Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Mitäs typerää siinä on. Turvallisuus on aina turvallisuutta. Ja 2 varmistajaa on paras vaihtoehto. Jos jotain menee pieleen nostossa, niin ei yksi varmistaja saa tehtyä mitään. Oikeastaan sama penkissä. Jälkimmäisessä pistän yleensä vielä varmistusraudat ihan siksi jos tanko lipsahtaa, olkapää hajoaa tai jotain. Itse asiassa mitä turvallisempi olo on, sitä enemmän jaksaa vetää loppuun asti.

mun mielestä maailman paskin asia penkissä on 2varmistajaa:rolleyes:. jos toinen ei oo kunnolla valmiina niin se on olkapää sökönä ku toinen puoli on jo hakasissa ja toinen suunnillen ala asennossa. aina jos on varmistaja niin sanon että yks taakse vaikka joillakin varmistajilla tuntuu olevan kova hinku saada ukot tangon päihin.
Joo, penkissä mieluummin 1 kuin 2 varmistajaa

Oikeastaan sama penkissä

mun mielestä maailman paskin asia penkissä on 2varmistajaa. jos toinen ei oo kunnolla valmiina niin se on olkapää sökönä ku toinen puoli on jo hakasissa ja toinen suunnillen ala asennossa. aina jos on varmistaja niin sanon että yks taakse vaikka joillakin varmistajilla tuntuu olevan kova hinku saada ukot tangon päihin.

Jos tangon päissä on kaksi varmistajaa niin aina ne nostaa vähän eri aikaan. kyykätessäkin mieluiten se salin isoin jätkä taakse kuin varmistajat molempiin päihin.

Minulla menee turvallisuus häpeän tunteen edelle. Mielummin kyykkään sarjani (suht pieniä romujahan mulla on) turvallisesti ja siitä tietoisena, että takana on joku vähän kattomassa, jos jotain käy. Olen huomannut, että myös sarjan pystyy tekemään paremmin kun on sellainen turvallinen olo.

Jos kyykky epäonnistuu niin, että lähtee tanko kaatumaan eteenpäin, niin siinä voi olla vaikee yhden kaverin sitä varmistaa, ei auta lantiosta nostelu, kun tanko on menossa eteen ja käsillä ei tankoon yletä kunnolla.

Mun mielestä kyykyssä voi ihan hyvin pyytää kaksi varmistajaa vaikka olis mitkä raudat. Ihan kun se olis jotenkin noloa pyytä kaksi varmistajaa, jos ei ole jotku tietyt raudat tangossa :david:

Jos tangon päissä on kaksi varmistajaa niin aina ne nostaa vähän eri aikaan. kyykätessäkin mieluiten se salin isoin jätkä taakse kuin varmistajat molempiin päihin.
nojoo ei kyykyn kanssa ole niin tarkkaa kuin penkissä. päälle 2,50mk alkaa olla niitä rautoja että pakko olla ainakin 2 kaveria (harvan penkki noita lukemia...). kyykyssä muutenkin turvallisempaa jos jostain syystä pitää tiputtaa tanko selästä niin ei tuu varmistajan reisille.

mutta penkissä aina 1 tyyppi tosiaan ellei ole esim kokeneet voimanostokisojen lavamiehet ketkä varmistaa ja varmasti ovat hereillä... auttaa kun tietää mitä tehdä eli ei missään nimessä ekaks nosta tankoa ylöspäin vaan mieluummin vaikka sit sivusuunnassa rautoja vasten ja kun molemmat valmiit niin sit nostaa.

e:nolompaa sit inahella linkkariasennossa lattiassa tanko niskassa kuin pyytää paria kaveria varmistamaan... saati murtaa otsaluunsa jos painot lähtee eteenpäin keikkaamaan.

penkille on sama vaikka siinä olisi 300 niin voi yksin varmistaa, toki se jännittää aika paljon :). kaikki riippuu nostajan voimatasosta. paidalla on sitten eri asia, siinä on hyvä olla 2ukkoa ku se tanko voi ampua mihin sattuu. raaka penkissä se tulee aina samanlain, nousee tai ei nouse. siinä ei kuitenkaan paljoa tarvi auttaa että se tulee ylös. sitten jos rintalihas katkeaa niin se on eri asia, mutta sitten ei auta ku kippailla, tosin tuossakin oma vaaransa jos sitä ei osaa "oikein" tehdä. yksin on vaikea auttaa jo huomattavasti pienimpiäkin painoja jos toinen ei pysty yhtään nostamaan mukana. 150 raudat on jo tympeitä silloin auttaa.

Kyllä tulee ihmeen hyvä olo kun on varmistaja takana. Pystyy tekemään paljon paljon paremmin. Saa ihan kaiken irti. Teilläkin tälleen?

penkille on sama vaikka siinä olisi 300 niin voi yksin varmistaa, toki se jännittää aika paljon :). kaikki riippuu nostajan voimatasosta. paidalla on sitten eri asia, siinä on hyvä olla 2ukkoa ku se tanko voi ampua mihin sattuu. raaka penkissä se tulee aina samanlain, nousee tai ei nouse. siinä ei kuitenkaan paljoa tarvi auttaa että se tulee ylös. sitten jos rintalihas katkeaa niin se on eri asia, mutta sitten ei auta ku kippailla. yksin on vaikea auttaa jo huomattavasti pienimpiäkin painoja jos toinen ei pysty yhtään nostamaan mukana. 150 raudat on jo tympeitä silloin auttaa.

Joo kun tuo rintalihas katkeaa 200 kilon romussa mikä on ihan normirauta niin yllättävästi tulee useammallekkin varmistajalle hätä puseroon. Tosipaikan tullen aika tiukassa on kuormatun tangon nopea poissaanti katkenneen lihaksen päältä. Nim. Kokemusta on.

Joo kun tuo rintalihas katkeaa 200 kilon romussa mikä on ihan normirauta niin yllättävästi tulee useammallekkin varmistajalle hätä puseroon. Tosipaikan tullen aika tiukassa on kuormatun tangon nopea poissaanti katkenneen lihaksen päältä. Nim. Kokemusta on.
varmasti. itse tiedän tapauksen jossa rintalihas katkes jo 170 romuilla. ei varmistaja kerennyt kissaa sanoa kun ilmeisesti kipu oli refleksin omaisesti "pakottanut" kippaamaan painot.

toinen tapaus taas oli sellainen jossa oli tangon päissä kaverit ja nosto jäi välille, kaverit olivat auttaneet ihan miten sattuu painot telineisiin(epätasapainossa), siihen loppui penkkailut. ikäviä juttuja aina tollaset.

toki se jännittää aika paljon .
Meikää ku joku körmy pyysi varmistamaan reilun kahen markan penkkiä ni kyllä siinä puntti vähän tutisi että saakeli jos nyt menee jotain tosissaan pieleen. Kevyesti ne onneksi liikku...
Tuosta kyykyn varmistamisesta sen verran että varmaan ainaki kunnallisilla saleilla saattaa saada aika paljon tuijottelua jos pyytää ne kaks varmistajaa. Vaikuttaako suoritukseen, riippuu henkilöstä.

Ite ainaki pyydän aina 2 jannua kyykkyä varmistamaan jos vähänkään siltä tuntuu. Aivan sama jos joku nauraa, ei oo multa pois.

Ei ainakaan minun mielestäni ole millään tavalla egoilua pyytää kahta miestä varmistamaan kyykkyä, vaikka ne romut ei kauhean isot olisikaan. Turvallisuus ennen kaikkea, itse ainakin tulisin auttamaan yhtään vittuilematta.

Kyykyssä pienetkin miehet käyttävät sen verran isoja rautoja että vaikea niiden kanssa on turvallisesti auttaa selän takaa "poikarakkausvarmistuksesta". Pahimmassa tapauksessa kun vielä kyykkäämään sattuu sankari joka päästää tangon olkapäiltä failatessaan, tai vain lipeää, niin siinä on varmistajalta polvilumpiot sukissa.

Ei ainakaan minun mielestäni ole millään tavalla egoilua pyytää kahta miestä varmistamaan kyykkyä, vaikka ne romut ei kauhean isot olisikaan. Turvallisuus ennen kaikkea, itse ainakin tulisin auttamaan yhtään vittuilematta.

Kyykyssä pienetkin miehet käyttävät sen verran isoja rautoja että vaikea niiden kanssa on turvallisesti auttaa selän takaa "poikarakkausvarmistuksesta". Pahimmassa tapauksessa kun vielä kyykkäämään sattuu sankari joka päästää tangon olkapäiltä failatessaan, tai vain lipeää, niin siinä on varmistajalta polvilumpiot sukissa.

Olipas hyvin ja värikkäästi kirjoitettu viesti :thumbs: Samaa mieltä...

Ehdottomasti varmistajat kehiin jos vähänkään pelottaa ettei raudat nouse.
Aika moneen penkkiin/kyykkytelineeseen saa kiinni jonkinlaiset varmistusraudat. Kannattaa opetella käyttämään niitäkin.

Kyllä 1 ukko riittää varmistamaan kyykyssä normi salitreenissä..mitä sit vaikka selkä onkin märkä??jos toinen nostaa max tulosta tai muuten kovaa sarjaa niin se on ihan sama miltä se homma vierestä nayttää ja kuinka lähellä siinä ollaan..turvallisuus kunniaan..

Ei ole mitaan syyta olla pyytamatta vaikka kahta varmistajaa jos silta tuntuu. Itse en kyykkaa niin raskailla, etta olisin yleensa avuntarpeessa. Jos tarvitsen, yksikin riittaa. Penkissa tarvitsen aina jonkun.

Vastailkaa ihmeessä jos on kokemusta Converse Chuck Taylor All Star Hi kengistä. Lahti sen verran iso paikka et luulis sielt löytyvän mut löytyyköhä 47 kokoselle räpylälle, ja milläköhän hinnalla irtois?

Back
Ylös Bottom