Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Salilla yks heppu teki pystypunnerrusta kässäreillä silleen jännästi, että ei tehny sitä liikettä niinkuin yleesä tehtäisiin eli työnnetään kässärit sinne ihan ylös loppuun asti ja sitten alas. Teki silleen ihan pientä nykivää liikettä että se kässäri liikku ylös alas about 10cm. Jos tosta saitte selkoo niin mitä ideaa tollasessa on? :D

Salilla yks heppu teki pystypunnerrusta kässäreillä silleen jännästi, että ei tehny sitä liikettä niinkuin yleesä tehtäisiin eli työnnetään kässärit sinne ihan ylös loppuun asti ja sitten alas. Teki silleen ihan pientä nykivää liikettä että se kässäri liikku ylös alas about 10cm. Jos tosta saitte selkoo niin mitä ideaa tollasessa on? :D

Jos oli aloittelija niin luultavasti ei tiennyt mitä teki ja taas jos oli pidempään treenannut, niin varmaan haki pumppia tai tuntumaa tai kehitti heikkoa kohtaa? :)

Jos oli aloittelija niin luultavasti ei tiennyt mitä teki ja taas jos oli pidempään treenannut, niin varmaan haki pumppia tai tuntumaa tai kehitti heikkoa kohtaa? :)

Ei todellaakaan ollut aloittelija :D Teki monta kympin sarjaa ja korotteli uuteen sarjaan painoja. Oon monesti nähnyt saman hepun tekemässä pystäriä lämmittelynä ennen penkkiä ihan parin kilon painoilla ja tolleen nykivästi. Sama juttu kun on tehnyt tasapenkkiä kässäreillä niin tollasta nykivää liikettä ollut.

Ei todellaakaan ollut aloittelija :D Teki monta kympin sarjaa ja korotteli uuteen sarjaan painoja. Oon monesti nähnyt saman hepun tekemässä pystäriä lämmittelynä ennen penkkiä ihan parin kilon painoilla ja tolleen nykivästi. Sama juttu kun on tehnyt tasapenkkiä kässäreillä niin tollasta nykivää liikettä ollut.

Se on vaan joidenki ihmisten tapa treenata. Itse en kyllä ymmärrä sen pointtia. Mutta jos se toimii niin ok.

Onko Smith:ssä tehtävät liikkeet (esim.kyykky ja penkki) jotenkin "huonompia" kuin vapailla painoilla tehdyt liikkeet ja onko niiden painot vertailukelpoisia?

Eivät kehitä koordinaatiota ja tukilihaksia samaan tapaan.. Kyykyssä vielä korostuu enemmän ku penkissä. Eikä oo vertailukelpoisia vapaiden painojen kilomäärien kanssa sellaisenaan. Tosin se joka kyykkää/penkkaa vapaalla tangolla isot kilot tekee sen todennäköisesti myös smithissä, mutta toisin päin ei sitten toimikaan ollenkaan samaan tapaan.

täähän nyt on tämmönen :david:-kyssäri, mutta miten ne nesteet kertyy kehoon? :jahas: ja onko treenillä tähän nesteiden kertymiseen vaikutusta? ;)

Lihashuoltoa pitäisi parantaa rutkasti ja venyttelyä olen koittanut lisätä, mutta osaaminen vähän hakusessa. Meidän salilla on kaikenlaisia liikuntatunteja, olisiko pilates tjsp tunneista apua noihin jumipaikkojen avaamiseen?

Paljonkos kuluttaa keskimäärin n. 45min punttitreeni maksimissaan 20-30 sekunnin palautuksilla? Kalorimääriä nyt on varmaan mahdoton sanoa, mutta verrattuna esim. uintiin, että josko tällä voisi korvata aerobisen liikunnan about kokonaan..

Noista lisäravinteista. Eli oon treenannu sen puoltoista vuotta ja nyt alkanut treenaamaan yhden vähän kokeneemman punttaajan kanssa. Hän käski ostaa aika paljon lisäravinteita eli: massanlisääjää, perusproteiiniä, kreatiinia ja palkkaria. Aika kalliilta tuo kuulostaa jos noita kaikkia pitäisi ostaa, eli mitä noista oikeasti hyötyy?

Ostin nyt massanlisääjää, niin mihin aikoihin päivästä sitä kannattaa vetää naamaan ja kuinka paljon päivässä? Merkki on skip bulk.

Back
Ylös Bottom