Hauiskäännön maailmanennätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hmmm. onko tää ainoa kisa missä halme on ollut? miten voi muisti pettää noin pahasti. muistelen että halme olisi ollut punnertelemassa jossain kilpailuissa jotka käytiin sisätiloissa ja siinä oli myös lätkiä joita sitten vähenneltiin ku tuli halmeen vuoro? en kyllä googlella löytänyt ku tuon kotkan kisan.[

mäkin kyllä muistan nuo sisäkisat, missä vähennettiin lätkiä halmeen vuorolla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Muistan kanssa nuo kisat. Painot oli punnerrustelineessä tapissa kiinni. Keltaisia 15kg:n levyjä.

Manfred Hoeberl on todistettavasti ottanut melko puhtaan kakkosen 180 kilolla hauiskääntöä. Suurin mitta mitä hänen kädestään olen lukenut/kuullut on ollut 68 cm. Onhan siinä varmasti pari senttiä liikaa, mutta 66 on ainakin mitattu. Eli kun puhutaan vahvoista hauiksista niin tätä miestä ei voi sivuttaa missään nimessä.

Itse olen nähnyt erään miehen tekevän selkätreenin jälkeen mutkatangolla 120 kilolla, muistaakseni vitosen pintaan.

Manfred Hoeberl on todistettavasti ottanut melko puhtaan kakkosen 180 kilolla hauiskääntöä. Suurin mitta mitä hänen kädestään olen lukenut/kuullut on ollut 68 cm. Onhan siinä varmasti pari senttiä liikaa, mutta 66 on ainakin mitattu. Eli kun puhutaan vahvoista hauiksista niin tätä miestä ei voi sivuttaa missään nimessä.

Itse olen nähnyt erään miehen tekevän selkätreenin jälkeen mutkatangolla 120 kilolla, muistaakseni vitosen pintaan.

62-65cm on virallisten lähteiden mukaan ollut käden ympärys parhaimmillaan. Ainakin WSM '94 ne oli selostajan mukaan 62cm, mutta isoimmillaanhan äijä oli muutenkin 1991 kisoissa, tosin hauis revähti silloinkin, jotenka kisoissa hänen käsivoimansa jäivät arvoituksiksi, korkeintaan keskinkertaisilla suorituksilla, paitsi puhtaat käsivoimalajit kuten rekanveto köydellä.

Tuohon 2x180kg sarjaan en ota kantaa, mutta melko varmasti kyseessä ei ole totuudenmukainen sarja, varsinkin jos puhutaan puhtaudesta. Tiettävästi Bill Kazmaier on ainoa maailmassa joka on riuhtonut 180 kiloa hauiskäännöntapaisella liikkeellä rinnalle kisoissa.

Manfred on poikkeus, mutta ei kukaan muu tee haubereita yli 100 kilolla. Manfredkin varmaan teki aika cheataten ne 180kilon käännöt.
Aika tomerasti sä tän aivan täydeksi faktaksi esität? Kyllä aivan varmasti tekee. Kyllä mä ainakin helpommin uskon, että "kukaan muu" tekee vaikka 110 kilolla sarjan kuin Manu 180 kilolla. Yhtä rumia ne suoritukset aina on kun mennään tuollaisiin levottomiin painoihin.

Jossain vanhassa Flexissä haastettiin Manfredi todistamaan toi hauis sarja 400lbs.llä.
Haastajana oli joku sen aikanen Flexin toimittaja ja vetona 5000$.
2 olisi laskettu sarjaksi ja muistaakseni toinen säääntö oli että ei saa raahata kroppaa pitkin ylös?
Mielestäni Manfred ei ikinä käynyt rahoja kuittaamassa?

Jossain vanhassa Flexissä haastettiin Manfredi todistamaan toi hauis sarja 400lbs.llä.
Haastajana oli joku sen aikanen Flexin toimittaja ja vetona 5000$.
2 olisi laskettu sarjaksi ja muistaakseni toinen säääntö oli että ei saa raahata kroppaa pitkin ylös?
Mielestäni Manfred ei ikinä käynyt rahoja kuittaamassa?

Minäkin muistan tuon jutun, mutta muistelisin sen olleen Muscle Mag Internationalissa.

Manu joutui kolariin sinä vuonna 1997, jolloin haaste piti olla. Mutta sanoohan sen järkikin, että vaikka kirjassaan väittää tehneensä 200 kilolla toistoja hauberia, ei se voi pitää paikkaansa.

Hänellä on vielä omat kotisivutkin pystyssä, mutta sieltä ei löydy mitään kontakti linkkiä. Yhden hänen läheisen kautta olen saanut tietoon, että käsistä on lähtenyt yli 10 senttiä sitten huippuvuosien.

Manu oli muinaisen WSM liiton AFSAn puheenjohtaja, mutta koko liittoa ei ole enää. Hänellä oli sähköposti osoite afsa1000@aol.com, mutta ei toimi enää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Manu joutui kolariin sinä vuonna 1997, jolloin haaste piti olla.

Manu oli muinaisen WSM liiton AFSAn puheenjohtaja, mutta koko liittoa ei ole enää.

Taisi olla vuonna 1995. Manu teki paluun voimamieskisoihin vuonna 1997 Vaasan joukkue MM-kisoissa. Olin paikalla ja minulla on edelleen tallessa hänen nimmarinsa.

Taisi olla tuon "liiton" omistaja. Jo tuolloin voimamieskisoissa oli kaksi liittoa.

hmmm. onko tää ainoa kisa missä halme on ollut? miten voi muisti pettää noin pahasti. muistelen että halme olisi ollut punnertelemassa jossain kilpailuissa jotka käytiin sisätiloissa ja siinä oli myös lätkiä joita sitten vähenneltiin ku tuli halmeen vuoro? en kyllä googlella löytänyt ku tuon kotkan kisan.[

Taisitte tosiaan puhua eri kisoista mistä tuo linkkini oli.

Zone-sarja -42%
Tuskin kukaan tekee yli 100 kilolla selkä seinää vasten. Tällaisia mitä tässä on tekee kuitenkin kuka tahansa, mutta mitä järkeä tässä on ja tekeekö tätä liikettä sit kukaan edes hauiksilla?
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/77PFz8EePLk&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/77PFz8EePLk&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Edit: aika typerän näköistä eikö?

En minä tuossa mitään hassua näe kyllä, ehkä sitä pitää katsoa huippusupistuspumpparin silmin että näkee homman hauskuuden. Onkos sinusta esim. painonnosto "tyhmän näköistä" ja ihan pellejen touhua, kun kauhealla nopeudella vedetään painot ylös, eihän siinä tule edes kunnon pumppia hauiksenhuippuihin :rolleyes:

Tuolla lukee tämän osion kohdalla sana voimailu, ja voimaahan tuollaisella kiskomisella saa. Ja jos ihan totta puhutaan niin saa myös hauikset kipeiksi kun tekee alaslaskun hidastetusti. tottakai jos tarvitsee voimailulajiinsa siten hypertrofista treeniä viellä itse hauislihaksille niin voiottaa pari sarjaa eri puhtaammin perään. Mutta ruutiahan tuossa tehdään koko kroppaan.

No totta helvetissä nyt _joku_ pystyy tekemään ihan hauiskäännöksikin laskettavaa liikettä yli sadalla kilolla.
no toki pystyy ja osa helpostikin. mun mielestä 100kilon paino ei nyt mikään kummoinen vielä ole. itsekin olen ollut todistamassa erään palstalaisen 120kilon kääntöjä ja sen päälle vielä tangolla yhdellä kädellä 60kilolla toistoja:lol2:. tuli siinä itsekin yhdellä kädellä ja pitkällä tangolla jonkunlaista suoritusta tehtyä, keskitettyä hauista reittä vasten, aika koomisen näköstä pitkällä tangolla ja linttejä päissä:D. oulun pyrinnöllä porukka katsoi hieman hölmistyneenä että mitä ne läskit tuolla nurkassa touhuaa:D

Tuo satakiloa on ihan vakiopaino habakäännössä, esimerkiksi kaikille jotka kisaa vaikkapa suomen vahvimman miehen tittelistä. Kinnusen Ile, on tehnyt kymppejä satkulla, eikä ollut edes mikään superkärkikaartilainen aikanaan kisoissa. Nykyään noi itäblokin kaverit todnäk. lämmittelee moisella painolla, luulenpa että se rauta alkaa olee raskasta siinä 120 kilon kohdilla.

Ei Manu ollut keskinkertainen suorituksiltaan. MVM 2 ja 3 kuten myös riku kiri, mutta muistaakseni kisoissa käänteisesti. Kummallakin oli vaivojakin kisoissa. European Herculesiin Manu tuli hieman "takki auki-tyyliin." Oli se saatanan vahva äijä ja lähes 150-kilon ruhossa näkyi palikat vatsassa ainakin osassa kisoissa. Sen muistan varmasti, että hävisi tukkivinopenkkipunnerruksen kirille yhdellä toistolla ja kirihän ei ollut ollenkaan huono punnertaja. Silloin taisi tumppi Gary Taylor(181cm) voittaa kisan näytöstyyliin.

Koittakaa etsiä jostain Gary Taylorin niskantakaapunnerrus, se pukkas ylös 210 kiloa aivan jumalattoman helposti. Olihan äijä painonnoston olympia kakkonen raskaassakin. Hitusen harteikas äijä.

Ei Manu ollut keskinkertainen suorituksiltaan. MVM 2 ja 3 kuten myös riku kiri, mutta muistaakseni kisoissa käänteisesti. Kummallakin oli vaivojakin kisoissa. European Herculesiin Manu tuli hieman "takki auki-tyyliin." Oli se saatanan vahva äijä ja lähes 150-kilon ruhossa näkyi palikat vatsassa ainakin osassa kisoissa. Sen muistan varmasti, että hävisi tukkivinopenkkipunnerruksen kirille yhdellä toistolla ja kirihän ei ollut ollenkaan huono punnertaja. Silloin taisi tumppi Gary Taylor(181cm) voittaa kisan näytöstyyliin.

Koittakaa etsiä jostain Gary Taylorin niskantakaapunnerrus, se pukkas ylös 210 kiloa aivan jumalattoman helposti. Olihan äijä painonnoston olympia kakkonen raskaassakin. Hitusen harteikas äijä.

Vapaalla tyylillä taannoin voimamieskisoissa Kiri otti satasella n. 17 toistoa ja Kari pötrönen 18. Voi olla, että muistan väärin.

Gary Taylor otti niskantakaa tosiaan helpon 210 ja kun haastattelia kysyi, että mikä on ennätys niin Taylor totesi, että 260 ja aika hyvin vai? Oli se härkä mutta vähän lyhyt niihin kisoihin.

Suositut

Back
Ylös Bottom