Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Kun yritän syödä yli kulutuksen, niin laskenko mukaan myös kaikki juomat? Esimerkiksi maito?

Ja kannattaako juoda täysmaitoa? Juon maitoa noin pari litraa päivässä.

Kun yritän syödä yli kulutuksen, niin laskenko mukaan myös kaikki juomat? Esimerkiksi maito?

Ja kannattaako juoda täysmaitoa? Juon maitoa noin pari litraa päivässä.

No jos ei muuten tule päivän energiatarvetta täyteen, niin mikäpä siinä. Mutta rasvansaantia ei kannata kuitata pelkällä maidolla, vaan käyttää kala-, oliivi- ja kookosöljyä.

Juu elikkä jatkan tuota sinisen maidon juontia ja otan ne rasvat oliiviöljystä. Ei siis ole paha jos vaikka litran maitoa (460kcal) laskee tuohon mun 3000kcal kulutukseen?

Juu elikkä jatkan tuota sinisen maidon juontia ja otan ne rasvat oliiviöljystä. Ei siis ole paha jos vaikka litran maitoa (460kcal) laskee tuohon mun 3000kcal kulutukseen?

Kannattaa alusta asti laskea kulutukseen mukaan kaikki mitä tulee suuhun laitettua, mutu-tuntumalla menee usein pieleen.

Aloitin tänään massakauden 3kk:n dieetin jälkeen. Dieetillä makrojakauma on ollut noin P30/H40/R30 ja se on ollut hyvä dieettaamiseen. Kannattaako jatkaa samaa makrojakaumaa vaiko muuttaa sitä jotenkin kun nyt tarkoituksena on hankkia massaa? Edellisellä massakaudella en hirveästi kiinnittänyt huomiota tuohon makrojakaumaan mikä osoittautui virheeksi.

Wikipedia:

Dietary sources of L-glutamine include beef, chicken, fish, eggs, milk, dairy products, wheat, cabbage, beets, beans, spinach, and parsley.

Noista kyllä saa glutamiinia, mutta hyöty on vähän niin ja näin. Jos haluat että oikeasti saat hyötyä glutamiinista, tulisi se ottaa ihan glutamiinijauheesta, normiruuasta imeytyminen kestää niin kauan ettei palauttavaa vaikutusta paljon kerkeä tulla. Ite vedän 10g glutamiinia palkkarissa, palautuminen on ollut hieman nopeampaa, pystyy vetämään nykyään 1on1off kun ei ole enää paikat aina jumissa. :rolleyes:

Nyt on vähän tämmönen Suosikin Bees&Honey-henkinen kysymys:

Dear Eki!

Mistähän johtuu että kun syö paljon parsaa (vihreä tanko) alkaa virtsa haista todella omituiselta? Mikää muu kasvis ei tuota aiheuta. Ei mitään kipuja tms. vain pahaa hajua siis kun pönttöä nuuhkii. Kaikennäkösillä asioilla sitä ihminen taas päätään vaivaa...

Onko proteiinipatukoissa mitään järkeä? Minulle tarjottiin herbalifen proteiinipötkylä ilmaiseksi muutama päivä sitten ja hetken sitä katseltuani aloin miettimään ovatko ne täyttä kusetusta. 35 gramman patukassa mainostettiin olevan 12g proteiinia, mutta muusta ravintosisällöstä ei puhuttu mitään. Patukka oli hyvänmakuinen, suklaalla päällystetty pähkinämassa, joka tosin ei sulanut kovin hyvin suussa ja muistutti enemmän purukumia.

Kysymys siis on, mitä muuta näissä patukoissa on proteiinin lisäksi? Veikkaisin ainakin, että sokeria ainakin kaksinkertainen määrä proteiiniin verrattuna ja luultavasti rasvaakin löytyy huomattavia määriä. Syökö näitä patukoita kukaan, ja kuinka usein?

Onko proteiinipatukoissa mitään järkeä? Minulle tarjottiin herbalifen proteiinipötkylä ilmaiseksi muutama päivä sitten ja hetken sitä katseltuani aloin miettimään ovatko ne täyttä kusetusta. 35 gramman patukassa mainostettiin olevan 12g proteiinia, mutta muusta ravintosisällöstä ei puhuttu mitään. Patukka oli hyvänmakuinen, suklaalla päällystetty pähkinämassa, joka tosin ei sulanut kovin hyvin suussa ja muistutti enemmän purukumia.

Kysymys siis on, mitä muuta näissä patukoissa on proteiinin lisäksi? Veikkaisin ainakin, että sokeria ainakin kaksinkertainen määrä proteiiniin verrattuna ja luultavasti rasvaakin löytyy huomattavia määriä. Syökö näitä patukoita kukaan, ja kuinka usein?
Proteiinipatukoita löytyy kyllä ihan laidasta laitaan, eli nytkin huomasit itse, että tollanen patukka, jossa on vaan 12 grammaa proteiinia, ei ihan ole se paras mahdollinen. Loput siitä patukasta on luonnollisestikin hiilaria ja rasvaa. Kannattaa valita sellanen patukka, jossa lukee siinä kääreessä tarkat ravintoarvot. Hyvässä proteiinipatukassa on mun mielestä ainakin puolet sen painosta proteiinia ja vain muutama gramma rasvaa ja sokeria. Ne loput hiilarit patukoissa on yleensä sokerialkoholeja, jotka ei imeydy vereen samalla tavalla ku tavallinen sokeri, mutta vatsavaivoja niistä kyllä voi saada.

Katotaan jos sais vastauksia täältä :P

Eli missä on tällä hetkellä pääkaupunkiseudun halvimmat marinoimattomat KANAFILEET :PP ja pakastemustikat?

Liddlissä kattelin että oli 9.90 kg nuo maustamattomat kanafileet.

Proteiinipatukoita löytyy kyllä ihan laidasta laitaan, eli nytkin huomasit itse, että tollanen patukka, jossa on vaan 12 grammaa proteiinia, ei ihan ole se paras mahdollinen. Loput siitä patukasta on luonnollisestikin hiilaria ja rasvaa. Kannattaa valita sellanen patukka, jossa lukee siinä kääreessä tarkat ravintoarvot. Hyvässä proteiinipatukassa on mun mielestä ainakin puolet sen painosta proteiinia ja vain muutama gramma rasvaa ja sokeria. Ne loput hiilarit patukoissa on yleensä sokerialkoholeja, jotka ei imeydy vereen samalla tavalla ku tavallinen sokeri, mutta vatsavaivoja niistä kyllä voi saada.

Osaisikohan kukaan suositella jotain patukkaa? Olen melko perso makealle ja voisin harkita proteiini patukan syömistä silloin tällöin karkin sijasta.

Leaderin protein delightit on ainakin nannaa. Jos makeaa tekee mieli, ostan noita, mutta välipalaksi tms enemmin jotain vähän stydimpää, kuten ProFx-patukoita.

Back
Ylös Bottom