Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

ei käytetä rintaa "trampoliinina".

Miten kannattaisi dietata noin 5kg läskiä pois ja kuinka kauan aikaa kannattaa käyttää siihen...? tavoite olisi että olisi kiinteämpi kroppa ja että lihasta ei lähtisi dietillä ... Kerkeekö tuon toteuttaa 3kuukaudessa?

Olisiko se hyvä että esim. polkisi kuntopyörällä joka ilta sen verran että tulisi hiki pintaan ja että ei välttämättä vähennä syömistä vaan ryhmittää sen 5 kerralle päivässä... Syön noin 2400-2700cal päivässä

Mitat on 168/71

Itse söisin n. 300-500kcal alle kulutuksen. Helpompi se on toteuttaa kun karsit vähän syömisiä.

Aikaa menee n. 5-6vkoa.

Onko kyykätessä jalkojen asennolla vaikutusta liikkeen tehoon? Tyyliin jalat erillään vs. jalat yhdessä? Vaikuttaako eri paikkoihin?

Itse söisin n. 300-500kcal alle kulutuksen. Helpompi se on toteuttaa kun karsit vähän syömisiä.

Aikaa menee n. 5-6vkoa.
Kiitos!

Vaan 5-6vkoa?
Kiva yllätys koska ajattelin että menee paljon kauemmin :D

Eikös noin vähässä ajassa kerkeä lähteä aika paljon lihasta?

no pitää vaan toivoa että se 5kg on sitä läskiä jotka aion polttaa pois

Vaikuttaahan ne. Kovin kapealla on hankala päästä tarpeeksi syvälle ja liian leveällä hankala päästä tietyn pisteen jälkeen syvemmälle. Mekaanisesti parhain leveys on semmoinen missä teet hanurilla ja takareisillä paljon työtä. Hartioita vähän leveämpi jalka-asento yhdistettynä varpaiden suuntaaminen ulos samaan suuntain kun reidet osoittaa on ihan hyvä asento.

Tervehdys,
Elikkäs on tässä nyt tullu ''treenattua'' about vuos. Siitä noin puol vuotta oli lähinnä tutustumista koko hommaan ja painon pudotusta 92-->73kg (:dance:) Sitte syksyllä alotin tekemää kaksjakosella kävin 4/5 krt viikos salil, tuli ihan hyvin tuloksia. Nyt tammikuus oon ruvennu vääntämää kultaista kuusikkoa, mikä vaikuttaa hjuvalta.
Sitten kysymyksiä: Minkä verran puoles vuodes kerkeis saamaa lihaa nahan alle? Olettaen että ruokailu ja reeni on kunnos. :D Sitte oon treenin jälkee kiskassu malto6+hera80+creatiini mätön, onko toi hyvä palautusjuoma? Kuinkas paljon ylikulutuksen pitäis suunillee syödä että tulis vähän sitä massaa, muttei kumminkaa mitää älytöntä kasaa? :) Pahoittelen turhaa tekstiä

montako toistoa penkissä olis hyvä tehdä ja montako sarjaa?

Millanes määrä sarjoja 2-jakoisessa tehdään päivässä?
Meni salibandyssä polvi tänään uudestaan hieman vinksalleen ja nyt täytys lähtee vetämään yläkroppatreeniä ja sitten sen verran jalkoja mitä polvi antaa tehdä.
Työntävät/vetävät-jaolla ajattelin lähteä liikenteeseen, mutta kun nyt ei oikein tiedä miten monta liikettä ja sarjaa millekkin lihasryhmälle tulisi tehdä :)

Ei se 5kg pelkkää läskiä tule olemaan, nesteitä ja lihaa lähtee kanssa.
Se on tavote joka ei tule onnistumaan :D

Siis kyllä tiedän että lihasta tulee lähtemään mutta ajattelinn että jos rasvat vetää hitaammin alas niin lihasta ei lähtisi niin paljon mutta luotetaan teihin :D

onko jotain jännän vänkää keksintöä millä saisi salitreenin jälkikivut vähän lievemmäksi? venuttelut ja lämmittelyt eivät ole auttaneet aikaisemmilla innostus kausilla (eli juurikin näitä 2-3kk salii ja sit WOUUU! ja unholaan jäi harrastus).

sitten, miten keho reagoi laihtumiseen? minusta ainakin mun lantio on levinnyt kun olen lihonnut ihan tuhottomasti ja tässä laihiksen keskellä aloin miettimään että joudunko nyt hommaamaan ihan mielettömän yläruumiin vai tasoittuuko se kun pläski alkaa enempi katoamaan.

ja asioitahan ei voisi enää vaikeammin esittää..

onko jotain jännän vänkää keksintöä millä saisi salitreenin jälkikivut vähän lievemmäksi? venuttelut ja lämmittelyt eivät ole auttaneet aikaisemmilla innostus kausilla (eli juurikin näitä 2-3kk salii ja sit WOUUU! ja unholaan jäi harrastus).

Jos tarkoitat niin lihaskipujahan niin sehän on pelkästään plussaa!
Kertoo että mennyt liikkeet perille ja kehitystä tapahtuu.
Enemmän kannattaa olla huolissaan jossei tauon jälleen missään tunnu.

apua kokemattomalle

elikkäs mulla on semmonen ongelma että mun ranteet ja sit jalat siitä nilkkojen kohdalta ja vähä ylempää on iha vitun ohuet enkä meinaa saada millään niihi lihasta. se ärsyttää. muuten oon iha ok kunnossa mutta tuo asia ärsyttää. kertokaa mite saan itteni tasapainosen näköseks:worship:

elikkäs mulla on semmonen ongelma että mun ranteet ja sit jalat siitä nilkkojen kohdalta ja vähä ylempää on iha vitun ohuet enkä meinaa saada millään niihi lihasta. se ärsyttää. muuten oon iha ok kunnossa mutta tuo asia ärsyttää. kertokaa mite saan itteni tasapainosen näköseks:worship:

Uskoisin että ihan forkkujen ja pohkeiden reenaaminen vaikuttaisi myös ranteisiin/nilkkoihin. Muuta neuvoa en heti keksi antaa.

Jos tahdot nilkkoihin ja ranteisiin lisää lihasta, niin mikset samantein vaikka kyynärpäihin, tai vaikka polviin? Eli lihakset lihaksina ja nivelet nivelinä.

Eipä noihin kohtiin juuri saakaan, mikä on kylläkin hyvä asia. Ohuet nivelet parantavat vaan lihaksien näyttävyyttä. Eli treenaa vain sinnikkäästi niitä forkkuja ja pohkeita.

montako haarukallista kannattaa laittaa ruokaa suuhun?

eli riippuu ihan minkälaiseen lopputulokseen haluat ja mitä muuta asiaan liittyvää duunaat.
mikä ero on siinä että tekee penkin vähällä määrällä toistoja ja paljolla määrällä? ja miten sarjojen määrä vaikuttaa lopputulokseen?

mikä ero on siinä että tekee penkin vähällä määrällä toistoja ja paljolla määrällä? ja miten sarjojen määrä vaikuttaa lopputulokseen?
vähillä toistoilla saa voimaa ja vähän isommalla määrällä lihasta. sarjoja sen mukaan mikä reeniohjelma sulla on. 1-jakoseen 1-4 sarjaa kun taas 5-jakosessa voitkin tehdä yli kaheksaa.

Tuli ihan tälläinen kysymys mieleen mitä en söörtsillä löytänyt.. Mikäköhän aika päivästä olisi optimaalisin salilla käymiseen? Että onko väliä käykö aamulla kasilta vai illalla kympiltä.

Back
Ylös Bottom