Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
en lähtis kyllä kipeää lihasta rasittamaan. ei palaudu koskaan kunnolla, treeni kärsii ja ylikunto hiipii nopeasti nurkan takaa.
Eli nyt oon tehnyt 1-jakosella 3kk ja aattelin vaihtaa nii kannattaako ottaa käyttöö 2- vai 4-jakonen
En nyt suoraan ihan noinkaan sanoisi niin kuin tossa ylläkin tulee ilmi. Ei asiat ole ihan noin mustavalkosia. Lihakset tottuu kyllä tiheämpään treenifrekvenssiin kun niitä rasitetaan usein. Aluksi ne on tietenkin kokoajan kipeät, mutta se ei estä treenaamista. Jos ei koskaan treenaa kipeetä lihasta ja antaa sen aina palautua rauhassa niin ne on aina yhtä kauan kipeinä. Sitä palautumiskykyäkin voi kehittää. Lisäksi lihaskipu ei ole merkki siitä etteikö lihas olisi palautunut. Tietenkin järki on kaikessa pidettävä mukana ja liian kovalla intensiteetillä ja volyymilla vetää itsensä helposti ylikuntoon jos treenaa liian usein.en lähtis kyllä kipeää lihasta rasittamaan. ei palaudu koskaan kunnolla, treeni kärsii ja ylikunto hiipii nopeasti nurkan takaa.
Riippuu aika paljon mitä ne on. Jos ne on jotkut cittarista, intersportista ym. ostetut niin ei niillä kyllä mitään tee. Jos on captain of crushit(jota kovasti epäilen) niin niillä saattaa tehdäkin jotain.
No katos kun cocceja on tasot 1-4. Lisäksi on trainer joka muistaakseni on 2-3 kertaa väljempi kuin coc ykkönen. Jos nämä cittarista ym. ostetut, jos ne siis on kaikista jämäkimmät mitä siellä myydään, niin sillonkin ne ovat 4-5 kertaa väljempiä kuin trainer. Ja tuskimpa traineristakaan oikein kenellekään iloa on...Ja mitäs väliä mistä ne on? Kuhan tuntuu ku puristelee.
No katos kun cocceja on tasot 1-4. Lisäksi on trainer joka muistaakseni on 2-3 kertaa väljempi kuin coc ykkönen. Jos nämä cittarista ym. ostetut, jos ne siis on kaikista jämäkimmät mitä siellä myydään, niin sillonkin ne ovat 4-5 kertaa väljempiä kuin trainer. Ja tuskimpa traineristakaan oikein kenellekään iloa on...
Mutta itelläni on kyllä kolmet parit noita halppispuristimia, ehkä niillä alkuun sai jonkunlaista pumppia kun puristeli peukulla+2sormea, ja peukulla+1sormi ja sarjoja 5 ja toistoja 30-100. Mutta sillä ei ole kyllä enää mitään yhteistä lihaksen-ja voiman kasvatuksen kanssa.

Eipä se vatsalihasten kasvu paljoa vyötäröä kasvata. Ihan turhaan olet siitä huolissasi. Lisää lihasta yläselkään, pakaroihin ja reisiin, niin saat tuon mallisen vartalon. Kannattaisi kuitenkin mielestäni treenata vaan tasapuolisesti koko kroppaa toistojen ollessa 6-10. Kun ruokailut ovat kunnossa, niin sillä sen urheilullisen kropan parhaiten saa.Moikka,
olisi kysymys viisaammille. Olen koko ikäni liikkunut melko aktiivisesti (tanssi,aerobic,lenkkeily yms) ja lisäksi olen kotona jumppapallon ja käsipainojen kanssa jumppaillut, mutta muutama kuukausi sitten aloin vihdoin käymään salilla. Olen käynytkin tanssituntien lisäksi n. 4 krt viikossa salilla.
Minulla on aina ollut pieni vyötärö ja kaikki ylimääräinen tuleekin takapuoleen ja reisiin. Nyt kuitenkin olen alkanut näyttää enemmän "poikamaiselta". Eli viimeisetkin kurvit näyttävät katoavan aktiivisen salitreenin myötä. Eli, käykö näin muillekin vai treenaanko jotenkin väärin?
Salilla minulle tehtiin oma ohjelma, varmaan joku yleisesti käytetty aloittelijan ohjelma, jossa yhteen treeniin on sisällytetty lähes kaikki mahd. lihakset. Käskettiin tekemään n. 3 x 12 toistoa. Olen itse hieman vähentänyt joidenkin laitteiden kohdalla toistojen määrää ja lisännyt painoa. Varsinkin jalkojen kohdalla.
Vatsoja olen pyrkinyt enimmäkseen tekemään erilaisia jooga yms liikkeitä hyödyntäen (kuulin että edesauttaisivat pitämään vyötärön pienenä). Kroppani on sellainen että kasvatan melko helposti lihasta, rasvaprosentti kylläkin 18%.
Eli siis, kuinka pitää ns. hour-glass vartalonmalli, pitäisikö joitain tiettyjä vatsalihasliikkeitä välttää?![]()
Kiitos vastauksestaArnoldin kultainen kuusikko.
aloitan ohjelman toteuttamisen seuraavalla salikerralla