Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Eli kun nykyään voin käydä salilla ma,ti,to ja pe niin olisiko silloin 2-jakoinen ohjelma sopiva minulle?

Ainakin päivien puolesta. Miksei myös nelijakoinenkin voisi sopia tuohon, mutta anna mennä vaikka 2-jakoisella.

en keksi muutakaan paikkaa tälle kysymykselle... elikkäs kun teen ylätaljaa vetäen sitä stongaa rintaan leveällä myötäotteella niin saa ihan hyvin tuntumaa latseihin. mutta sitten kun tekee itse leukoja, niin ei pysty tehä ku vastaotteella. kun kokeilee leveää myötäotetta niin alkaa ranteisiin ja käsivarsiin sattuu ihan törkeesti, tuntuu jotenki luonnottomalta. oisko jollain jotai vinkkiä mitä vois vähä tekniikassa muuttaa että pystyis tekemää kunnolla leukoja :)

Tee vaan vastaotteella leukoja. Kyllä se selkä leviää vaikka tekisitkin ''hauiksille suunnattuja leukoja''.

Kuten jo aikasemmin mainitsin niin olen nyt tämän viikon diettaillu ja äsken puntilta tulin ja tein miken 2x6 penkissä niinkuin aina mutta nyt tein ensimmäistä kutosta ni jo 3 nosto tuntui älyttömän raskaalta ja siihen jäi. Eli onko tämä dietin "syytä" vai onko vika jossain muussa

Jaa'a. Voi olla - voi olla että ei. Riippuu miten tiukkoja kutosia sä oot tehny edellisenä viikkona. Voi hyvinkin olla mahdollista, että dietti on tiputtanu voimatasoja. Hyvin suunniteltu dietti tosin ei pitäis laskee voimatasoja - päinvastoin, jos ei kisadietillä ole niin pitäis vaan nousta.

Eli kun nykyään voin käydä salilla ma,ti,to ja pe niin olisiko silloin 2-jakoinen ohjelma sopiva minulle?

2, 3 - ja nelijakonen käy vallanmainiosti. Suosittelisin mm. 2 jakosta. Tai HYVIN suunniteltua 4 jakosta.

Tällaisen kuulin tuossa kuukausi sitten salilla, kun vedin leukoja lisäpainoilla: "Leuanveto lisäpainoilla(lisäpainovyöllä) venyttää selkärankaa ja on siksi haitallista selälle." Onko paskapuhetta vai voiko tuo olla haitallistakin? itse en kovin usko..

Tällaisen kuulin tuossa kuukausi sitten salilla, kun vedin leukoja lisäpainoilla: "Leuanveto lisäpainoilla(lisäpainovyöllä) venyttää selkärankaa ja on siksi haitallista selälle." Onko paskapuhetta vai voiko tuo olla haitallistakin? itse en kovin usko..

No kyllä melkoiselta paskapuheelta kuulostaa mielestäni. Ei mulla mitään tieteellistä faktaa ole tarjota, mutta kyllä aika moni punttaaja kärsisi selkävaivoista jos tuo olisi totta. Jättäisin omaan arvoonsa tuollaiset tarinat.

Tämäkin kaveri klik (myös pakkiksella kirjoittelee) olisi varmaan sitten jo kuollut mies tai ainakin selästä poikki, jos tuo legendaarinen paskajuttu pitäisi paikkansa. Samanlainen rasitushan tässäkin tulee selälle.:zzzz:

Jos vatsoissa on jo ihan hyvin lihasta, ja tavoitteena on sellainen ostosteeveen pyykkilauta, niin kannattaako yksijakoisessa treenissä tehdä ennemmin vatsarutistuksia lisäpainoilla 3x10 vai rutistukset painoilla 2x10 ja vatsalihaspito 2xjotain?

Jos vatsoissa on jo ihan hyvin lihasta, ja tavoitteena on sellainen ostosteeveen pyykkilauta, niin kannattaako yksijakoisessa treenissä tehdä ennemmin vatsarutistuksia lisäpainoilla 3x10 vai rutistukset painoilla 2x10 ja vatsalihaspito 2xjotain?
Vai kannattaisiko sinun lisätä myös aerobisen liikunnan määrää jos haluat rasvat pois?

Vai kannattaisiko sinun lisätä myös aerobisen liikunnan määrää jos haluat rasvat pois?

Vai kannattaisko 15 vuotiaan vaan reenata kovaa ja syyä vielä kovempaa...

Vurki; Et nyt heleevetti ala mitään diettejä vetelemään. Sä oot nuori kasvavassa iässä. Pahimmassa tapauksessa hormoonitoimintas häiriintyy. Eli, kasvatat sitä perusmassaa pari vuotta ekaks. Ei ne vatsat sieltä näy, jos ei sitä lihaa siellä ole.

Ps. Toki, sä voit niitä vatsoja hinkata, mutta parhaat vatsalihasliikkeet on kyykyt ja vedot.

Kysytäämpä tämmöstä perus asiaa:

Kun porukka ilmottaa penkki/kyykky/mave tuloksia niin eikait sitä tangon painoa noin 20kg(?) ole mukana? Ja onko ton perus suoran tangon paino 20 kg kiinnikkeiden kanssa?

Kun porukka ilmottaa penkki/kyykky/mave tuloksia niin eikait sitä tangon painoa noin 20kg(?) ole mukana? Ja onko ton perus suoran tangon paino 20 kg kiinnikkeiden kanssa?
No kyllähän se tangon paino sisältyy siihen tulokseen

Vai kannattaisko 15 vuotiaan vaan reenata kovaa ja syyä vielä kovempaa...

Vurki; Et nyt heleevetti ala mitään diettejä vetelemään. Sä oot nuori kasvavassa iässä. Pahimmassa tapauksessa hormoonitoimintas häiriintyy. Eli, kasvatat sitä perusmassaa pari vuotta ekaks. Ei ne vatsat sieltä näy, jos ei sitä lihaa siellä ole.

Ps. Toki, sä voit niitä vatsoja hinkata, mutta parhaat vatsalihasliikkeet on kyykyt ja vedot.
No enpä nyt väittänykkää että mitään kummempaa dieettiä pitäisi alkaa vetämään. Siihen kuitenkin käsittääkseni sisältyy erilainen ruokavalio. Totuus nyt on vain se että jos siitä vyötäröltä tavaraa haluaa pois niin ei sitä oikein ilman ruokavalion muuttamista/aerobista liikuntaa saa pois.ja totuus on että kun kuitenkaan ei tuossa iässä vielä kunnolla ruokavalion päälle todennäköisesti ymmärrä/halua muuttaa niin parempi vaihtoehto on se urheilu.

Miten voin venyttää yläkropan ja jalkojen välistä (jotain) väliä (siis se kohta jossa on boxereiden "kuminauha" tai sellane"), ku alkaa suonta vetämään kun teen jotain treeniä jaloille ja en pysty tekemään toisotja loppuun ku sattuu nii perhanasti :(

toinen kysymys: onko jotain venyttely sivua? kuten on se yks hieno sivu jossa kerrotaan miten treenata mitäkin lihasta jne.

Miten voin venyttää yläkropan ja jalkojen välistä (jotain) väliä (siis se kohta jossa on boxereiden "kuminauha" tai sellane"), ku alkaa suonta vetämään kun teen jotain treeniä jaloille ja en pysty tekemään toisotja loppuun ku sattuu nii perhanasti :(

toinen kysymys: onko jotain venyttely sivua? kuten on se yks hieno sivu jossa kerrotaan miten treenata mitäkin lihasta jne.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=56366 tarkoitat varmaan tuota lonkankoukistajan venyttelyliikettä.

Totta kai tanko lasketaan mukaan. Noista tangon painoista en mee sanomaan mitään, mutta jos salilla on vaaka niin sillähän se selviää helposti.

Huomautetaanpa nyt, että vatsalihakset näkyvät varsin mukavasti, olen nimittäin aikas pirun laiha! Kysymys kuuluukin, kannattaako siinä vatsan lihasmassojen keräyksen ohella panostaa muotoonkin, kun ovat jo ihan kunnossa?

Huomautetaanpa nyt, että vatsalihakset näkyvät varsin mukavasti, olen nimittäin aikas pirun laiha! Kysymys kuuluukin, kannattaako siinä vatsan lihasmassojen keräyksen ohella panostaa muotoonkin, kun ovat jo ihan kunnossa?

Ei niille lihaksille voi mitään muotoa treenata. Lihas joko kasvaa tai pienenee ja geenit määrää muodon. Treenaa siis aina tähdäten mahdollisimman ISOIHIN lihaksiin, sillä siitä se muoto tulee.

Sellasta oon salilla käyviltä tutuilta kyselly, että miten kannattaisi treenata lihaksia kun kalliokiipeilyä/boulderointia harrastelen. Lähinnä leuanvetosysteemeistä olen kiinnostunut.

Sain sellaisia ohjeita, että maksimivoimaa olisi hyvä treenata lisäpainoilla ja sitten toistoja myös - vuorotellen. Jäin tässä vaan miettimään, että missä suhteessa tota pitäisi tehdä ja kuinka usein? Eli kuinka usein kannattaa pitää välipäiviä jne...

Back
Ylös Bottom