Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Jos käyn 2 kertaa viikossa salilla ja harjoittelen monipuolisesti koko kroppaa(eniten kuitenkin yläkroppaa) ja välillä kotona jotain harjoituksia (punneruksia,vatsaa,leuanvetoa,
painojen nostelua) niin onko siitä jotain apua? Vai pitäiskö käydä useammin salilla?

Mitään säännöllistä treeni- tai ravintoohjelmaa minulla ei ole.

Ainahan siitä apua on kun käy. Salilla jos kävisi kolmesti viikossa niin saisi paljon paremman hyödyn mielestäni ja tällöin ei kotonakaan tarvisi oikeastaan yhtään tehdä kotikuntopiiriä.

hei TML , mulla on ihan sama juttu tällä hetkellä, ja olen about saman painonenki, mutta mulla penkissä toi ykkönen on 100kg ja teen 3x6 sarjat 80 kilolla, ja ajattelin muuttaa joulun jälkeen ohjelmaa siten, että alan tekemään 10 toiston sarjoja esim 70kilolla, ja siitä pikkuhiljaa ruveta lyhentämään sarjoja, sama hommeli kyykyssä. Neuvoja kiitos mitä mieltä olette?

Jos käyn 2 kertaa viikossa salilla ja harjoittelen monipuolisesti koko kroppaa(eniten kuitenkin yläkroppaa) ja välillä kotona jotain harjoituksia (punneruksia,vatsaa,leuanvetoa,
painojen nostelua) niin onko siitä jotain apua? Vai pitäiskö käydä useammin salilla?

Mitään säännöllistä treeni- tai ravintoohjelmaa minulla ei ole.

Jos käyt tuon kaksi kertaa viikossa salilla, treenaa koko kroppa kerralla. Tai sitten käyt kolme kertaa viikossa ja treenaat 2-jakoisella. Ei tarvitse kotona treenata ollenkaan. Eikä kyllä kannatakaan tuon lisäksi.:)

Ok :D sähän oot -94 syntyny?
Joo olen syntynyt -94. Tuo miun viesti oli näköjään sen verran epäselvästi kirjotettu, että en puhunu itestäni kun puhuin 57kilosta, vaan pateeehlle.. Painan itse 73kg.

PS. en nyt tajunnu mitä tuo :D tarkottaa tuon siun viestissä? Onko nuo siusta niin huonoja tuloksia että naurat niille? On kyllä minustakin, mutta en nyt sentään niille naurais... (Vai oliko se sitten jonkinsortin sarkasmia? Ota nyt tuosta selvää...)

Millainen aerobinen treeni polttaa mahdollisimman vähän rasvaa sekä avustaa lihasmassan kasvua bodaamisen ohella mahdollisimman tehokkaasti? Tällaista olisi tarkoitus ruveta tekemään.

Millainen aerobinen treeni polttaa mahdollisimman vähän rasvaa sekä avustaa lihasmassan kasvua bodaamisen ohella mahdollisimman tehokkaasti? Tällaista olisi tarkoitus ruveta tekemään.
Jääkaapille kävely. ;) Sellaista aerobista tuskin onkaan joka ei polta rasvaa ja kasvattaa lihaksia...
edit. 666. posti

Jääkaapille kävely. ;) Sellaista aerobista tuskin onkaan joka ei polta rasvaa ja kasvattaa lihaksia...
edit. 666. posti

Noh noh... meinasin lähinnä, että mitkä aerobisen muodot ovat parhaita kun läskiä ei haluta vähentää mutta lihasta kylläkin saada (ei sen aerobisen sinänsä tarvitse muskeleita kasvattaa). Jos teen esim. 20 minuutin rankkoja juoksulenkkejä, niin nuo tuskin polttavat paljoa rasvaa? Lihaksetkaan tuskin kasvavat, mutta entäs, auttaako moinen yleiskunnon kehityksessä?

Niih, empä tiedä onko sillä nyt niin hirveesti väliä mitä teet, palautumista lähinnä miettisin. Ite otan kans kohta peri lenkkiä viikkoon ja ajattelin vaan korvata noi lenkillä poltetut kalorit syömällä enemmän.

20min rankka lenkki nyt ei imo vaikuta palautumiseen mitenkään. kunto ja hapenottokyky paranee kun vedät sen lyhyemmän lenkin lujaa. rasvanpolttoa on enemmänkin pitkät, matalammalla sykkeellä tehtävät lenkit. näin yleisesti.

20min rankka lenkki nyt ei imo vaikuta palautumiseen mitenkään. kunto ja hapenottokyky paranee kun vedät sen lyhyemmän lenkin lujaa. rasvanpolttoa on enemmänkin pitkät, matalammalla sykkeellä tehtävät lenkit. näin yleisesti.

No hyvä noin, sitten ~20 minuutin kestoisia pirun nopeita lenkkejä pari viikossa.

millasta joulun ajan treeniä jengi meinas vedellä? itellä takana aika tiivis treeni jakso n.6krt/ viikko (n.2tunnin lämmittely +sali treenejä 5kertaa ja yks tommonen tunnin kevyt lenkki päivä siis viikossa) sapuskaa menny ja paino ehkä vähän nousussa ja voimat kans, tätä haettukkin:).. joulun aikaan kuitenkin salit kii ja tykkää ottaa muutenkin vähän iisimmin. omalta kohaltani oon aatellu vetää kevyet salitreenit ja antaa kropan ny huilaa kunnolla pari viikkoo. treeniä ehkä se 3 salitreeniä viikossa pystyy tekee. enkä aatellu mitään paniikki kalorin poltto aerobisia vedellä konvehteista huolimatta.

mitä mieltä siis porukka noin yleensä että onko joulun ja uudenvuoden aika hyvä aika antaa kropan palautua vai pitäskö vaan korvata kovemmilla aerobisilla noi vähiin jäävät ja kevyet salitreenit? aaton vois toki alottaa lenkillä, avannolla ja saunalla.. tai sit suoraa vaan saunaan:) kumpi parempi? mielipiteitä?

mitä mieltä siis porukka noin yleensä että onko joulun ja uudenvuoden aika hyvä aika antaa kropan palautua vai pitäskö vaan korvata kovemmilla aerobisilla noi vähiin jäävät ja kevyet salitreenit? aaton vois toki alottaa lenkillä, avannolla ja saunalla.. tai sit suoraa vaan saunaan:) kumpi parempi? mielipiteitä?

Samanlaista treeniä aion tehdä, kun aina ennenkin, eli täysillä. Harmi muuten, että sattui salipäivä just jouluaatolle. :D

Tekee varmasti ihan hyvää pyhittää joulunaika levolle, ja antaa kropan palautua. Kaloreiden laskemisenkin voi unohtaa pariksi päiväksi. Tekee ihan hyvää fyysisesti ja henkisesti.Välipäivinä nyt voisi jo vähän urheillakin jos huvittaa.

Joo olen syntynyt -94. Tuo miun viesti oli näköjään sen verran epäselvästi kirjotettu, että en puhunu itestäni kun puhuin 57kilosta, vaan pateeehlle.. Painan itse 73kg.

PS. en nyt tajunnu mitä tuo :D tarkottaa tuon siun viestissä? Onko nuo siusta niin huonoja tuloksia että naurat niille? On kyllä minustakin, mutta en nyt sentään niille naurais... (Vai oliko se sitten jonkinsortin sarkasmia? Ota nyt tuosta selvää...)
Laitan tän (:D) smilen joka paikkaan... ihan hyviä tuloksia on, en naura, koska kumminki olet keskivertoa vahvempi. (esim. jotkut mun kaverit ei nosta ees 30kg penkistä, jotkut kyl nostaa 60kg. Mutta eihän kovin moni muita liikkeitä tiedäkkään... :D) Siis oliks toi 135kg mavessa sarjapaino? :D

Jos motivaatiota löytyy niin kannattaa joulunakii treenailla. Ite aion treenata kovasti ja ottaa kunnolla kaloreita joulun herkuista. Jospa sais pienen kasvupyrähdyksen tässä parin viikon aikana:D

hei TML , mulla on ihan sama juttu tällä hetkellä, ja olen about saman painonenki, mutta mulla penkissä toi ykkönen on 100kg ja teen 3x6 sarjat 80 kilolla, ja ajattelin muuttaa joulun jälkeen ohjelmaa siten, että alan tekemään 10 toiston sarjoja esim 70kilolla, ja siitä pikkuhiljaa ruveta lyhentämään sarjoja
Luulen että rupean myös tekemään pidempiä sarjoja, ainakin muutaman viikon ajan. Sitten takaisin 3x6 rutiiniin jospa rupeaisi nousemaan enemmän.

Eli jos joku miettii mistä on kyse, niin penkki on jämähtänyt. 3x6 75kg ja tuntuu että suuremmalla painolla ei ole mahdollista. Miten olisi paras jatkaa? Pitemmät sarjat jonkin aikaa, vai?

Eli jos joku miettii mistä on kyse, niin penkki on jämähtänyt. 3x6 75kg ja tuntuu että suuremmalla painolla ei ole mahdollista. Miten olisi paras jatkaa? Pitemmät sarjat jonkin aikaa, vai?
Vedä 2viikkoa 12toistoil, 2 viikkoa 10 ja 2 viikoa 8 tämän jälkeen alusta ja varmasti pystyt lisäämään sarjapainoja väh 5 kg per kierto, ainakin aluks. Itellä ainakin toimii...

Vedä 2viikkoa 12toistoil, 2 viikkoa 10 ja 2 viikoa 8 tämän jälkeen alusta ja varmasti pystyt lisäämään sarjapainoja väh 5 kg per kierto, ainakin aluks. Itellä ainakin toimii...
Kokeillaan tätä. Kiitoksia.

Back
Ylös Bottom