Tarkoitin sitä, että miksi teet noin pitkiä sarjoja, 12 toistoa per setti?Onko toi siis liian pitkä edelleen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkoitin sitä, että miksi teet noin pitkiä sarjoja, 12 toistoa per setti?Onko toi siis liian pitkä edelleen?
Kyllä siihen 8-10 toistoon voi pyrkiä myös ihan tosissaan? Vai olenko käsittänyt jotain väärin :lol2:Hmm...ehkä se johtuu siitä,että silloin yrittää tosissaan pyrkiä siihen 12. Oikeastaan se johtuu varmaan siitä, että se on motivoiva. Sit tietysti jos liikkeen tekee hitaasti se viimeinen liike tuntuu todella, mikä on kai hyvä asia.
Okei ehkä vähän tyhmä syy...
Eli kun teet 12 toistoa sä rasitat sun lihasta enemmän, koska sä teet enemmän toistoja, vai?
Jos mä tekisin 8-10 pituisia sarjoja mä voisin tehdä sitä raskaammilla painoilla, mutta jos mä en jaksais tehdä loppuun esimerkiksi 8 toistoa mä tekisin vain 6, jolloin se olisi aika hyödytöntä vai?
Varastoon jättäminen tarkoittaa sitä, että tiedät esimerkiksi jaksavasi penkissä 50kg kymmenen toistoa, mutta teetkin vain kahdeksan. Tällöin "pari" toistoa jää varastoon.Miten se varastoon jättäminen pitäis oikeen tehdä kun en tajua sitä:d
Eli pitäiskö tehdä esim. penkkiä kolme sarjaa joka sarja samoilla painoilla tyyliin 8->7->6 vai 6->7->8 vai miten.
Sori, vaikee tajuta.
Kiitti, näin oon tehnytkinVarastoon jättäminen tarkoittaa sitä, että tiedät esimerkiksi jaksavasi penkissä 50kg kymmenen toistoa, mutta teetkin vain kahdeksan. Tällöin "pari" toistoa jää varastoon.
Joka sarjassa jättää pari toistoa tavallaan pois. Jaksaisit tehdä 3*10, mutta teetkin 3*8.

Vika on minussa:DNyt ei kyllä mulla enää riitä ymmärrys.
Jos paukut tuntuu riittävän, niin tee 3*8, mutta jos eivät ihan riitä, niin tee tuo 3*6.Vika on minussa:D
Siis ohjelmassa lukee "Penkkipunnerrus 3x8x100kg"
Teenkö nyt:
3x8x100kg
vai
3x6x100kg
Vika on minussa:D
Siis ohjelmassa lukee "Penkkipunnerrus 3x8x100kg"
Teenkö nyt:
3x8x100kg
vai
3x6x100kg
Noniin nyt selkis, kiitti;)Jos paukut tuntuu riittävän, niin tee 3*8, mutta jos eivät ihan riitä, niin tee tuo 3*6.
Okei mitä hyötyä on "varastoon jättämisestä"
OK. Mut osaisiko joku edelleen selvittää sitä mikä on hyvä treenin harjoitusten määrä ja miksi. Ja edelleen oisko paha jos mä lisäisi siihen ylläolevaan yhden liikkeen lisää?
Toisekseen oisko tyhmää tehdä toi ( look up ^^ ) ohjelma joka toinen päivä?
Jalkakyykky
Penkkipunnerrus
Takareidet laitteessa
Vinopenkkipunnerrus
Etureidet laitteessa
Ranskalainen punnerrus
Pohkeet seisten
Maastaveto
Kulmasoutu
Pystypunnerrus
Hauiskääntö levytangolla
Vipunosto
Tuettu hauiskääntö
Ja noin sata muuta tapaa löytyy. Jos vedät tuon kaksi tai kolme kertaa viikkoon, niin palautuminen on hyvinkin mahdollista kunnollisella ruokavaliolla jne. Jos vedät neljä niin kannattaa jakaa vaikka näin.
Penkkipunnerrus
Pystypunnerrus
Hauiskääntö tangolla
Vinopenkkipunnerrus
Vipunosto
Ranskalainen punnerrus
Tuettu hauiskääntö
Kyykky
Maastaveto/Sjmv (vuorokerroin)
Kulmasoutu
Etureidet laitteessa
Takareidet laitteessa
Pohkeet seisten
Vaihda vaikka pystypunnerruksen ja kulmasoudun paikkaa. Ja kulmis sitten ennne ranskalaista. Tulle lihasryhmiä tasaisemmin pitkin viikkoa jos niin teet.
Samoin vaihtelua. 3x6 tai 2x6 tai 3x10 tuo stopin ennen pitkää. Vaihtele sarjapituuksia, sarjojen määriä, palautusaikoja, painoja jne. Vaikka joka treeni tai kuukauden välein. Sitäkin voi vaihdella.