Ongelmasyöjien mitä söit tänään/eilen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgw
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Malena, sinuna ehkä unohtaisin dieetit jos taustalla kuitenkin on syömishäiriötä.
Mä nyt ainakin tässä yritän syödä kerrankin kunnolla, vaikka painoa tekisi mieli pudottaakin mutta jos sitä kerrankin asettais terveyden edelle.
Ja toisaalta ennemmin vaikka enemmän löysää kunhan pääkoppa on kunnossa ja muutenkin kaikki tasapainossa.
Mutta joo, joka tapauksessa 1200 kcal on liian vähän, mutta sen sä taisit kyllä tietää ihan itsekin :rolleyes:

Malena, sinuna ehkä unohtaisin dieetit jos taustalla kuitenkin on syömishäiriötä.
Mä nyt ainakin tässä yritän syödä kerrankin kunnolla, vaikka painoa tekisi mieli pudottaakin mutta jos sitä kerrankin asettais terveyden edelle.
Ja toisaalta ennemmin vaikka enemmän löysää kunhan pääkoppa on kunnossa ja muutenkin kaikki tasapainossa.
Mutta joo, joka tapauksessa 1200 kcal on liian vähän, mutta sen sä taisit kyllä tietää ihan itsekin :rolleyes:

Tuskinpa järkevästi toteutetusta dietistä on terveydelle haittaa...tavoitteeni on enemmän rasvaprosentin kuin painon pudotuksessa.
No mikä sitten olisi sopiva kcal vaje mun kokoiselle (156cm/50kg)?

Joo kuulostaa se vähän pelottavalta jos syömishäiriöinen alkaa puhua jostain dietti-kiristelyistä:wtf:

Mutta kun ei mulla mitään syömishäiriötä ole...tämähän oli ongelmasyöjien eikä syömishäiriöisten ketju.
Mun painokin on ihan normaali, eikä tarkoituksena ole aloittaa mitään syömättömyys kuuria.

Mulla olisi nyt ajatuksena aloittaa sellainen pieni muotoinen "kiristely dietti".
...luulen että vois jopa olla ihan hyvä asia, että syön jonkin aikaa pelkistettyjä ruokia joissa on hyvät ravinto arvot.

Ajattelin toteuttaa homman seuraavasti:
N. 1200kcal vrk

Aamiainen: 2 täysjyvä leipää ja leikkelettä + beceliä ja sitten joku hedelmä tai kasviksia n.300kcal

Päivällinen: kanaa/kalaa/vähärasvaista max 10% lihaa ja kasviksia+ n. kourallinentäysjyvä pastaa tmv.
+kasviksia n. 500kcal

Iltapala: rahka+ 1rkl rypsäriä ja pari rkl prode-jauhetta n.300kcal

+ 2 välipalaa...tosin ongelmaksi muodostuu vähän se, ettei niille jäisi hirveästi mitään syötävää...tyyliin 50kcal per välipala :rolleyes: enkä muutenkaan keksi mitä välipaloilla dietin aikana kannattisi syödä.

Jotain neuvoja siis kaipailisin...

miksi haluat pitää "pienimuotosen kiristelydietin?" tiiätkö että sun aineenvaihdunta menee sekasin tossa.. jospa tekisitkin niin että "kiristelisit" hankkimalla lihasta ja sitten vasta pudottaisit ns ylimäärästä pois:) katos kun on lihasta enemmän niin kulutuskin on suurempi ja saat syödä paljon enemmän kun esim "kokoisesi" jolla tosin on paino on vähemmän koska kehonkoostumus on rasvapitoisempi:) ellet sitten loppuelämääsi ajatellut kituutella tuommosilla dieeteillä.. oon ite melkein samankokonen paitsi että syön joku 2000-2500kcal päivässä nykyään :D riippuen tietysti päivästä.

miksi haluat pitää "pienimuotosen kiristelydietin?" tiiätkö että sun aineenvaihdunta menee sekasin tossa.. jospa tekisitkin niin että "kiristelisit" hankkimalla lihasta ja sitten vasta pudottaisit ns ylimäärästä pois:) katos kun on lihasta enemmän niin kulutuskin on suurempi ja saat syödä paljon enemmän kun esim "kokoisesi" jolla tosin on paino on vähemmän koska kehonkoostumus on rasvapitoisempi:) ellet sitten loppuelämääsi ajatellut kituutella tuommosilla dieeteillä.. oon ite melkein samankokonen paitsi että syön joku 2000-2500kcal päivässä nykyään :D riippuen tietysti päivästä.

Kyllä kai sä olet oikeessa...sitten helposti voi joutua kituuttelemaan aina vaan vähemmällä määrällä ruokaa...enkä mä kyllä sellaistakaan haluu.

eikö mitenkään onnistu sellanen että ensin rasva% pienemmäksi ja sitten sitä lihasta vähän? tai rasvaprosentin pienentäminen ja lihaksen hankkiminen yhtä aikaa?

mullahan ei tavotteet sen lihaskasvun suhteen oo kovin korkeella, kunhan en mikään laiha läski oo :D

Kyllä kai sä olet oikeessa...sitten helposti voi joutua kituuttelemaan aina vaan vähemmällä määrällä ruokaa...enkä mä kyllä sellaistakaan haluu.

eikö mitenkään onnistu sellanen että ensin rasva% pienemmäksi ja sitten sitä lihasta vähän? tai rasvaprosentin pienentäminen ja lihaksen hankkiminen yhtä aikaa?

mullahan ei tavotteet sen lihaskasvun suhteen oo kovin korkeella, kunhan en mikään laiha läski oo :D

No sillonhan se rasvaprosentti nimenomaa pienenee, kun hankit lihasta. Eli yhdellä iskulla kaks kärpästä; rasvaprosentti pienenee ja tulee lihasta.

No sillonhan se rasvaprosentti nimenomaa pienenee, kun hankit lihasta. Eli yhdellä iskulla kaks kärpästä; rasvaprosentti pienenee ja tulee lihasta.

Mä olen kyllä ymmärtänyt että rasvaprosentti laskee koska lihasta tulee lisää, mutta se rasvan määtä ei katoa kuin diettaamalla.

No jos ei varsinaisesti diettaa, niin voiko ruuan kanssa tuloksellisesti edes jotenkin hifistellä :D ?
onko mässypäivästä jotain hyötyä? entä jostain ns. keveämmistä päivistä parina päivänä viikossa tmv.?

Tää on vähän :offtopic: mutta kauan kestää että rasva lähtee jostain kohtaa mihin sitä tuppaa kertymään helpoiten ja josta se myös viimeiseksi lähtee? ja lähteeköse ilman diettiä?

...ja en tietenkään löytänyt mitään vanhoja kuvia musta joissa olen hoikka ja farkutkin näyttää hyvälle :evil:

näyttäs olevan pikkusia ristiriitoja tuossa noin.. miksi diettaisit rasvaprosentin ensimmäiseks pieneks jos et halua laihaläski olla? kannattaa kuitenkin se lihas sinne alle hankkia koska jos lihasta haluat niin joudut syömään ainakin sen kulutuksesi verran ja mieluusti enemmänkin. jos sitä ennen olet dietannut aineenvaihduntasi huonommaksi niin ylimääränen fläsä kertyy herkemmin samalla kun lihasta kasvatat = lopputulos saattaa olla kaukana siitä mitä hait. sillonhan joutusit vielä uudestaan dietille kiristämään ne hankitun lihaksen päälle takaisin tulleet rasvat jota saattaisi olla vielä helposti enemmänkin kun aloteltaessa aineenvaihdunnan ollessa sekaisin jojo-efektistä :)
ja tuohon rasvaprosentti kysymykseen vastasit itsekkin myöhemmässä postauksessasi.. jospas menisit ravinto-osioon ja lukisit sieltä ne "tärkeäksi" merkityt viestiketjut tai käyttäisit hakua kun noihin kysymyksiin on miljoona kertaa vastattu täällä pakkiksella:)

Esimerkki peruspäivästä, jonka ajattelin istää pitkästä aikaa ylös. Normaaliin ketjuun en ansaitse vielä ihan kirjoittaa, mutta tästä voi aina vaan parantaa :rolleyes:. Uusin lisäys ruokiin on tuo näkyvä rasva. Ja sitä ei olekaan näkynyt siellä vuosiin, lisää kai saisi vielä tullakin.

--> ylös ulos ja lenkille, 65 minuuttia juoksua
Aamu: 300g rahkaa, pikkuisen raejuustoa, pari isoa omenaa, maitokahvia
--> Tunnin kävely kauppaan ja takaisin, matkalla hieman käsivarsien treenausta kauppakasseja nostellen :D
Lounas: 110g kanafilee, megaiso kasa höyrytettyä parsakaalia ja kukkakaalia joiden päälle hieman raejuustoa, ruokalusikallinen rypsiöljyä, jasmiiniteetä
Välipala: 2 päärynää, rahka, protskupatukka 70g
---> kaupungille, huvikseni hölkkäilin sinne ja matkaa kertyi 30 minsan verran, kaupungilla tuli noustua paljon portaita myös ja käveltyä pari tuntia hyötykävelyä
Välipala 2: toinen, mutta pienempi protskupatu ja pieni vitalinea jugurtti bongattu kiireessä kaupasta :rolleyes:
---> Kotona, sitten koiran kanssa reipas kävelylenkki (lapinkoirani on hirmuisen kova vetämään :curs:, käsi meinasi taas irrota)
Illalla: 80g kanafilee, ripaus raejuustoa rehujen päälle, rypsiöljy-annos jälleen ja kahvia, jälkkäriksi 60g minttusuklaa kevytjätskiä rahkan seassa + mustikoita, nam~
Iltapala: 300g rahkaa ja omppua ja päärynää, 4 valkuaista, teetä

Päivän aikana kului myös paljon vettä. Kulutus jotain 2400:n paikkeilla ja aktiivisuutta runsaasti. Huh, hyvä kun takapuolta sai välissä lepuutettua. Muutenkin pitäisi antaa kropan levätä enemmän niin ruokakin sulaisi paremmin ja yöhikoilu ja turvotus varmaan vähenisi ;/... Olo on kuitenkin paljon parempi kuin ennen ja rypsiöljyyn olen aivan rakastunut, siihen annokseen on kiva dippailla ruuan kanssa vihanneksia:haart:.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mitähän sitä keksis, ettei tää syömisten edistyminen nyt ihan kokonaan kaatuis...

Eilen leikattiin ranne ja nyt ainakin niin kipee et jo valmisruoan paketin avaaminen tuntuu mahdottomuudelta... Tänään oon saanut syötyä jopa 1 ruisleivän ja jugurtin ja niiden vääntäminen oli tuskaa!!!

Sit sellanen kysymys, että onko kellään tietoa millasiin energiantarvelaskelmiin uskaltaa luottaa, kun päivät oikeasti vaan istun kotona. Kädessä on kipsi, joten kaikki liikunta, mikä vähänkin hikoiluttaa jää pois 4 viikoks... ja samalla kun pitäs jatkaa painon pudottamista:eek: Pitäskö sitä syödä suurin piirtein laskureiden antaman lepoaineenvaihdunnan verran?

Figure Athlete -sivustolla on viime aikoina ollut kaksikin varsin tsemppaavaa artikkelia myös häiriötaustaiselle. Kehotan ketjulaisia (ja myös muista palstalaisia!) tutustumaan kirjoituksiin Eat Like It's Your Job (muistutus syömisen elintärkeästä vaikutuksesta suorituskyvylle ja yleisololle) sekä Step Away From The Scale (varsin hyvät perustelut vaa'an heittämiseksi nurkkaan).

2kg on tullut painoa lisää:eek: olen siis lisännyt ruokamäärää, lähinnä siis protskuja ja rasvoja...kuinkakohan ylös paino voi vielä nousta:wtf:

Hei, tarvitsen pientä helppiä/kommentointia, mulla viikonloput aiheuttaa vaikeuksia syöntien suhteen, koska ei ole ns. selvää päivärutiinia ja koululounas puuttuu. Viikonloput menee joko alisyömiseks tai mässäilyksi. Sunnuntait on vaikeita koska löhöää koko päivän ja oottaa että voi lähteä salille illalla sitten tulee vähän naposteltua koko ajan jotain että saa edes vähäsen kalorit täyteen

Tänään:
kahvi mustana
aamuaerobinen tyhjään vatsaan 40min juoksumatolla

raejuustoa 100g, 70g ananasta
½ehrami, 1prk profeel jugu, muutama mansikka ja mustikkaa, 1dl soijarouhe

muutama siivu kalkkunaleikettä

½ low carb prodepatukka ja kahvia

kasvissosekeitto, 1rkl oliiviöljyä, pari ohutta siivua vuohenmaito homejuustoo sulatettuna(nam)

1rkl oliiviöljy, punajuuripihvi, 100g seitipala, ½tölkkiä tonnikalaa, tomaatti, kurkkua, jälkkäriks otin sittenkin sen toisen puolikkaan low carb patukasta:D

sitten salille + pyöräilyä 10km suuntiin, kaikki ruuat siis syöty aikavälillä 10-17

Hei, tarvitsen pientä helppiä/kommentointia, mulla viikonloput aiheuttaa vaikeuksia syöntien suhteen, koska ei ole ns. selvää päivärutiinia ja koululounas puuttuu. Viikonloput menee joko alisyömiseks tai mässäilyksi. Sunnuntait on vaikeita koska löhöää koko päivän ja oottaa että voi lähteä salille illalla sitten tulee vähän naposteltua koko ajan jotain että saa edes vähäsen kalorit täyteen

Tänään:
kahvi mustana
aamuaerobinen tyhjään vatsaan 40min juoksumatolla

raejuustoa 100g, 70g ananasta
½ehrami, 1prk profeel jugu, muutama mansikka ja mustikkaa, 1dl soijarouhe

muutama siivu kalkkunaleikettä

½ low carb prodepatukka ja kahvia

kasvissosekeitto, 1rkl oliiviöljyä, pari ohutta siivua vuohenmaito homejuustoo sulatettuna(nam)

1rkl oliiviöljy, punajuuripihvi, 100g seitipala, ½tölkkiä tonnikalaa, tomaatti, kurkkua, jälkkäriks otin sittenkin sen toisen puolikkaan low carb patukasta:D

sitten salille + pyöräilyä 10km suuntiin, kaikki ruuat siis syöty aikavälillä 10-17

Kuulostaa ihan järkyttävältä. Noilla syömisillä ja tuolla liikkumisella ei ainakaan kehitystä tapahdu.. Näin jos lihasta ajattelit saada.

No kandeisko hankkia sinne sitä lihasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom