Näköjään kahdensadan euron Corollalla ei saa ohittaa 40000-50000 euron Alfa Romeoita...
Tuossa yhtenä päivänä olin muistaakseni salille menossa, kun olin ajamassa erään 166 Alfan takana motarille johtavalla rampilla. Edessä köröttelevä kuski ei mitä ilmeisemmin onnistunut kovista ponnisteluistaan huolimatta löytämään sitä oikean jalan alla olevaa kaasupoljinta, sillä motarille mentiin 50 km/h ja vauhti nousi yhtä ripeästi kohti sitä sataakahtakymppiä kuin meikäläinen nousee aamulla ylös sängystä. Siksi lähdin kiihdyttämään ohi (siis miettikää, 1.6 Corollalla pääsin lähtemään ohi) vasenta kaistaa ja painoin hieman päälle 120 km/h, jotta pääsen riittävän kauas Alfa-kuskista (mä en tykkää edes ajaa sellaisten jäätyjien takana, kun milloin tahansa voi odottaa ilmenevän jotain jarruvalojen testaamisia). Jossain 60-70 metriä tämän keski-ikäisen lippalakkimiehen edelle päästyäni vaihdoin kaistaa oikealle, jolloin taustapeilistä näen kun kaiffari alkaa hiljakseen kiihdyttää lähemmäs ja lähemmäs kunnes tullaan hiljaa ohi jotain vähän alta 130 km/h. Kakun päälle tulee vielä se kirsikka, eli heebo vetää suoraan 10 metriä siihen mun eteen ja tästä vielä kiihdyttää lisää hiljakseen aina sinne 135-140 km/h.
Pyörittelin päätä ja näytin kesoa, jos vaikka sattui vilkaisemaan peiliin.
PS. Alfa Romeo 166 on vitun ruma auto. Turha vetää Corollaa tähän, koska se on klassikko.