo johtua siitä että penkkipunnerruksessa oikea lapa on ikäänkuin helpompi saada tukemaan sitä nostoa?

Toinen kysymys koskee kyykkäämistä. Tässäkin ongelmaksi muodostuu työntävät-vetävät jako. Mistä johtuu että oikea reisihauis rasittuu kyykyssä? Ensinnäkin teen kaikkeni että liike kohdistuisi mahdollisimman paljon etureisille. Toiseksikin, miksi vain toiseen jalkaan kohdistuu rasitusta takaosastolla?

Kolmas kysymys koskee treeniohjelmaani. Tällä hetkellä työntävien lihasten päivä näyttää seuraavalta

Penkkipunnerrus 3x6-8
Vinopenkki 2x8-12
Kyykky 3x6-8
Reisiojennus 2x12-15
Pystypunnerrus 2x8-12
Viparit sivuille 2x8-12
Ojentajat taljassa 2x8-12
+Vatsat palautumisen mukaan

Olkapäät ottavat tässä nyt liikaa rasitusta, etenkin etuolat (Joskus teen ojentajapunnerruksen tilalla dipin). Ajattelin muokata ohjelmaani niin, että jättäisin pystypunnerruksen pois ja lisäisin yhden sarjan vipunostoihin. Onko tolkkua?

Tänään on useampi kysymys
Kolmas kysymys koskee treeniohjelmaani. Tällä hetkellä työntävien lihasten päivä näyttää seuraavalta

Penkkipunnerrus 3x6-8
Vinopenkki 2x8-12
Kyykky 3x6-8
Reisiojennus 2x12-15
Pystypunnerrus 2x8-12
Viparit sivuille 2x8-12
Ojentajat taljassa 2x8-12
+Vatsat palautumisen mukaan

Olkapäät ottavat tässä nyt liikaa rasitusta, etenkin etuolat (Joskus teen ojentajapunnerruksen tilalla dipin). Ajattelin muokata ohjelmaani niin, että jättäisin pystypunnerruksen pois ja lisäisin yhden sarjan vipunostoihin. Onko tolkkua?

Eikös vipunostot oo vetävä liike? Ei ehkä olkapäät tykkäis niin pahaa jos siirtäis toiselle päivälle?

Back
Ylös Bottom