Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

2-jakosta oon ennen vääntäny mutta nytten ei riitä aika siihen.1-jakosta oon nytte kokeillu mutta tuntuu vähän raskaalta.en tiedä sitten teenkö liian paljon treeniä samalla kertaa vai onko ohjelma ihan rectumista mutta koittaa tuota 3-jakosta seuraavaksi ja miettiä sitten uudestaan.

Penkkiin varmaan olisi hyvä tälläinen:

Miken 2x6, ensimmäinen raskas liike joka treenissä (ma,ke,pe)
Sen jälkeen 2x8-10 massaliikkeenä.
Ja lopuksi kapeeta kahdesti viikossa 2x10.

Meinaatko penkata 3 kertaa viikossa? Vai vielä kaposet eripäivänä eli 5krt?
Justjoo, kuten juhoppikin tuossa ihmettelee, niin oletko ihan tosissasi tekemässä 2x6:sta 3xviikkoon? Siihen päälle jotain mysteeristä massaliikettä sekä pari kertaa viikossa kapeeta penkkiä? Ei kovin fiksu suunnitelma, joten yritäs uudestaan. Lue nyt vaikka ihan alkuun mikä idea siinä 2x6-ohjelmassa olikaan!

PS. Ei se sun arvostus parane vaikka pieksisit penkkiä ja "massaliikkeitä" eri variaatioilla joka päivä 2 kertaa.

Ei toi 3 kertaa viikossa penkkaaminen noilla sarjamäärillä paha ole, olettaen et rinnalle ei sitten enää muuta tule. Kapeeta penkkiä varmaan teet kuitenkin ojentajille? Ja sitä voit vaihdella sitten muiden ojentajaliikkeiden kans niin saa ne etuolkapäätkin vähän lepoa välillä.

edit: No joo, en ottanu huomioon tuota Miken 2x6 -metodin raskautta kyllä varmaan tarpeeksi. Ehkä ton "massaliikkeen" vois jättää yhteen sarjaan ainakin. Ja kapeeta penkkiä vaikka kerran viikossa, muina päivinä sitten muita.

Siis en tee tuolla Miken taktiikalla, vaan ihan normaalisti 2x6. Yksi jää varastoon suunilleen. Tuon pidän lähinnä voimapainoitteisena, joten enemmän rinnan kasvamiseen vedän sitten kevyemmällä tuon pidemmän 2x 8-10.

Kapean kahdesti viikossa, SAMOINA päivinä kuin penkkikin. Käyn siis kolmesti viikossa salilla...
Kapean teen paljon kevyemmillä painoilla, yhden sarjan. Ei kahta jaksakkaan :)

Pitkät tauot muuten noiden sarjojen välissä, ja paljon palautus juomaa :) Ja kyllä hyvin viimeksi jaksoin kun kokeilin. Ja mukavasti rinnassa tuntui suraavana päivänä ;)

Tein muuten viellä treenin lopuksi peck-dekillä 1x10.

Mitä muita ojentaja likkeitä muuten on? Kyynerpäissä on nyt jotain häikkää niin ainakaan ranskalainen ei onnistu tällä hetkellä :/

No silloinhan se ei ole Miken 2x6 niinku eka kirjoitit. Imo vaihtelisin tuossakin penkkiä vinopenkin väillä.

kai rasvakudosta voi kadota vaikka söis tasan sen minkä kuluttaakin??

Parantaako vinopenkki tavallistakin penkkiä?

Itse en ole juuri käyttänyt vinopenkkiä, kun salilla ei varsinaisesti sitä ole, vaan se pitää "koota" itse, ja tosi tosi harvoin kukaan sitä tekee. Tämä ei silti ole syy olla tekemättä sitä, mutta vähentää intoa :)

No, mites olisi normi pena 2x6, ja vinopenkki 2x8?

Vaihteluahan tuo tuo ja saa paikat hetken löysää tuolta tasapenkiltä. Ja eiköhän tuo penkissäkin jeesi. Ja voihan noite vedellä käsipainoillakin jne.. Jos itse kävisin 3x/vk salilla niin ottaisin esim. Ma: Penkki 2x6 Ke:Vinopenkki Kp Pe:Tasapenkki kp..

Tuossa nyt tosiaan vaa yksi esimerkki... Toisen kapeen penkin vaihtaisin lattiapenkkiin tahi dippiin. Mutta mutta, kokeile ja kattele mikä sulla toimii hyvin.

kai rasvakudosta voi kadota vaikka söis tasan sen minkä kuluttaakin??

Yleisesti ei. Ole mieluummin miinuskaloreilla polttaaksesi rasvaa tai plussakaloreilla kasvattaaksesi lihasta. Välimallin ratkaisu on kompromissi joka ei normaalisti vain toimi, vaan junnaat paikallasi.

kyllä esim jostain lehdestä luin rintalihaksien venyttely pari ekaa sarjaa antaa lisää kasvu tilaa , kyllä tuo muissaki lihas ryhmissä pätee .
itse venyttelen ennen treeniä , pari kevyttä ekaa sarjaa ja lopussa

En jaksa tehdä tälle omaa threadia, joten menköön... Olen 15v jannu (60kg/n.163cm-->) ja penkkitulokseni on ollut aivan jumissa kohta 2kk 60 kilossa. Olen kohta kuukauden mättänyt Miken 2x6 ja sarjapainot ovat nousseet 50kg --> 55kg, mutta ykköset ovat edelleen tuossa 60kg. Eniten tässä kyrpii se, että kaverit parantavat 2,5kg ykkösiään viikossa, ja kyllä tiedän etten aio tehdä tästä mitään kilpailua. Salilla eräs kokeneempi kaveri kertoi, että penkki olisi hyvä tehdä kaksi kertaa viikossa ja olen nyt tehnyt penkin 4 kertaa viikossa (heh). Apua kaivataan.

Elikkäs kun reenatte salilla yhtenä päivänä hauikset ja selän, niin onko sillä väliä tekeekö eka selän ja sitten hauiksen vai teettekö te sekaisin kumpaaakin? :wtf:

Back
Ylös Bottom