Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mitä välipalaksi joskus kello 13.30 kovaan treenipäivään, n. kello 16 ensiksi puoltoista tuntia salilla sen jälkeen klo 18 tunnin sähly?

Onko liikaa vai liian vähän ruokaa tällaisessa suunnitelmassa? Tarkoitus olla siis maltillisilla plussilla tuonne uuden vuoden jälkeiseen aikaan asti jonka jälkeen ottaa ylimääräisiä pois.

Treeninä alkuun HST (3krt/vko) ja myöhemmin 2-jakoinen (4krt/vko). Miehellä mittaa 191cm ja painoa 93kg

Salipäivä

Aamupala
2dl kuntokaura, 4dl kevytmaito, rypsiöljy 1rkl
Ehrmann 250g, mehukeitto 2dl
2kpl möller, monivita

Välipala
Ruispala, 4kpl kalkkunaleike, levite, kurkku

Palautus
1dl ufs hera, 1dl ufs malto, 5g kreatiini

Lounas
200g paistijauheliha tai 175g kana tai 150 g tonnikala, 2dl (raaka) tumma pasta tai 1dl (raaka) villiriisisekoitus, pakastevihannes n. 100g

Välipala
Tonnikala 150g, nuudelipussi, rypsiöljy 1rkl

Päivällinen
Samaa kuin lounas

Välipala

Iltapala
Ehrmann 500g, mehukeitto 2,5dl, rypsiöljy 1rkl

Välipäivä

Aamupala
2dl kuntokaura, 4dl kevytmaito, rypsiöljy 1rkl
Ehrmann 250g, mehukeitto 2dl
2kpl möller, monivita

Välipala

Lounas

200g paistijauheliha tai 175g kana tai 150 g tonnikala, 2dl tumma pasta tai 1dl villiriisisekoitus, pakastevihannes n. 100g

Välipala

Päivällinen
Samaa kuin lounas

Iltapala
Ehrmann 500g, mehukeitto 2,5dl, rypsiöljy 1rkl

Mitä välipalaksi joskus kello 13.30 kovaan treenipäivään, n. kello 16 ensiksi puoltoista tuntia salilla sen jälkeen klo 18 tunnin sähly?

Jos ruokailut ovat 13:30 ja seuraava joskus kahdeksan aikaan illalla + välissä paljon liikuntaa, niin itse tankkaisin reippaasti hiilareita ja sopiva määrä protskua sekä urheilujen välissä jotain drinkkiä reippaammin.

Itse vetäisin kaksin käsin, taas kerran, kaurahiutaleita sellaisenaan tai jonkun lisukkeen kera tai vaihtoehtoisesti jotain muuta kuten spelttiä. Reippaasti hyvää hiilaria minkä avulla jaksaa ehkä vähän paremmin. Protskudrinkki kera lisukkeiden sitten kyytipojaksi.

Tosin, tämä on vain minun näkemys, joten kurmottakoon joku tätä vastausta jos haluaa :)

Kertokaapa nyt kun en osaa käyttää kunnolla hakua.. Ostin Maltoa, Heraa ja Dextroa ja nyt vähän ongelma kun fast suosittelee vetämään kaikki yhteen niin milloin niitä pitää juoda? Ja pitääkö myös välipäivinä ottaa tota satsia?

Meikäl kans vähä ongelmia haun kanssa :D. Yritin ettiä herasta ja laktoosista mutta se näytti vaan kaikki maholliset postit herasta joten ei sieltä oikee pystyny etsiä... Eli mites ku mulla on laktoosi-intoleranssi eikä kestä melkeepä yhtää laktoosia siis, ni tekis mieli ostaa iha maustamatonta heraa mutta kun siinä on melkeen 6 grammaa laktoosia per 100g (vatsani kestäisi ehkä 1,5-2) ni oisko jossai sellast jossa tota ois vähemmän? Tai sitten voisko joku muu proteiini olla melkee yhtä "hyvää"? Ku ei viittis noita valmiita palkkareita ostaa ku niis on vaa hiilareita helvetisti ja hintaa mukavasti...

Kertokaapa nyt kun en osaa käyttää kunnolla hakua.. Ostin Maltoa, Heraa ja Dextroa ja nyt vähän ongelma kun fast suosittelee vetämään kaikki yhteen niin milloin niitä pitää juoda? Ja pitääkö myös välipäivinä ottaa tota satsia?
Ota tota maltoa ja dextroa vain treenipäivinä ja treenin jälkeen. Heraa voi sitten ottaa myös välipäivinä. Eli toi hera,malto,dextro sekotus treenin jälkeen palautusjuomana.

Meikäl kans vähä ongelmia haun kanssa :D. Yritin ettiä herasta ja laktoosista mutta se näytti vaan kaikki maholliset postit herasta joten ei sieltä oikee pystyny etsiä... Eli mites ku mulla on laktoosi-intoleranssi eikä kestä melkeepä yhtää laktoosia siis, ni tekis mieli ostaa iha maustamatonta heraa mutta kun siinä on melkeen 6 grammaa laktoosia per 100g (vatsani kestäisi ehkä 1,5-2) ni oisko jossai sellast jossa tota ois vähemmän? Tai sitten voisko joku muu proteiini olla melkee yhtä "hyvää"? Ku ei viittis noita valmiita palkkareita ostaa ku niis on vaa hiilareita helvetisti ja hintaa mukavasti...
Osta heraproteiini-isolaattia. Siinä ei ole lainkaan laktoosia, joten se sopii laktoosi-intorelanttisille.
Isolaatti on tietysti vähän kalliimpaa, kuin tavallinen herakonsentraatti, mutta ei kai sulla muutakaan mahollisuutta ole.
http://www.p-store.fi/product_info.php?manufacturers_id=11&products_id=164
http://www.p-store.fi/product_info.php?manufacturers_id=16&products_id=143

Oon 60kg - 170cm - 15,7v teen treeniä kolme kertaa viikossa, paljonko pitäis syödä proteiinia päivässä? Vedän hera80 kerran viikossa ~3dl ja maitorahkaa ja raejuustoa joka toinen päivä.

Oon 60kg - 170cm - 15,7v teen treeniä kolme kertaa viikossa, paljonko pitäis syödä proteiinia päivässä? Vedän hera80 kerran viikossa ~3dl ja maitorahkaa ja raejuustoa joka toinen päivä.

Kroppa vaatii joka päivä proteiinia eikä vain joka toinen päivä tai kerran viikossa. Kun kerran treenaat noin paljon ja olet kasvuiässä niin suosittelisin syömään reippaalla otteella raejuustoa/maitorahkaa ja katsoa, että saat proteiinia monista eri lähteistä (kala, kana jne) tasaisesti päivän mittaan.

Nyrkkisääntönä proteiinin saannissa on 2g/rasvaton painokilo vuorokaudessa.
Sun kohdalla voit varmaan vetää surutta sen 2x60 eli 120g/vrk ja enemmänkin.
Ja tasaisesti aamusta iltaan proteiinia.

Onkos kukaan käyttänyt tuota Finnmaxin WheyMax 100 heraproteiinivalmistetta? Onko laadukasta ja toimivaa? Huomasin tuossa paikallisessa luontaistuotekaupassa olevan tarjouksessa, että voisi sieltä semmoisen pöntön käydä hakemassa. 1800 grammaa taisi olla vajaa 20€.

Nyrkkisääntönä proteiinin saannissa on 2g/rasvaton painokilo vuorokaudessa.
Sun kohdalla voit varmaan vetää surutta sen 2x60 eli 120g/vrk ja enemmänkin.
Ja tasaisesti aamusta iltaan proteiinia.
Hmm puolen kilon rahkapurkissa on 55g proteiinia, pitäsköhän mun vetää tommonen päivässä jos syön 2 tai 3 lämmintä ateriaa joissa on enemmän tai vähemmän lihaa? :o

Mitä mieltä ootte hernekeitosta ruokana? Pitäskö sen kanssa syödä jotain muutakin ja kuinka paljon keittoa naamaan? :D

Aika paljonhan tossa on hiilaria suhteessa proteiiniin, mutta jos heittää sekaan vaikka raejuustoo tai vetää siinä sivussa jotain vaikka prodedrinkin, niin varmaan ihan hyvää safkaa.

Onkos kukaan käyttänyt tuota Finnmaxin WheyMax 100 heraproteiinivalmistetta? Onko laadukasta ja toimivaa? Huomasin tuossa paikallisessa luontaistuotekaupassa olevan tarjouksessa, että voisi sieltä semmoisen pöntön käydä hakemassa. 1800 grammaa taisi olla vajaa 20€.
Jaha, olen taas ollut hereillä... hinta olikin päälle 30€, netistäkin saa tilattua postikuluineen halvemmalla.

Onko jollain heittää tähän jotain edullista heraprotskua jota voisi tilata? Tuosta supermarketista ostettuna 900g pussi maksaa sen 20€, ja on mulle vähän liikaa. Soija tulisi tietysti halvemmaksi, mutta ajattelin nyt että laitan palkkariin heraa, ja muuten välipalalla otan tota soijaa kun sitä kuluukin enemmän.

Back
Ylös Bottom