Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

No miks niitä kaloreita ei pystyis laskemaan?
http://kalorilaskuri.fi/

Miten paino voi tippua 3 kg jos syö _helvetisti_?

Syöt kunnolla, ei sillä rypsiöljyllä massaa saa.

Koska paha sanoo mitä porukat tunkee siihen kotiruokaan.. :/

En tiedä :S en nyt niin _helvetisti_ syönyt. Mutta REILUSTI enemmän kun normaalisti ja ihan ähkyyn.

Rypsiöljyllä saa ylimääräsiä kaloreita ja sitä kautta massaa? ja kun kunnon ruokaa ei yksinkertasesti jaksa syödä enempää.

Ei muuta kun käyt itse ostamassa kasan rahkapurkkeja ja vaikka sen putelin öljyä, ja vetelet porukoiden kokkaamien aterioiden välissä. Olis hyvä syödä noin 2 tunnin välein.

Paljonko palkkariin kannattaa laittaa heraa ja maltoa? tällä hetkellä menny 1 mitalline heraa ja ½ mitallista maltoa.. onko maltoa riittävästi vi pitääkö laittaa enemmän?

Koska paha sanoo mitä porukat tunkee siihen kotiruokaan.. :/

En tiedä :S en nyt niin _helvetisti_ syönyt. Mutta REILUSTI enemmän kun normaalisti ja ihan ähkyyn.

Rypsiöljyllä saa ylimääräsiä kaloreita ja sitä kautta massaa? ja kun kunnon ruokaa ei yksinkertasesti jaksa syödä enempää.
Täh, no kyllä pystyy laskemaan suunnilleen vaikka et tietäis.
Esim. jos porukkas tekee makaroonilaatikkoo niin kirjotat kalorilaskuriin makaroonilaatikko ja sieltä löytyy "itsetehty makaroonilaatikko" ja sit vaan laitat määrän paljon söit ja tadaa kalorit laskettu. Ja hyödyllinen myös kun näkyy paljon Proteiiniä/Hiiilareita/Rasvaa on päivän aikana saatu jne.
Ei ole niin vaikeaa, kuin luulisi :)

edit: Eikä se helvetisti syöminen tarkota, että kerralla vedät ähkyyn.
Vaan päivän mittaan syöt, mielellään, että tulis 2g proteiiniä per painokilo ja aterialla kerralla n. 30 g proteiiniä.

Täh, no kyllä pystyy laskemaan suunnilleen vaikka et tietäis.
Esim. jos porukkas tekee makaroonilaatikkoo niin kirjotat kalorilaskuriin makaroonilaatikko ja sieltä löytyy "itsetehty makaroonilaatikko" ja sit vaan laitat määrän paljon söit ja tadaa kalorit laskettu. Ja hyödyllinen myös kun näkyy paljon Proteiiniä/Hiiilareita/Rasvaa on päivän aikana saatu jne.
Ei ole niin vaikeaa, kuin luulisi :)

edit: Eikä se helvetisti syöminen tarkota, että kerralla vedät ähkyyn.
Vaan päivän mittaan syöt, mielellään, että tulis 2g proteiiniä per painokilo ja aterialla kerralla n. 30 g proteiiniä.

Mutta vanhemmat tekee vähän keskivertoa raskaampaa ja rasvasta ruokaa..

Huomasinkin että tuo kalorilaskuri on perkeleen hyvä ja ajattelen kokeilla :) Mutta kun ei keittiövaakaa satu olemaan niin millä heittää arvion esim. lautasellisesta jotain koti ruokaa ;E

Käytössä FASTin Hera80 ja Malto6. Annostusohje on 1dl jauhetta / 3-4dl nestettä. Kannattaako laittaa molempia sen 1dl vai kuinka ? :evil:

Juu desi molempia ja ääntä kohti.

Joo, eli mikäs tuon Miken 2x6 penkkitreenin idis oli? Kun täältä löytyy niin sairaasti matskua kyseisestä ohjelmasta, niin miten se siis pitisi oikeasti tehdä.

Olenko ihan hakoteillä, jos sanon että se pitää tehdä näin: Valitaan sellaset painot joilla saadaan varmasti sen 2x6 toistoa. Ihan sama vaikka saisi 9 toistoa tehtyä, mutta se jätetään sitten siihen kuuteen ja lisäillään painoja sen jälkeen?

Mutta vanhemmat tekee vähän keskivertoa raskaampaa ja rasvasta ruokaa..

Huomasinkin että tuo kalorilaskuri on perkeleen hyvä ja ajattelen kokeilla :) Mutta kun ei keittiövaakaa satu olemaan niin millä heittää arvion esim. lautasellisesta jotain koti ruokaa ;E
Ite aina arviolta vedän luvut tohon, pääasia että saa jonkunlaisen kuvan siitä miten paljon syö.

Joo, eli mikäs tuon Miken 2x6 penkkitreenin idis oli? Kun täältä löytyy niin sairaasti matskua kyseisestä ohjelmasta, niin miten se siis pitisi oikeasti tehdä.

Olenko ihan hakoteillä, jos sanon että se pitää tehdä näin: Valitaan sellaset painot joilla saadaan varmasti sen 2x6 toistoa. Ihan sama vaikka saisi 9 toistoa tehtyä, mutta se jätetään sitten siihen kuuteen ja lisäillään painoja sen jälkeen?
ite tein niin että ekalla viikolla kokeilin maksimi kutoset lattialla ja penkillä sitte seuraavalla viikolla alotin niistä ja sitä mukaa lisäilly elikkä pidä painot tarpeeksi suurina, että just ja just menee se 2x6.

Onko toi Bill Starrin 5x5 single factor...

Onko toi Bill Starrin 5x5 single factor siis vain eräs treeni metodi? Voiko sitä single factoria tehdä silleen, että tekee muuten ton ohjelman mukaan, mutta vaihtaa vain maastavedon kulmasoutuun levytangolla ja syväkyykyn takakyykkyyn? Syväkyykyssä mulla hajoo polvet lopullisesti ja maastavetoa en osaa tehdä. :rolleyes:

Onko toi Bill Starrin 5x5 single factor siis vain eräs treeni metodi? Voiko sitä single factoria tehdä silleen, että tekee muuten ton ohjelman mukaan, mutta vaihtaa vain maastavedon kulmasoutuun levytangolla ja syväkyykyn takakyykkyyn? Syväkyykyssä mulla hajoo polvet lopullisesti ja maastavetoa en osaa tehdä. :rolleyes:

Single factor on tosiaan vai eräs treeniteoria, jossa ideana on treenipainojen systemaattinen kasvattaminen. Toki liikkeiksi voi ottaa mitä tahansa, mutta yleisesti ottaen raskailla perusliikkeillä (kyykky, mave penkki, kulmasoutu) saadaan parhaat tulokset yksijakoisissa ohjelmissa.

Maastaveto pitää vain opetella. Aloitat vaikka ihan pienillä painoilla, ja hiot tekniikan kohdalleen. Tuo kyykky onkin sitten hankalampi. Pakkotoistolla taitaa olla vallalla käsitys, että syväkyykky on jopa parempi polville kuin puoleenväliin jätetty niiauskyykky. Itse olen hieman samoilla linjoilla, mutta itse varmaan tiedät parhaiten voitko kyykkyä tehdä.

Syväkyykky on pahempi polville kuin voimanostosyvyyteen tehty. Lumpion takaosa on kovilla niissä. Ja 80% voimailijoilla on kulumaa siellä. Eri asia sitten sellaiset 20cm kyykyt, jotka ei takuulla tee nivelille hyvää.

Anteeksi.

Anteeksi, että laitan tämän kysymykseni tänne uusiksi, koska se jäi tonne parin sivun päähän ja kukaan sitä ei enää huomaa. Siihen ei ole vastattu, ja toivon vastausta, koska polveni on vähän kipeä :itku:

Onkohan mulla polvinivel tulehtunu? Kipua on polvessa kävellessä ja silloin kun suoristan jalan mahdollisimman suoraksi. Kipu ei itse asiassa alkanut takakyykkyä tehdessä, vaan kun tein pohjenostoja seisten. Taisi olla painoa liikaa . Kuitenkin yläasenossa kun nousin varpailleni, niin tuntui, että jotenkin ikään kuin oikaisin polvien kautta sääret suoriksi. Takakyykyn teen 90 asteen kulmaan, eli reidet ovat vaakatasoon nähden. Tanko pysyy myös liikeradalla, eikä tule viistossa alas ja takasin viistossa ylös. Työnnän myös rintakehää eteenpäin takakyykyn aikana. Miten nyt kuitenkin pitäisi toimia, jotta sain ton vasemman polveni kuntoon?

Anteeksi, että laitan tämän kysymykseni tänne uusiksi, koska se jäi tonne parin sivun päähän ja kukaan sitä ei enää huomaa. Siihen ei ole vastattu, ja toivon vastausta, koska polveni on vähän kipeä :itku:

Onkohan mulla polvinivel tulehtunu? Kipua on polvessa kävellessä ja silloin kun suoristan jalan mahdollisimman suoraksi. Kipu ei itse asiassa alkanut takakyykkyä tehdessä, vaan kun tein pohjenostoja seisten. Taisi olla painoa liikaa . Kuitenkin yläasenossa kun nousin varpailleni, niin tuntui, että jotenkin ikään kuin oikaisin polvien kautta sääret suoriksi. Takakyykyn teen 90 asteen kulmaan, eli reidet ovat vaakatasoon nähden. Tanko pysyy myös liikeradalla, eikä tule viistossa alas ja takasin viistossa ylös. Työnnän myös rintakehää eteenpäin takakyykyn aikana. Miten nyt kuitenkin pitäisi toimia, jotta sain ton vasemman polveni kuntoon?

Lääkäriin?:rolleyes:

Ihan btw ajattelin kysästä, niin mitä yleensä tarkoitetaan saliohjelmissa 8-12 toistoilla? Haetaanko sillä, että tehdään joko 8 toistoa tai 8-12 väliltä? :piis:

Back
Ylös Bottom