Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko kyykyt tarpeeks syviä perus reenaajalle, jos kyykkää penkki persee alla?

Penkki perseen alla kyykkääminen on ihan oma liikkeensä, jolla tavoitellaan tiettyjä asioita. Se on variaatio normaalista kyykystä ja sen nimi on box-kyykky. Ei kannata pitää boksikyykkyä pääkyykkyliikkeenä, vaan lähinnä apuliikkeenä tarvittaessa. IMO jos kyykyn tekee siihen syvyyteen että normaalin penkin korkuinen koroke jää perseen alle niin sillon ollaan vielä ihan liian korkealla. Kannattaa kyykätä niin syvälle kuin oma fysiikka antaa myöten ja jättää boksikyykky apuliikkeen asemaan.

Jos käy punttitreenin välipäivinä kävely/hölkkälenkillä tarkoituksena polttaa rasvaa, tuleeko lenkin jälkeen nauttia mitään palautusjuomaa tmv.?

Jos käy punttitreenin välipäivinä kävely/hölkkälenkillä tarkoituksena polttaa rasvaa, tuleeko lenkin jälkeen nauttia mitään palautusjuomaa tmv.?
No enpä ainakaan ite ottais. Aika huono kunto muuten saa olla jos saat sykkeen aerobiselle tasolle kävelemällä.

kävely ei polta rasvaa?

no ainakin sillä saa kalorivajeen aikaseks......
Missähän vaiheessa olen näin väittänyt? Kyllähän sohvalla makaaminenkin polttaa rasvaa jos syödään alle kulutuksen. Mä käsitin, että kynis hakee tässä tolla kävelyllä/hölkällä juurikin sitä rasvan polttoa niinku tossa edellisessä viestissä mainitaankin. Silloin olisi kuitenkin aika suotavaa saada se syke sinne aerobiselle eli rasvanpolttoalueelle. Aerobinen alue on 70-80 % keskimääräisestä maksimisykkeestä.

Itse asiassa olin siinä käsityksessä, että reipas kävely polttaa tehokkaasti rasvaa, mutta olikos tämä sitten taas jotain naistenlehtien paskapuhetta? Reippaalla kävelyllä tulee mulle kevyt hiki, mutta syke tuskin nousee 70-80% lukemiin. Veikkaisin että pyöritään jossain about sadan lyönnin tienoilla.

Kyllä se reipas kävelykin polttaa rasvaa jos tarkotuksena on vaan lisätä liikunnan avulla kulutusta. Ei se ole niin tarkkaa. Ruokavalio on kuitenkin kaiken A ja O. Tolla sykealueella teitääkseni elimistö kuitenkin käyttää energiaksi parhaiten rasvaa.

Elasto: -Tai sitten on huomannut, että kävelyn tehoa voi helpoiten muokata maaston valinnalla. Harvalla se syke kovin nousee leppoisalla "näyteikkuna kävelyllä" kaupungilla, mutta pehmeämmällä alustalla tai epätasaisessa maastossa se syke nouseekin kummasti varsin korkealle. Myös sauvojen käytöllä lisätään tehoja kummasti.

"Aika huono kunto muuten saa olla jos saat sykkeen aerobiselle tasolle kävelemällä."

Elasto: -Tai sitten on huomannut, että kävelyn tehoa voi helpoiten muokata maaston valinnalla. Harvalla se syke kovin nousee leppoisalla "näyteikkuna kävelyllä" kaupungilla, mutta pehmeämmällä alustalla tai epätasaisessa maastossa se syke nouseekin kummasti varsin korkealle. Myös sauvojen käytöllä lisätään tehoja kummasti.

"Aika huono kunto muuten saa olla jos saat sykkeen aerobiselle tasolle kävelemällä."
Joo, tässähän ei tota alustaa mainittu. Täytyy varmaan ens kerralla ottaa kristallipallo käyttöön.

elasto: -Hmmm... eipä ollut tarkoitus vittuilla millään muotoa, sen kun vain tuoda esille sen, että kyllä se syke nousee kävellenkin. Mutta pahoittelen moista huutelua ja pyrin välttämään sitä jatkossa.

elasto: -Hmmm... eipä ollut tarkoitus vittuilla millään muotoa, sen kun vain tuoda esille sen, että kyllä se syke nousee kävellenkin. Mutta pahoittelen moista huutelua ja pyrin välttämään sitä jatkossa.
Ei tässä mitään hämminkiä ole, ihan hyvä pointti esim. toi maastokävely. Ei itellä ihan heti tullu mieleen.

elasto: -Selvä. Ajattelin vain tuosta kristallipallo kommentista, että otit tuon kenties vittuiluna. Mutta hyvä jottei näin ollutkaan :)

Niin, ja tuohon rasvanpolttosykkeeseen piti vielä kommentoida, että taitaa tuollainen sykealue olla vain siellä "naisten lehtien" sivuilla. Eli keski-ikäisten naisten iloksi kehitetty tuollainen sykealue, jolloin rasva palaa "tehokkaimmin" eikä tarvi rehkiä niin hulluna.

Kysäsin tätä täällä jokunen päivä sitten mutta tais jäädä muitten juttujen jalkoihi. Nyt siis lyhyesti:

1) Jos on kiristelyt menossa niin pidetäänkö kevyt viikko ihan normaalisti kun sen aika on?

2) Juodaanko palkkarit reenin päätteeksi myös dietillä?

Kyykätessä tulee aina niskat kipeeks ku rauta painaa. Miten te pidätte sitä tankoa siinä?

Tänään näin aika mielenkiintosen tyylin pitää sitä tankoa yläselän päällä, se näytti mukavemmalta tyyliltä mut oli silläki kaveril vaikeuksia sit saada se takas telineeseen..

Tältä mun uudelta salilta ku ei löydy sellasta pehmikettä siihen päälle, ni pitääkö se kipu sit vaan kestää?

Kyykätessä tulee aina niskat kipeeks ku rauta painaa. Miten te pidätte sitä tankoa siinä?

Tänään näin aika mielenkiintosen tyylin pitää sitä tankoa yläselän päällä, se näytti mukavemmalta tyyliltä mut oli silläki kaveril vaikeuksia sit saada se takas telineeseen..

Tältä mun uudelta salilta ku ei löydy sellasta pehmikettä siihen päälle, ni pitääkö se kipu sit vaan kestää?
Quottaan tässä itseäni tästä samaisesta threadista jokunen aika sitten:

Tanko kuuluu olla takakyykyssä siellä ylimpien epäkkäiden takana eli yläselässä. Oikeella oteleveydellä takaolkapäistä pitäis muodostua sellanen kuppi jolloin tanko pysyy siellä kun liimattu. Voit vaikka ottaa kädet irti tangosta ja kyykätä jos siltä tuntuu.

Back
Ylös Bottom