Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Itselläni oli 11 kertaa viikossa treenit. Pidemmän päälle siitä ei ole mitään hyötyä.
Väitätkö nyt siis, että puolet vähemmän olisi siis automaattisesti parempi? Voi tietysti olla, että sinulla ei ollut pohjat kunnossa ja suunnitelmallisuus/ajanhallinta oli puutteellista. Usein kuitenkin ne eniten treenaavat tuppaavat pärjäämään parhaiten. Tai pikemminkin laadukkaimmin, mutta siihen harvassa lajissa riittää mikään kuusi harjoitusta viikossa.

SS:ssää vetelen ja rippetoe neuvoo lipittää sitä maitoo galloonan verran päivässä. Tänään mennyt joku 1,5 litraa täysmaitoa ja maha kyllä laittaa kovasti vastaan. Mahassa kiertää ja vessassa saa ravata. Tätä ennen oon juonu laktoositonta kevytmaitoa. Eli mites jatketaan maidon lipittämistä? Ja sitä maitoo voi varmaan vedellä pitkin päivää myös illalla iltapalan yhteydessä? Sitten kysysin ennen treeniä nautittavasta prodedrinkistä, että mitäs hyötyä siitä on ja kun aloitan treeniin siinä klo 15 jälkeen ja olen syönyt joku ½-1tuntia ennen sitä ensimmäisen välipalan (banaani ja rahka) niin milloin mä sen drinksun vetäisin?

Jos sais näihin pariin mun mielestä yksinkertaseen kysymykseen vastaukset niin voisitte jatkaa:rolleyes: Kiitos

Kalorit. Myös itse juomistapahtuman yhteydessä maha alkaa pömpöttään, onhan siellä monta litraa sitä tavaraa.

Mutta eihän keskiolut sisällä paljon vittuakaan kaloreita? =o entä jos juon kaljan päivässä mutta katon ettei kalori raja mene yli, niin säästyn kaljamahalta?

E: siis kyllähän niitä kaloreita siinä tulee kun kopan illassa ottaa. Mutta sillon ei masu kasva kun ottaa vain muutaman ja laskee kalorit?

Mutta eihän keskiolut sisällä paljon vittuakaan kaloreita? =o entä jos juon kaljan päivässä mutta katon ettei kalori raja mene yli, niin säästyn kaljamahalta?
100g keskikaljaa on 43 kcal. Voit vaan miettiä mitä siinä 12-packin neljässä litrassa on :D Jos kulutat enemmän kaloreita mitä syöt/juot, laihdut. Näin simppelisti sanottuna.
Alkoholi on veressä ensisijainen energianlähde ja muut(hiil, pot, rasv) menee kokolailla vyötärölle.

Ohhoh. Olenkohan ihan David vai eikö muut vaan ole huomanneet? Siis sinun kalorit on nyt 1350kcal/päivä ja aiot vielä tuosta lähteä diettailemaan??? Etköhän sä saa jo nyt reilusti liian vähän, että taitaa olla jo valmiiksi keho säästöliekillä.

Minä kyllä olen itse siinä uskossa, että en helvetissäkään tiedä että miksi se mittari edes antoi nuin paljon. Mielestäni syön paljon, jotenka tuossa on olla pakko joku virhe, jos vaikka huomenna kokeilisin uudellen tuon kalorilaskurin. Ylipainoa on kuitenkin liikaa, ja syön yleensä kuin sika jotenka en tiedä sitten.:itku::itku:

SS:ssää vetelen ja rippetoe neuvoo lipittää sitä maitoo galloonan verran päivässä. Tänään mennyt joku 1,5 litraa täysmaitoa ja maha kyllä laittaa kovasti vastaan. Mahassa kiertää ja vessassa saa ravata. Tätä ennen oon juonu laktoositonta kevytmaitoa. Eli mites jatketaan maidon lipittämistä? :D Ja sitä maitoo voi varmaan vedellä pitkin päivää myös illalla iltapalan yhteydessä? Sitten kysysin ennen treeniä nautittavasta prodedrinkistä, että mitäs hyötyä siitä on ja kun aloitan treeniin siinä klo 15 jälkeen ja olen syönyt joku ½-1tuntia ennen sitä ensimmäisen välipalan (banaani ja rahka) niin milloin mä sen drinksun vetäisin?
Voe helvata, saa niitä aivoja käyttää. Jos ei maha kestä laktoosia, niin totta kai silloin ehkä voisi vaihtaa siihen laktoosittomaan? :rolleyes:
Miks ennen treeniä pitäis joku vitun prodedrinkki vetää? Ei mitään drinkkejä ennen treeniä. Treenin jälkeen palkkari nassuun ja se on siinä. :haart:

E: siis kyllähän niitä kaloreita siinä tulee kun kopan illassa ottaa. Mutta sillon ei masu kasva kun ottaa vain muutaman ja laskee kalorit?
100g keskikaljaa on 43 kcal. Voit vaan miettiä mitä siinä 12-packin neljässä litrassa on :D Jos kulutat enemmän kaloreita mitä syöt/juot, laihdut. Näin simppelisti sanottuna.
-desissä 43 kcal
-pullossa on noin 141 kcal
-tvelvissä 1692 kcal
-korissa 3384 kcal

Nopeasti laskien.:D

Voe helvata, saa niitä aivoja käyttää. Jos ei maha kestä laktoosia, niin totta kai silloin ehkä voisi vaihtaa siihen laktoosittomaan? :rolleyes:
Miks ennen treeniä pitäis joku vitun prodedrinkki vetää? Ei mitään drinkkejä ennen treeniä. Treenin jälkeen palkkari nassuun ja se on siinä. :haart:

Monestakin syystä.

-desissä 43 kcal
-pullossa on noin 141 kcal
-tvelvissä 1692 kcal
-korissa 3384 kcal

Nopeasti laskien.:D
Jep, kerran laskin, että baari-illan tuloksena on aina about 5000 kcal kun läskee mäkkimätöt yms paskat mukaan koko illalta.

Niin ja tuo on pelkän kaljan määrä. Jengi yleensä vetää reippaasti railakkaampi settei kirkkaiden muodossa, joten määrä voi kasvaa reippaasti jos nykäsee pullon tapiota huiviin. Pullo päivässä kaljaa ruokajuomana tuskin haittaa ihan järkyttävän dramaattisesti.:D

Ehkä susta ei ollu siihen, mut se vaan on kylmä totuus et ilman reeniä et kehity.

Voi JUMALAUTA! Mistäs lähtien on tarvinnut yli kymmenet treenit viikkoon siinä pakossa ettei kehity? Kyllä on treenaajassa itsessään vikaa, jos ei kehity 7-8 treenillä viikossa.

Minä kyllä olen itse siinä uskossa, että en helvetissäkään tiedä että miksi se mittari edes antoi nuin paljon. Mielestäni syön paljon, jotenka tuossa on olla pakko joku virhe, jos vaikka huomenna kokeilisin uudellen tuon kalorilaskurin. Ylipainoa on kuitenkin liikaa, ja syön yleensä kuin sika jotenka en tiedä sitten.:itku::itku:

Ei kyllä ylipainosi katoa mihinkään, jos kehosi vetää jatkuvasti säästöliekillä. Katso kuvia afrikan lapsista ja lasken monellako on sikspäkki. (ja ei afrikan lapset eivät ole ylipainoisia, mutta maha on pyöreä)

Ei kyllä ylipainosi katoa mihinkään, jos kehosi vetää jatkuvasti säästöliekillä. Katso kuvia afrikan lapsista ja lasken monellako on sikspäkki. (ja ei afrikan lapset eivät ole ylipainoisia, mutta maha on pyöreä)

Se mahan pyöreys johtuu ravintoaineiden puutteista, eikä siitä että olisi rasvaa koska elimistö on säästöliekillä.

Back
Ylös Bottom