Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Monenko sarjoja pitää tehdä salilla jos tarkotus on kiinteytyä?
Oon nyt tehny sarjat:3 toistot:12.
Kiinteytymisellä tarkoitetaan rasvan palamista kropasta eli laihduttamista. Dieetillä kannattaa tehdä ihan samanlaista treeniä kuin muulloinkin eli sarjapituudet voisi olla esim. 4-15 vaihdellen. Toi sarjamäärä taas riippuu aikalailla sun treeniohjelmasta.

Kiinteytymisellä tarkoitetaan rasvan palamista kropasta eli laihduttamista. Dieetillä kannattaa tehdä ihan samanlaista treeniä kuin muulloinkin eli sarjapituudet voisi olla esim. 4-15 vaihdellen. Toi sarjamäärä taas riippuu aikalailla sun treeniohjelmasta.

Kiitos nopeasta vastauksesta :worship: Oon nytte jättäny kaikki herkut ja roskaruuat pois. Energiajuomia
menee vaa liikaa.

Kiitos nopeasta vastauksesta :worship: Oon nytte jättäny kaikki herkut ja roskaruuat pois. Energiajuomia
menee vaa liikaa.
Mitäs energiajuomia juot? Suosittelen vaihtamaan vähintäänkin light-versioihin, niissä tavallisissa on sen verran kaloreita ettei laihduttamisesta tule mitään. Itse olen ollut jo kaksi viikkoa juomatta EDejä, sitä ennen niitä meni kaksi pulloa päivässä. Meni maku noihin energiajuomiin, kun join muutaman päivän ajan Reddevilejä. Kaksi viikkoa sitten join viimeisen EDin ja oikein oksetti.
Ja ajattele paljonko energiajuomat maksaa. Laske paljonko säästät kuukaudessa.

Terve!
Oon 17 vuotias, kohta 18v nuori mies.
Aloittelin salitreenin muutama viikko.
Nyt kun näille sivuille eksyin, huomasin että täysin väärin.
Proteiinia olen syönyt tarpeeksi, ja suurinpiirtein syömisen osaankin.

Kyykky 2x
Jalkojen koukistus 2x
Pohkeet istuen 2 x

Kulmasoutu tangolla 2 x
Leuanveto 2 x

Penkki 2 x
Viparit sivuille 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla 1 x
Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Vatsarutistus 1 x
3 krt viikossa.

Tuon löysin tuolta neuvoksi, ja aion aloittaa tuota ohjelmaa käyttämään koska pystyn kotona kaikki nuo liikkeet tehdä.
Kuinka paljon toistoja pitäisi tehdä?
8-12?
Vatsarutistuksia kuinka paljon? lisäpainoilla luultavasti tehdään.
Puuttuuko tuosta jotain tärkeätä, ja kuinka nopeasti voi tuloksia odottaa?

Kuinka paljon toistoja pitäisi tehdä?
8-12?

Hyvä määrä toistoja. Sarjoja voit lisätä 1-2 per liike. Kannattaa vaihdella, ihan 5-15 toiston väliä... esim. viikottain;

1vko: 12-15
2vko: 8-12
3vko: 5-8
4vko: Kevyt. tee vaikka puolet pienemmillä painoilla mitä teit viikolla 3.

Sarjoja ei tehä koskaan loppuun saakka, vaan jätä 1-3 toistoo varastoon. Painoja nostele, aina kun menee 2-3 yli tavotteen.

Vatsarutistuksia kuinka paljon? lisäpainoilla luultavasti tehdään.
Puuttuuko tuosta jotain tärkeätä, ja kuinka nopeasti voi tuloksia odottaa?

Vatsoissakin pidä toistot siellä 10-20.

Kyllä alottelija saa todella hyviä tuloksia ja melko nopeesti. Sanotaanko näin, että kesän lopussa kattoo aika erikokonen ukko peilistä.:thumbs:

Niin, ja treeniohjelma näyttää hyvältä.

Hyvä määrä toistoja. Sarjoja voit lisätä 1-2 per liike. Kannattaa vaihdella, ihan 5-15 toiston väliä... esim. viikottain;

1vko: 12-15
2vko: 8-12
3vko: 5-8
4vko: Kevyt. tee vaikka puolet pienemmillä painoilla mitä teit viikolla 3.

Sarjoja ei tehä koskaan loppuun saakka, vaan jätä 1-3 toistoo varastoon. Painoja nostele, aina kun menee 2-3 yli tavotteen.

Vatsoissakin pidä toistot siellä 10-20.

Kyllä alottelija saa todella hyviä tuloksia ja melko nopeesti. Sanotaanko näin, että kesän lopussa kattoo aika erikokonen ukko peilistä.:thumbs:

Niin, ja treeniohjelma näyttää hyvältä.

Jop hyvä kiitos. Vielä tällänen; mitä lisäravinteita kannattais ostaa lisäksi?
Ja jos lisäravinteita ostaa, niin kuinka säännöllisesti pitää käyttää että hyötyä niistä on?
Meinaan kun tällä hetkellä täyspäivänen opiskelija niin saattais välillä tulla kuukaudenkin taukoja ennen kuin saisi lisää ostettua. :(

Palautusjuomaan(treenien jälkeen) heraa ja maltoa, ja mahdollisesti kreatiinia ja/tai glutamiinia. UFS:n tuotteet on halpoja ja niitä löytyy tuolta P-storestakin. Heraa tai soijaa lisäproteiiniksi jos sille on tarvetta.

Palautusjuomaan(treenien jälkeen) heraa ja maltoa, ja mahdollisesti kreatiinia ja/tai glutamiinia. UFS:n tuotteet on halpoja ja niitä löytyy tuolta P-storestakin. Heraa tai soijaa lisäproteiiniksi jos sille on tarvetta.
Kaseiini eli jonkunlainen maitoproteiini on myös oiva proteiinilisä jos haluaa jotain hitaammin imeytyvää proteiinia.

Pääasiassa etureiteen molemmat.

Varsinkin kyykyssä on tosin myös takareisillä ja pakaroilla suuri merkitys.

Mihin paikkaan kannattaa vatsat sijoittaa tässä ohjelmassa?

2-jakoiset ohjelmat:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

Ei mutta kummassa treenikerrassa noi vatsat kannattaa tehä,ensimmäisessä vai toisessa?
Joo itsekkin painin tässä vaihtoehdossa:), itse tekisin ensimmäisessä johtuen että toisessa taitaa olla selkä aika puutunut lopussa.

Back
Ylös Bottom