Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
huoh mitä juttua. Esim tämä mestari hassan...alkaakin summat yht äkkiä vähenee ja kulut kasvaa. Ajatko autolla ilman vakuutuksia ja muita? 30e kuussa bensaankin kuullostaa aika hullulta...

aivan sama, mutta olkaa nyt ihmiset vähän realistisempia...tosin tunnen monta "kaveria" jotka tienaa omien puheiden mukaan 60ke vuodessa....todellisuus on aivan eri.

Ei siinä mitään, säästäväisyys on kyllä oma taiteen laji. Itse olen suht huono siinä.

http://www.lounasseteli.fi/fi/yrityksille/tietoa_lounassetelista/arvot_ja_verotusarvot
Verotusarvo on 75 % Lounassetelin arvosta, kuitenkin vähintään 5,50 euroa.
Nimellisarvo € 9,20 8,70 8,40 8,20 8,00 7,70 7,50 7,10 6,80 6,40
Verotusarvo € 6,90 6,53 6,30 6,15 6,00 5,78 5,63 5,50 5,50 5,50

Hassan tarkoitti että tuo verotusarvo lisätään hänellä rahapalkan päälle ja näin muodostuu verotettava tulo josta veroprosentti lasketaan. Eli ilmeisesti hänellä ei ole mahdollisuutta ottaa lounarin verotusarvoa palkkana vaihtoehtoisesti, joten hän käytönnössä maksaa niistä pelkän vero% mukaisen määrän verotusarvosta.

Turha tästä on enempää viilata. Kuitenkin pienillä kuluilla voi hyvin jäädä säästöön, eikä sitä mitenkään superaskeettisesti tarvi elää. Liikennevakuutus menee vaikka laskukategoriaan niin saadaan selväksi.
Kiinnostais tietää miten ne keillä ei jää yhtään säästöön elävät.

Kiinnostais tietää miten ne keillä ei jää yhtään säästöön elävät.

Ei saat**a, mulla menee jo 500€ kuussa baariin ku sinkkuus iski. :dance:
Siihen päälle asuntolaina, autolaina, vaatteita, reissuja, hyvää ruokaa(noin 2 kertaa viikossa ulkona, muuten teen kotona), bensaa, vakuutukset, elektroniikkaa jne. Mulla netto noin 2500€/kk eikä mitään säästötiliä edes ole. :D :eek: Olkaa onnellisia jos ette "osaa" tuhlata kaikkea.

Asunto+autolaina tällä hetkellä vielä noin 1300€/kk, hauskanpito 300€-700€/kk, netti 24€/kk, puhelinlasku väh. 50€/kk, sähkö 40€/kk, sali noin 35€/kk, siihen päälle ruoka, Visa, bensat, matkat, vaatteet, autoon aina jotain uutta jne jne...kaikki menee. Eikä ole edes vaikeaa. :D
Mä taas en ymmärrä niitä, jotka ei ikinä osta mitään.

Jos nyt ajatellaan, että seutulippu maksaa vähän reilu 80 €, netti 25-30 € ja puhelinlasku vaikka 30 € niin siinä on jo muutama euro kulutettu. Omat puhelinlaskut on jotain 8 euron luokkaa, mutta kai siihen jotain keskimäärin ihmisillä kuluu. Lisäksi useimmilla on vuokra enemmän kuin 360 €, puhumattakaan jos lyhentää asuntolainaa.

Itse olen sen verran pihi, että kaikki ei mene mikä tulee, mutta ei kyllä ole kaukanakaan.

Meillä jää vuokran jälkeen 900e rahaa enkä ole ikipäivänä ollut näin "rikas". Tosin nyt on 3 hengen talouskin. Sinkkuna jäi noin 300e vuokran jälkeen.

Kyllähän Suomen veropolitiikalla on hyvä että molemmat on töissä. Saa olla melkoset tulot että yksin töissä käyvä saa saman verran käteen kuin kaksi keskipalkkaista.

Asuntolainaa täällä lyhennellään 1200€ /kk. Muita kiinteitä sähkö ja lämmitys n. 100€, vesi 60€, ruoka keskimäärin noin 700€, lasten hoitomaksut 400€, kännykkälaskut 60€, bensat ja diisselit n. 150€, vakuutukset n. 150€ kk + kaikki muu kulutus päälle = mitään ei jää käteen. Ainut mitä menee talteen on puolet lasten lapsilisistä ja 100e vanhempien eläkevakuutukseen.

Nyt pitäs maksaa mahdollisimman paljon lainaa pois kun saisi näillä koroilla (1,7%) saisi kohtuullisen hyvin lainapääomaakin pienemmäksi.

Ainut asia missä koen säästäväni on se, että ei olla lähetty yleiseen autorumbaan mukaan. Eli talon rakennuksen yhteydessä jätettiin vanha auto. Laskeskelinkin että n. 15 vuotisen autolijanurani aikana mulla on ollut 6 autoa (2 nykyistä mukaanlukien) joista olen maksanut yhteensä 15 000 euroa. Näistä kaksi kalleinta on vielä käytössä, eli tosta 15 000 on vielä n. 6000€ arvoa jäjelllä.

Millä tavalla muuten muut lyhentävät lainaa. Tasalyhennys, kiinteä tasaerä etc? Me ollaan asia suunniteltu niin että maksetaan lainaa niin paljon kun koetaan että voidaan maksaa. Oli korko mitä oli. Nordealla saa maksaa kiinteää tasaerää niin kauan kuin laina-aika pysyy alle 20 vuotta. Tällä korolla laina-aika on nyt 215 000€ lainaan (jota siis maksettu vasta pari kuukautta) 18 vuotta.

Mitenkäs muilla pankeilla?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Näistä laina-asioista voisi jatkaa tuossa asuntolainakeskustelussa, pidetään tämä ketju palkkakeskusteluissa.

Nostellaas tätäkin välillä ylös.

Tänään napsahti +200€/kk = 2900€/kk. Ihan hyvin kevyestä varastoduunista :)

3.5v ollut firmassa, alkupalkka oli 2300€/kk...

Veikkaan 2-vuorotyötä?

No ei ainakaan Kaupanalan TES:n mukaisena edes kaikilla mahdollisilla ikä- yms. lisillä duunari saa vaikka painaisi 3-vuoroa 2900€ peruspalkkaa ilta-, yö-, lauantai-, sunnuntailisät mukaanluettuina. Toki jos suoritteet on firmassa kohdillaan niin ihan perus varastotyöntekijän palkka (esim. Kesko jne.).

Enemmistö osaa ajaa keskivertoa paremmin autolla ja enemmistö tienaa huomattavasti keskitasoa enemmän palkkaa ;)

Edit: ... ja pitäiskö täällä lisätä että enemmistö nostaa satakiloa penkistä :D

Varastoala on Suomessa melkein ainoita normitöitä, joissa on aika reilu ylipalkkaus. Itsekin olen saanut reippaasti päälle 2k varastohommista. Ja oli lähinnä keräilyä ja kuormien purkua. On se paljon rahaa laatikoiden siirtelystä. Onhan varastotöissäkin tottakai myös jonkinlaista osaamistakin vaativia hommia. Ei siinä mitään.

Ilman ylitöitä, lisiä ja alaisia?

Jep - eikä ole 2-vuorotyötä, ihan ma-pe 8-16 :)

Eipä meikäläinen tollasta liksaa sais mistään muualta, on käyny ihan helvetinmoinen tuuri ton duunin kanssa!

Edellisessä firmassa sain 2k€/kk, hommia joutu tekemään ihan helvetisti...eipä kaduta lähtö...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom