Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

huoh.. mitä malto ja dekstroosi on oikeastaan? olen pariin otteeseen kuullut nimen, enkä jaksais nyt googlatakaan :D:david:

no ihan privaviestilläki voi kertoo mut haluan tietää kumpaa kannattais hankkia :(

no ihan privaviestilläki voi kertoo mut haluan tietää kumpaa kannattais hankkia :(

Voi jehna, mulle on taidettu ennen tässä threadissa sanoakin, ettei saa odottaa aloittelijoiden tietävän kaikkea, enkä saisi vastata ellen sitä tee kohteliaasti jne. :D onneksi tulikin juuri mieleen.

Hankit kumpaa haluat. Ei nuo nyt niin ihmeellisiä taikajauhoja ole. Lisäksi vaihtoehtoja on nettikaupat pullollaan. Eiköhän sieltä löydy.

Edit: Lähes samaa tavaraa nuo kuitenkin ovat. Melkein sama kun pyytäisit privaviestiä siitä, että kannattaako syödä kanaa vai kalkkunaa. Ei herneitä ;)

Onko vatsalihakset hyvä tehä samalla treeni kerralla vaiko erikseen?

Onkohan mulla luetun ymmärtämisessä vikaa ku luulen että kysyt tarvitseeko vatsalihakset tehdä eri päivänä ku muuten treenaa? Antibodari tekee kädet eripäivänä mutta siitä en oo kuullu että joku pyhittäs päivän treenit pelkille vatsalihaksille..

Terve! Mitä mieltä te olette tästä mun treenistä?

Maanantai: Rinta
Tiistai: Käsi
Keskiviikko: Selkä
Torstai: Jalat
Perjantai: Olkapäät

Treenaan vatsoja myös joka treenipäivällä.

Terve! Mitä mieltä te olette tästä mun treenistä?

Maanantai: Rinta
Tiistai: Käsi
Keskiviikko: Selkä
Torstai: Jalat
Perjantai: Olkapäät

Treenaan vatsoja myös joka treenipäivällä.

Vaikka oiskin alku-innostus päällä ni kannattaa pitää jotain välipäiviäkin. Miten olisi tällänen ohjelma:

ma: rinta, hauis
ti: ojentaja, olkapää
to: jalat, vatsat
pe: selkä

Toi on varmaan hyvä. Montako liikettä lihasryhmää kohti?

2-3. Tee perusliikkeitä niiku maastaveto, penkki, vinopenkki, jalkakyykky, jalkaprässi, hauiskäännöt tangolla & käsipainoilla, kapeeta penkkiä, ranskalaista punnerrusta, vipunostoja, pystypunnerrusta, ylä ja alataljaa yms.

2-3. Tee perusliikkeitä niiku maastaveto, penkki, vinopenkki, jalkakyykky, jalkaprässi, hauiskäännöt tangolla & käsipainoilla, kapeeta penkkiä, ranskalaista punnerrusta, vipunostoja, pystypunnerrusta, ylä ja alataljaa yms.

Kiitos! Kysyisin vielä semmosta että kasvaako lihas hyvin jos sitä treenaan kerran viikossa?

Kiitos! Kysyisin vielä semmosta että kasvaako lihas hyvin jos sitä treenaan kerran viikossa?

Pelkällä treenaamisella et sitä lihasta kasvata. Pelkkä punttaamisen alotus ei kuntoa kasvata vaan ruokailut pitää muuttaa tukemaan harrastusta. Paljon proteiini pitosta perus safkaa. Proteiinia pitäs päivän aikana saada +100g sun painoselle kaverille ja kaloreita varmaan aika lähelle 3000. Kannattaa vähä alkaa kattelemaa mistä sais proteiinit ja kalorit tonne nurkille..

Pelkällä treenaamisella et sitä lihasta kasvata. Pelkkä punttaamisen alotus ei kuntoa kasvata vaan ruokailut pitää muuttaa tukemaan harrastusta. Paljon proteiini pitosta perus safkaa. Proteiinia pitäs päivän aikana saada +100g sun painoselle kaverille ja kaloreita varmaan aika lähelle 3000. Kannattaa vähä alkaa kattelemaa mistä sais proteiinit ja kalorit tonne nurkille..

Niin niin, kyllä tiesin sen että ei pelkällä treenaamisella kasvateta lihaksia.. Kysyisin vaan että kasvaako lihas hyvin, jos sitä treenaa kerran viikossa ja kaikki ruokailut ja yms. olis kunnossa. Kun yksijakoisessa treenataan monta kertaa viikossa samaa lihasryhmää, niin kiinostais tietää onko lihaksien kasvu hitaampaa jos treenaa kerran viikossa.

Niin niin, kyllä tiesin sen että ei pelkällä treenaamisella kasvateta lihaksia.. Kysyisin vaan että kasvaako lihas hyvin, jos sitä treenaa kerran viikossa ja kaikki ruokailut ja yms. olis kunnossa. Kun yksijakoisessa treenataan monta kertaa viikossa samaa lihasryhmää, niin kiinostais tietää onko lihaksien kasvu hitaampaa jos treenaa kerran viikossa.

Tohon saa yhtä monta vastausta kun on pakkotoistolla kirjottajiakin. Kaikkien mielestä se oma treenijako on paras, jotku vetää 1-jakosella ja jotku 4-jakosella.

Täällä jotain juttua 4-jakosesta.

Tohon saa yhtä monta vastausta kun on pakkotoistolla kirjottajiakin. Kaikkien mielestä se oma treenijako on paras, jotku vetää 1-jakosella ja jotku 4-jakosella.

Täällä jotain juttua 4-jakosesta.

Itseasiassa pakko tarttua tohon lukihäriöön... kysymys oli et
Kysyisin vaan että kasvaako lihas hyvin, jos sitä treenaa kerran viikossa ja kaikki ruokailut ja yms. olis kunnossa.

olen melkoisen varma että kokolailla kaikki täällä on sitä mieltä että kerta viikkoon ei riitä mihinkään.

Itseasiassa pakko tarttua tohon lukihäriöön... kysymys oli et

olen melkoisen varma että kokolailla kaikki täällä on sitä mieltä että kerta viikkoon ei riitä mihinkään.

Ai. Oisko tämä toimiva?

ma: rinta, hauis
ti: ojentaja, olkapää
ke: jalat, vatsat
to: selkä
pe: rinta, hauis, selkä

Back
Ylös Bottom