Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kun tilinpäätöksen jälkeen tehdään osinkojen jako päätös. Tämän päätöksen perusteella voidaan osingot maksaa niin monessa erässä kuin huvittaa ilman lisäbyrokratiaa. Osingon maksatuksessa on noudatettava erityistä varovaisuutta ettei yrityksen kassaa vaaranneta (=omistajakin on tiukan tilanteen tullessa oikeutettu palkkaan mutta ei välttämättä osinkoon, olkoonkin että kun päätös on tehty, on ollut mahdollisuus maksaa osinkoja.)

Täh?! Miten se vaikuttaa osinkojen verotukseen, jos osingot maksettaisiin tasaisesti vaikka kerran kuussa sen sijaan, että tulisi yksi iso potti kerran vuodessa?

Osingot katsotaan pääomatuloksi henkilölle sille vuodelle milloin maksettu eikä ole merkitystä kuinka monessa erässä ne maksaa...

EDIT: oho. Luin väärin, ethän sitä väittänytkään...

Sitä en tosiaan muistanut, että oliko siihen jotain rajoituksia monessako erässä tai miten osinkoja maksetaan, eikä tähän ollut siis aikaisemmalla tarkoitus ottaa kantaakaan.

Kehtaisitteko aina kanssa pistää vähän tietoja työpaikasta niin sais nuori ehkä vähän apua tulevaisuuden suunnitelmia silmällä pitäen:)
Kannattaa yleisesti lukea mieluummin eri alojen palkkoja ja sitten tutustua tarkemmin kiinnostaviin aloihin. Toki tästäkin aiheesta saa tietoa, mutta suppeammin. Tyyliin jotain karkeaa, tämän kaltaista.

Kannattaa yleisesti lukea mieluummin eri alojen palkkoja ja sitten tutustua tarkemmin kiinnostaviin aloihin. Toki tästäkin aiheesta saa tietoa, mutta suppeammin. Tyyliin jotain karkeaa, tämän kaltaista.

Kannattaa ennemmin miettiä mitä haluaa tehdä.

Itse ainakin mieluummin istun omassa ilmastoidussa toimistossani ja kirjoittelen tänne kuin vedän putkea/sähköjohtoa tai kaivan lapiolla maata sateessa. Moni noista duunareista vetää parempaa liksaa ja voivat vaikka alkaa yrittäjiksi, jolloin vain taivas on kattona. Mutta anyway jossain vaiheessa sitä "pattinkia" tms. joutuu kantamaan. Yleisesti ottaen työkseni en ole koskaan halunnut tehdä mitään ruumiillista vaan säästän mieluummin energiani vaikka salille.

Ja käskyjen vastaanottaminen, kun ei ole minulle luontevaa niin parempi olla itse johtohommissa. Käskyjä osaan kyllä antaa liiaksikin :whip:

Mutta jokainen taaplatkoon tavallaan :)

Itse ainakin mieluummin istun omassa ilmastoidussa toimistossani ja kirjoittelen tänne kuin vedän putkea/sähköjohtoa tai kaivan lapiolla maata sateessa. Moni noista duunareista vetää parempaa liksaa ja voivat vaikka alkaa yrittäjiksi, jolloin vain taivas on kattona. Mutta anyway jossain vaiheessa sitä "pattinkia" tms. joutuu kantamaan. Yleisesti ottaen työkseni en ole koskaan halunnut tehdä mitään ruumiillista vaan säästän mieluummin energiani vaikka salille.

En tee mitään noista, mutta ruumiillista työtä kyllä. Ollaan vastakohdat, koska mä taas lopetin konttorihommat ja siirryin fyysiseen työhön, kun en halunnut istua 8h päivässä pöydän ääressä. Ja silti jaksaa treenatakin hyvin :dance:

Toki palkka tippui jonkin verran, mutta eipä ole yhtenäkään ammuna v*tuttanut töihin lähtö :)

Jatkuvassa iltavuorossa kerääjänä elintarvikevarastossa 17,35€/h. Peruspalkka 10,10€ (alin palkkaluokka), iltavuorolisä 3,15€, suorite keskimäärin 4,10€ (kova työtahti). Ilman ylitöitä tulee yli 2600€/kk, jos tekee täydet tunnit (37,5h/vko). Opiskelijana teen kuitenkin vain 15-20h/vko.

Laskin huvikseni että ahkera kerääjä yövuorossa (lisä 4,10€/h) voi yltää yli 40k€:n vuosituloihin jos tekee yhden tuplavuoron kuukaudessa. Normaali 2-vuorossa lähelle 35k€:a. Ei huonosti työstä joka on erittäin helppoa, stressitöntä, eikä edes kovin rankkaakaan.

Jatkuvassa iltavuorossa kerääjänä elintarvikevarastossa 17,35€/h. Peruspalkka 10,10€ (alin palkkaluokka), iltavuorolisä 3,15€, suorite keskimäärin 4,10€ (kova työtahti). Ilman ylitöitä tulee yli 2600€/kk, jos tekee täydet tunnit (37,5h/vko). Opiskelijana teen kuitenkin vain 15-20h/vko.

Laskin huvikseni että ahkera kerääjä yövuorossa (lisä 4,10€/h) voi yltää yli 40k€:n vuosituloihin jos tekee yhden tuplavuoron kuukaudessa. Normaali 2-vuorossa lähelle 35k€:a. Ei huonosti työstä joka on erittäin helppoa, stressitöntä, eikä edes kovin rankkaakaan.

Mikä firma? Jos saa tiedustella

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Varmasti tästä asiasta on puhuttu aiemminkin, mutta pääkaupunkiseudun palkoista puhuessa on otettava huomioon aivan järkyttävän kalliit elinkustannukset verrattuna esim. johonkin Keski-Suomen pikkukaupunkiin. Asuntovelallisen kannalta (jos vertaillaan vaikka 60m2 kaksiota) voi 2000€/kk palkka vastata jossain peräkylillä pääkaupunkiseudun 3000€/kk palkkaa, joten pelkkä kuukausipalkka ei välttämättä kerro paljonkaan kun samanlaisen kaksion kohdalla voi hinnassa olla eroa helposti 150 000€ asuinpaikasta riippuen. Tosin helpomminhan ydinkeskustoista töitä löytyy, mutta jos lähdetään kylmästi vain käteen jäävää rahaa mittaamaan, niin eroja kyllä on, ainakin näin humalaisen logiikalla:kippis1:

Heh, meikän tulot on tällä hetkellä jotain 1600 egee. Jäin työttömäks ja pääsin johonkin työvoimakoulutukseen. Tuntuu dorkalta kun tekee firmassa töitä siinäku muutkin ja saa rahaa puolet vähemmän, prkl!

Noh, tällä sit tullaan toimeen. Oon sen verran laiska etten jaksa nyt ettiä uutta duunia, katellaan jos tää poikis uuden työpaikan. I cross my fingers and hope for the best...

Sori nyt mutta mun mielestä liksa on mitätön suhteessa siihen mitä sen eteen joutuu tekeen, lähinnä työaikojen suhteen. Mä tuijotan tota kymppi/tunti palkkaa koska se on jotain muuta kuin hyvin tai edes keskiverrosti. Meitä on toki moneen junaan ja jotkut kai(?) ovatkin mielummin illat töissä kuin päivät mutta jos aattelen itteäni niin joku 200€/päivä bruttona on minimi siitä että teen arkipäivät töitä virkamiesaikaan niin kyllä mulla silloin iltavuoro olisi ainakin 300€, yö vielä enemmän ja säännöllinen viikonlopputyö onkin sitten vielä aivan omaa luokkaansa, ehkä joku 400-500€/päivä(?) koska viikonloppuina tehdään muita juttuja kuin duunia (itseasiassa muuten kohta käytän 30min erään portfolion koostamiseen/lähettämiseen asiakkaalle mutta toivotaan että se maksaa itsensä takaisin reilusti)

Sori nyt mutta mun mielestä liksa on mitätön suhteessa siihen mitä sen eteen joutuu tekeen, lähinnä työaikojen suhteen. Mä tuijotan tota kymppi/tunti palkkaa koska se on jotain muuta kuin hyvin tai edes keskiverrosti. Meitä on toki moneen junaan ja jotkut kai(?) ovatkin mielummin illat töissä kuin päivät mutta jos aattelen itteäni niin joku 200€/päivä bruttona on minimi siitä että teen arkipäivät töitä virkamiesaikaan niin kyllä mulla silloin iltavuoro olisi ainakin 300€, yö vielä enemmän ja säännöllinen viikonlopputyö onkin sitten vielä aivan omaa luokkaansa, ehkä joku 400-500€/päivä(?) koska viikonloppuina tehdään muita juttuja kuin duunia (itseasiassa muuten kohta käytän 30min erään portfolion koostamiseen/lähettämiseen asiakkaalle mutta toivotaan että se maksaa itsensä takaisin reilusti)

Täytyy muistaa, että kyseessä on kuitenkin täysin duunarihomma, jonne voi mennä töihin vaikka suoraan peruskoulusta. Ei siinä voi olettaakaan saavansa semihyvää palkkaa ja hyviä työaikoja samassa paketissa. Opiskelijalle tuo on kuitenkin lähes optimi, kun ainut sauma tehdä töitä on illat.

Voi tosin olla että muutaman vuoden päästä voin kertoa nuokin palkat kymmenillä, jos uusi bisnekseni saa tuulta alleen, eli todennäköisesti en ole enää kauaa töissä varastolla. ;)

Täytyy muistaa, että kyseessä on kuitenkin täysin duunarihomma, jonne voi mennä töihin vaikka suoraan peruskoulusta. Ei siinä voi olettaakaan saavansa semihyvää palkkaa ja hyviä työaikoja samassa paketissa. Opiskelijalle tuo on kuitenkin lähes optimi, kun ainut sauma tehdä töitä on illat.

Voi tosin olla että muutaman vuoden päästä voin kertoa nuokin palkat kymmenillä, jos uusi bisnekseni saa tuulta alleen, eli todennäköisesti en ole enää kauaa töissä varastolla. ;)

Anna mä arvaan aloittelet nettipokerin peluuta ja rolli on kasvanut jo mukavasti tai laitatte kavereiden kanssa pyramidihuijauksen pystyyn :D

Anna mä arvaan aloittelet nettipokerin peluuta ja rolli on kasvanut jo mukavasti tai laitatte kavereiden kanssa pyramidihuijauksen pystyyn :D

Not quite. Sanotaan nyt, että kyse on treidaamisesta (valuutat, futuurit, hyödykkeet), jota olen jo jonkin aikaa menestyksekkäästi harjoittanut about vuoden omatoimisen opiskelun jälkeen.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009090610200180_uu.shtml

Tässä korkean tason näkemystä täälläkin käytyyn pieni/keski/suurituloinen keskusteluun...
-----------
Urpilainen:
Alle 3000 euroa kuukaudessa ansaitseva on pienituloinen
Sunnuntai 6.9.2009 klo 16.25 (päivitetty klo 20.24)

SDP pani sunnuntaina uusiksi pieni- ja keskituloisten määritelmät. Puheenjohtaja Jutta Urpilaisen mukaan pienituloinen tienaa alle 3 000 euron kuukaudessa.
---------------

Siirryin sitten itsekkin niukasti pienituloisten joukkoon :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom