Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Viel kysyisin,että jos tekee ton 2-jakoisen 1.jalat,kädet 2.rinta,selkä,olkapäät, niin olisko hyvä sijoittaa vatsat tohon ensimmäiseen treeniin?

Jaahas, kohta mulla on kohta paluu salille ja nyt täytyisi vääntää ohjelmaa yläkropalle. Jalat vielä pois kuvioista, kun polvi leikattiin.
Ajattelin kolmea treenipäivää, rinta (olkapäät), selkä ja kädet. Miten kannattaisi kasata ohjelma tuon pohjalta?
Itse ajatellut jotain tämän tyylistä:
1. päivä
Penkki, joko tangolla tai käsipainoilla
Vinopenkki
Ristikkäistalja
Pystypunnerrus
2. Päivä
Kulmasoutu tangolla
Ylätalja
Leuat
3. Päivä
Hauis tangolla
Hauis käsipainoilla
Ranskalainen
Ojentajat taljassa

Eli viikon treenit siinä. Näiden lisäksi vatsat kahtena päivänä, olettettavasti 1. ja 3. päivän loppuun
Sarja- ja toistomäärät päätän itse, mutta tuota treenin vartaloa kyselisin, että onko siinä nyt kaikki oleellinen?

DaddaRaa: Sivu- ja takaolkapäille jotain, vaikka viparit sivulle ja takaolkapääsoutu. Selkäpäivälle voisi laittaa alaselälle vaikka selänojennuksen.

E: Niin, muuten ihan kelpo ohjelma.

Tuo eturistisiteen leikkaus vaan vähän rajoittaa, miten mahtaa toimia tuo selänojennus?
Sitten on vasemmassa olkapäässä ollut pientä kipuilua ennen leikkausta, AC-nivelen vammaa epäilen, mutta näillä neuvoilla mennään. Katsotaan sitten mitä vaivoja ilmenee.

Mikä on tehokkain tapa treenata rintalihaksia kotona ilman laitteita? Käyn salilla pari kertaa viikossa, en ole mikään varsinainen bodaaja, vaan pidän muuten vain kunnostani huolta. Ja rintalihaksia tarvisin oikeastaan koska keskivartalo näyttää aika koomiselta; olemattomat rintalihakset ja kohtuu jäätävä 8-pack.

Mikä on tehokkain tapa treenata rintalihaksia kotona ilman laitteita? Käyn salilla pari kertaa viikossa, en ole mikään varsinainen bodaaja, vaan pidän muuten vain kunnostani huolta. Ja rintalihaksia tarvisin oikeastaan koska keskivartalo näyttää aika koomiselta; olemattomat rintalihakset ja kohtuu jäätävä 8-pack.
Punnerrus.

Ite oo tehny joskus kun salille ei oo jaksanu lähteä niin punnerruksia tuolien välissä lisäpainoilla. Tulee hirvee venytys ja oli seuraavana päivänä rinnat kipeemmät ku koskaan penkin jälkeen:) eli jos oikeesti rasitusta sinne rintalihaksille haluut ni siitä vaan. Toki normi punnerruksetin on iha hyviä jos ne vielä tekee kohtuu tiukkaa ette mene mitään 100 toistoa

Moi.
Mulla on tällä hetkellä tällainen 4 jakoinen ohjelma:
1:Jalat
2:Olkapäät, ojentajat
3:Selkä
4:Rinta, hauis

Haluaisin treenin silleen että nuo ns. käsillä tehtävät liikkeet 2,3 ja 4 ei olis peräkkäin, vaan tuo jalka päivä olisi esim. 2. Eli voinko laittaa tuon olkapää ja ojentaja päivän enne jalkoja?
Uusi järjestys:
Olkapää/ojentaja
Jalat
Selkä
Rinta/hauis?

Onko tuossa mitään järkeä? vai pitäisikö rinta ja hauis olla ennen jalkoja?

pizza-peku: Teepä niin että otat tällaisen järjestyksen:

rinta-hauis
jalat
olkapää-ojentaja
selkä

Minusta paras järjestys, eli selkä ja jalat mahdollisimman kaukana toisistaan, kuten myös yläkropan vetävät ja työntävät.

Moro

Nyt olis aika saada mies salille kun ei pysty enään peilistä itseä katsoon.
Kokoa on nyt 176/85kg ja rasvaa tuntuu olevan aikalailla. Tuossa pohdin ja lueskelin täältä juttuja, elikkä kanttaisko alkaa ensin rasvoja puottamaan ja salilla käydä samalla? Mitään hirveää lihasmassaa ei olla hakemassa vaan vain vähän mieheen muotoa ja rasvaa pois.
Salilla ajattelin käydä kolmesti viikossa ja 2-3 kertaa aamusta lenkillä.

Oisko ehdotuksia mitä tässä kannattaa alkaa tekemään?

Moro

Nyt olis aika saada mies salille kun ei pysty enään peilistä itseä katsoon.
Kokoa on nyt 176/85kg ja rasvaa tuntuu olevan aikalailla. Tuossa pohdin ja lueskelin täältä juttuja, elikkä kanttaisko alkaa ensin rasvoja puottamaan ja salilla käydä samalla? Mitään hirveää lihasmassaa ei olla hakemassa vaan vain vähän mieheen muotoa ja rasvaa pois.
Salilla ajattelin käydä kolmesti viikossa ja 2-3 kertaa aamusta lenkillä.

Oisko ehdotuksia mitä tässä kannattaa alkaa tekemään?
Mieti ensin itse mitä haluat. Ton postin perusteella haluat päästä eroon ylimääräisestä rasvasta. Alottelijana tosin saat lihaksiston ja voimankin suhteen hyvää tulosta salilla aikaiseksi vaikka painoa pudotatkin.

Täältä ohjeet dieettiin: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927
Ja täältä valitset jonkun sopivan treeniohjelman: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Jos pääset 3 kertaa viikossa käymään salilla niin suosittelen lämpimästi 1-jakoista ohjelmaa.

Mites, oon tänään menossa ostamaan UFS Whey:tä. Tarkotuksena olis saada tarvittavat hiilarit hyvällä ruokavaliolla. Millon tota wheytä kannattaisi sitten käyttää? Aamusin? Iltasin? Treenin jälkeen? Kiitos avusta!

Mites, oon tänään menossa ostamaan UFS Whey:tä. Tarkotuksena olis saada tarvittavat hiilarit hyvällä ruokavaliolla. Millon tota wheytä kannattaisi sitten käyttää? Aamusin? Iltasin? Treenin jälkeen? Kiitos avusta!

Treenin jälkeen vain, jos on maltoa myös. Muuten saat ihan ite päättää millon otat. Jos on huono aamulla syömään, niin kannattaa vetästä sillon se. Illalla sitten toinen annos. (mikäli niin halajat)

Olen 15 vuotias 180cm 65 kilonen käyn 2 kertaa viikos salil, ja 4 vikos sähly teenit. Kannattaaks mun ostaa proteiini juomii esim mass2?

Olisiko huono ajatus siirtyä 3-jakoisesta 2-jakoiseen? Salilla pääsen käymään 3 kertaa viikossa.

moro, en keksiny muutakaan paikkaa tälle kysymykselle joten tänne se nyt tulee. käyn salilla aamuisin, mutta treeni jää usein lyhyeksi, koska täytyy keretä töihin. elikkäs, mitä vaikutuksia sillä on, jos jatkan treenin loppuun kotona illemmalla. esim. jos aamulla on tehty haukkarit ja selkä, niin onko enää viisasta illalla treenata olkapäitä?(seuraavana aamuna olisi edessä rinta ja ojentaja painoitteinen treeni).

Back
Ylös Bottom