Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tässä vaiheessa on pakko kysyä että miten tuo koulumaito eroaa kaupasta ostetusta maidosta :D

Miksi sinne joku sokeripatukka pitäs mukaan ottaa (vaikka se ja pepsi sun ikäsille nykyään on pelkkä eväs koko päivänä. :D )? Ota nyt vaikka sheikkerissä prodea, sanoohan tuon järkikin.

Ei sitten mitään hajua, päätinkin vähän aikaa sitten taas kokeilla koulun maitoa sillä eihän siinä pitäisi olla mitään eroa "normaaliin", mutta, maku oli kuin olikin aika perseestä...

Proteiiniahan ajattelin ottaa keitetystä kananmunasta. Patukan voi kyllä heivata vattuun ja ottaa vaikka omenan tilalle, saa sokeria niin jaksaa jotenkin (aika mutua...).

Joo, kyllä se on Vurkilla asennekorjauksen paikka. Useampi vuosi kuitenkin tuota kouluruokaa vielä osana jokapäiväistä ravintoa ja todennäköinen armeija päälle;) IMO ei kyllä passaa paljo nirsoilla jos kasvaa haluaa ja kumminki aina välillä joutuu sellaiseen tilanteeseen jossa ei itse pääse asioihin niin paljoa vaikuttamaan. Aikas turhaa myös stressata jostain golden sixin suoran ojentajatreenin puutteesta jos näinkin perusasiat kuin syöminen tuottaa tuollaisia vaikeuksia. (viittaus toiseen threadiin)

Jotain jo kertoo se, että sanot koulun maidon olevan pahaa:rolleyes: Samaa maitoa se on hemmetti soikoon kuin kaupan purkissakin joten kaikki taitaa tosiaan olla pään sisältä kiinni. Koitahan nyt oikeasti ottaa se kouluruoka kunnolla mukaan siihen päivään niin paljon vähemmällä pääset. En kyllä vielä tähän mennessä ole törmännyt syömäkelvottomaan laitosruokaan. Ja mitä sitten jos makrot ei oo justiisa niinku bodarilla pitäs olla?? Kalorit ja kokonaisuus se ratkasee paljon enemmän, eikä mikään yksittäinen ateria! Tsemiä treeniin!

edit. ehditki jo itekki kommentoida tuota maitohommaa...

Ime munaa. Jos en tykkää jostain ruoasta niin sitten en tykkää. Kysyin yksinkertaisesti sitä, että onko mysli hyvä aamupala. Turha ruveta siitä itkemään että syö kouluruokaa. Minkä sille mahtaa, että ei tykkää jostain? Ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä. Turha siitä myslistä näemmä täällä on kysellä, sopikaamme että se on hyvä aamupala, vedän sitä aamulla niin vitusti ja koulussa syön salaattia ja leipää ja jonkun eväskananmunan ja välipalapatukan, kotona taas sitten saatananmoinen ateria.

Heippa.
Bodailusta tosiaankin on aivan turha haaveilla, jos et pysty syömään edes kouluruokaa. Aina saa ihmetellä, kun kaverit valittavat kouluruuasta. Minulle on kyllä aivan sama jos eivät tykkää, mutta lopettaisivat sen marisemisen perkele! Eräillä näkee lautasen täynnä ruokaa, mutta syövät ainoastaan pari haarukallista salaattia ja loput tähteisiin.
Myslillä en ainakaan itse yrittäisi elää tuota 8 tuntia, vaikka siinä välissä jotain salaattia hieman söisinkin. Vedä nyt hyvä mies rahkaa tai edes jogurttia! Ja rypsiöljyä pari ruokalusikallista, pitää näläntunteen paremmin loitolla.
Ja niitä eväitäkin kannattaisi kuljettaa mukana, vaikka sitten mustassa ed-pullossa prodejauhoja jos ei muuta. Musta pullo siksi ettei kukaan näe mitä juot, jos et sitä muille uskalla tunnustaa. Tai no, itse ainakin näin ajattelen, kun siellä koulussa välipalojen syönti on kerta hankalaa, eihän se muusta voi johtua kuin siitä ettet vain yksinkertaisesti kehtaa. Vai onko kenties niin ettei välitunneilla ehdi syömään mitään?

Toissapäivänä hain paikallisesti Prismasta Hera80 ja pitäisi tietää kuinka paljon sitä laittaa suhteessa kreatiiniin ja maltoon? Yleensä heitän sheikkerin pohjalle n.2 rkl kreaa ja maltoa, johon lisään lopuksi 200ml maitoa + 2 rkl kaakaojauhetta. Eli tuohon pitäisi vielä saada Hera80 uppoamaan. Veikkaan, että nuokin suhteet ovat ihan perseellään (lisäravinteiden siis), mutta mitkä olisivat paremmat suhteet?

Toissapäivänä hain paikallisesti Prismasta Hera80 ja pitäisi tietää kuinka paljon sitä laittaa suhteessa kreatiiniin ja maltoon? Yleensä heitän sheikkerin pohjalle n.2 rkl kreaa ja maltoa, johon lisään lopuksi 200ml maitoa + 2 rkl kaakaojauhetta. Eli tuohon pitäisi vielä saada Hera80 uppoamaan. Veikkaan, että nuokin suhteet ovat ihan perseellään (lisäravinteiden siis), mutta mitkä olisivat paremmat suhteet?
Jos kyseessä on palautusjuoma, laita sheikkerin pohjalle 1dl heraa, 1dl maltoa ja teelusikallinen kreaa ja vettä sen verta kuin huvittaa, vaikka puoli litraa. Ja kaakaota se pari lusikallista jos haluat.

E: Jos tässä siis palkkarista on kyse? Jos taas jostain massanlisäysjuomasta, niin minulla ei ole mitään hajua... Jos taas proteiinisheikki, jättäisin ainakin itse malton pois. Eikä tuota kreaa varmaan kannata ikinä kahta ruokalusikallista ottaa kerralla, mieluiten se 4x5g päivän aikana ruokailujen yhteydessä (jos tankkaus menossa).

Noh noh. Ensinnäkin kun olen vasta aivan vasta-alkaja bodailussa niin kaikki makrojen yms. miettimiset ovat vain uteliaan kyselyitä, en ole tiennyt että mikä on järkevää ja mikä ei niin mikäs siinä jos kyselen. Nyt olen oppinut että paskat kaikesta hifistelystä, rankkaa treeniä ja hyvää perusruokaa niin perkeleesti. Jos jossain kysyn ojentajista, niin mietin vain näitä asioita, ei se tarkoita että olisin joku pelle hifistelijä joka luulee kasvavansa Colemaniksi päivässä tekemällä jonkun hienon liikkeen ja syömällä 87823923,364g proteiinia!

On ymmärrettävää että hermostutte nirsoudestani, itseänikin vituttaa moni ininä. Pelastaakseni pelin minun on kai kerrottava pari juttua, vaikka meneekin suorastaan offfoorumiksi. Kotosalta nähkääs löytyy jos jonkinmoista mielenvikaa, omalle kohdalle on sattunut äidin puolelta tullut neuroottisuus, konkreettisena esimerkkinä esimerkiksi jo useamman vuoden jatkunut kuulosuojaimet päässä syöminen ikävien syömisäänien välttämiseksi! Jottei nyt aivan angstaamiseksi mene, niin lopetanpa tähän, mutta sanon sen, että ei voi mitään sille että olen aivan saatanan tarkka monista asioista, pyydän että ettette tartu sellaisiin seikkoihin. En ole sellaisessa nirso mihin tällainen neuroottisuus ei vaikuta, kävelen vaikka paskassa alasti kolmenkymmenen asteen pakkasessa mutta mässytystä en siedä ja kouluruokaa en syö.

Noniin noniin, eipä nyt enempää tämmöisiä. Enhän minä tänne rekisteröitynyt kertomaan itsestäni vaan kyselemään bodausvinkkejä!

Jos tekee nopeusvoimaohjelmaa niin kannattaisiko aloittaa tuo kreatiinin käyttö? Olen 4 kuukautta treenaillut perusvoimaa ja lihasmassaa ja palkkarina käyttänyt 1:1 hera-malto sekoitetta n. 1desi kumpaakin. Kannattaisko krea vaan täsätlähtien lisätä joukkoon vaan vaihtaa myös muita juttuja tuossa palkkarissa?

Vurki olisiko tosiaan niin vaikeeta syödä se kouluruoka?

Olisi.

SkinGullille muuten vielä, että eipä ole kyse kehtaamisesta, vaan pikemminkin laiskuudesta. Olen kokeillut eväitä ja kerrankin kun oli ruisleipää, omena ja kananmuna mukana (ja moni näki ne), niin jätin sitten laiskuuttani kananmunan syömättä... muutenkaan en ole jaksanut ottaa eväitä mukaan. Tämä on onneksi korjattava asia, voinhan minä itseni jollain välitunnilla pakottaa ne tempaisemaan. Älkää siis valittako nyt että vitun pässi kun olet noin laiska, kyllä minä ne välipalat voin ottaa mukaan ja syödä jos katson tarpeelliseksi - ylihuomenna varmaan lähteekin jotain evästä kouluun. Ja lisäksi, että minähän en ollenkaan marissut tästä asiasta, kyselin vain myslistä.

kahvin kaa pullittelu on tuskin mitenkään kauheen paha jos ei pahemmin koita diettailla?..
hörppäsin tossa ilta kaffet ja söin äiteen tekemiä herkku kovapuusteja yht sen 3pientä kappaletta yhteispainoltaan 150g:).. tollasista tuskin sen enempää kannata surua murhetta kantaa? parempi pullat ku vaikka suklaa tai muut herkkuleivonnaiset?.. pikemminkin ku tässä tosiaan massaa hakee nii hyvät hiilarithan noista vaan sai tankattua..

Kaveri kertoi että kreatiinikuurin aikana ei pidä juoda kahvia tai ei toimi ? Mutuako vai totta ?
No toi väite perustuu siihen, että kreatiini(monohydraatti) kerää nestettä ja kahvi/kofeiini toimii diureettina eli poistaa nestettä. Mulla ei kyllä kahvin juominen ole vaikuttanut siihen nesteen kerääntymiseen kreatiinin käytön aikana. Tosin kahvia juon aika vähän.

SkinGullille muuten vielä, että eipä ole kyse kehtaamisesta, vaan pikemminkin laiskuudesta. Olen kokeillut eväitä ja kerrankin kun oli ruisleipää, omena ja kananmuna mukana (ja moni näki ne), niin jätin sitten laiskuuttani kananmunan syömättä... muutenkaan en ole jaksanut ottaa eväitä mukaan.

Ei kai nyt kukaan perkele jätä kananmunaa syömättä jos vaihtoehtoja on leipä, omena ja kananmuna :D

Noh tietääkös kukaan? :(

Kato searchilla, ei jaksa kirjottaa pitkästi tähän aikaan enää :) Mutta ota se ennen treeniä tai treenin jälkeen palkkarissa salipäivinä. Välipäivinä ota vaikka jollain ruoalla sitte ruoan sekaan heitettynä, jos et muuten käytä lisäravinnejuomia välipäivinä. Ei sillä ajan kohdalla mitään älyttömän suurta merkitystä ole.

Jos tekee nopeusvoimaohjelmaa niin kannattaisiko aloittaa tuo kreatiinin käyttö? Olen 4 kuukautta treenaillut perusvoimaa ja lihasmassaa ja palkkarina käyttänyt 1:1 hera-malto sekoitetta n. 1desi kumpaakin. Kannattaisko krea vaan täsätlähtien lisätä joukkoon vaan vaihtaa myös muita juttuja tuossa palkkarissa?

No mielestäni sen voi ihan hyvin antaa olla samanlaisena, heittää vaikka 5g kreatiinia palautusjuomaan sekaan, ja ottaa ennen treeniä vaikka samanlaisen satsin. Jotkut voivat saada kreatiinista jotain pientä lisäpotkua treeneihin mutta eivät kaikki, hyvä sitä on kokeilla varmaan silti. Ei se siis mitään suurempaa kikkailua vaadi mielestäni.

Paljonka suunnilleen tulisi syödä päivässä rasvaa grammoissa?

Olet mitä syöt ohjelmassa laitettiin kevyt maito pannaan siinä olevan rasvan ansiosta. Pitäisikö maidon juonti lopettaa tai pitää sitä ainakin vähäisenä?

Paljonka suunnilleen tulisi syödä päivässä rasvaa grammoissa?

Olet mitä syöt ohjelmassa laitettiin kevyt maito pannaan siinä olevan rasvan ansiosta. Pitäisikö maidon juonti lopettaa tai pitää sitä ainakin vähäisenä?

Juo rasvatonta maitoo?

Back
Ylös Bottom