Ainakin mun Hackmannin Savonia -ruokalusikkaan mahtuu 7g rypsäriä. Vaihtelee toi määrä vähän riippuen ruokalusikan koosta.
hyvä elasto :D :hyvä:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ainakin mun Hackmannin Savonia -ruokalusikkaan mahtuu 7g rypsäriä. Vaihtelee toi määrä vähän riippuen ruokalusikan koosta.
Kun yritän syödä yli kulutuksen, niin laskenko mukaan myös kaikki juomat? Esimerkiksi maito?
Ja kannattaako juoda täysmaitoa? Juon maitoa noin pari litraa päivässä.
Kun yritän syödä yli kulutuksen, niin laskenko mukaan myös kaikki juomat? Esimerkiksi maito?
Ja kannattaako juoda täysmaitoa? Juon maitoa noin pari litraa päivässä.
Juu elikkä jatkan tuota sinisen maidon juontia ja otan ne rasvat oliiviöljystä. Ei siis ole paha jos vaikka litran maitoa (460kcal) laskee tuohon mun 3000kcal kulutukseen?
Nii että saako sitä Glutamiinia joistain tietyistä ruoista?
Wikipedia:
Dietary sources of L-glutamine include beef, chicken, fish, eggs, milk, dairy products, wheat, cabbage, beets, beans, spinach, and parsley.

Proteiinipatukoita löytyy kyllä ihan laidasta laitaan, eli nytkin huomasit itse, että tollanen patukka, jossa on vaan 12 grammaa proteiinia, ei ihan ole se paras mahdollinen. Loput siitä patukasta on luonnollisestikin hiilaria ja rasvaa. Kannattaa valita sellanen patukka, jossa lukee siinä kääreessä tarkat ravintoarvot. Hyvässä proteiinipatukassa on mun mielestä ainakin puolet sen painosta proteiinia ja vain muutama gramma rasvaa ja sokeria. Ne loput hiilarit patukoissa on yleensä sokerialkoholeja, jotka ei imeydy vereen samalla tavalla ku tavallinen sokeri, mutta vatsavaivoja niistä kyllä voi saada.Onko proteiinipatukoissa mitään järkeä? Minulle tarjottiin herbalifen proteiinipötkylä ilmaiseksi muutama päivä sitten ja hetken sitä katseltuani aloin miettimään ovatko ne täyttä kusetusta. 35 gramman patukassa mainostettiin olevan 12g proteiinia, mutta muusta ravintosisällöstä ei puhuttu mitään. Patukka oli hyvänmakuinen, suklaalla päällystetty pähkinämassa, joka tosin ei sulanut kovin hyvin suussa ja muistutti enemmän purukumia.
Kysymys siis on, mitä muuta näissä patukoissa on proteiinin lisäksi? Veikkaisin ainakin, että sokeria ainakin kaksinkertainen määrä proteiiniin verrattuna ja luultavasti rasvaakin löytyy huomattavia määriä. Syökö näitä patukoita kukaan, ja kuinka usein?
Proteiinipatukoita löytyy kyllä ihan laidasta laitaan, eli nytkin huomasit itse, että tollanen patukka, jossa on vaan 12 grammaa proteiinia, ei ihan ole se paras mahdollinen. Loput siitä patukasta on luonnollisestikin hiilaria ja rasvaa. Kannattaa valita sellanen patukka, jossa lukee siinä kääreessä tarkat ravintoarvot. Hyvässä proteiinipatukassa on mun mielestä ainakin puolet sen painosta proteiinia ja vain muutama gramma rasvaa ja sokeria. Ne loput hiilarit patukoissa on yleensä sokerialkoholeja, jotka ei imeydy vereen samalla tavalla ku tavallinen sokeri, mutta vatsavaivoja niistä kyllä voi saada.

Heittäkääs muutama hyvä pitkien hiilariden lähde :D joku mikä olis hyvä vetästä esim 1½-2h ennen treenejä
KIITOS!![]()
Punainen liha, kala, maitotuotteet...