Ärsyttävät asiat liikenteessä

autoilijat jotka käyttää pyyhkimiään turhan aktiivisesti. tämä ei tietenkään haittaa ketään muuta eikä ole muilta pois mutta silti ärsyttää nähdä kuinka jonkun pyyhkijät vispaa täydellä nopeudella vaikka sade olis pientä tihkua.

että näin tällä kertaa. :D

autoilijat jotka käyttää pyyhkimiään turhan aktiivisesti. tämä ei tietenkään haittaa ketään muuta eikä ole muilta pois mutta silti ärsyttää nähdä kuinka jonkun pyyhkijät vispaa täydellä nopeudella vaikka sade olis pientä tihkua.

että näin tällä kertaa. :D

Samaa olen joskus miettinyt, mutta ilmeisesti jotkut pitävät enemmän naarmuisista tuulilaseista. :whip:

Näin pyöräilijänä ärsyttävät seuraavat asiat liikenteessä:

1. Ihmiset, jotka eivät käytä pimeällä pyöränvaloa. Tuolla pimeässä on vaikea huomata, jos toisella ei ole valoa, eikä kukaan näistä järjen jättiläisistä käytä edes heijastinta. Ei ne katuvalot tuossa pimeydessä auta...

2. Ihmiset, jotka eivät osaa pyöräillä sitä oikeaa laitaa. Ärsyttää, kun joku on koko ajan törmäyskurssilla.

3. Ihmiset, jotka eivät osoita millään tavalla, mihin suuntaan he aikovat kääntyä. Aika monta kertaa olen meinannut ajaa kolarin, kun se juntti kääntyy suoraan eteen.

edessä nutaavat,eli ajetaan alle rajoitusten,ei käytetä vilkkua,mulkoilen aina että kuka nutaa tien tukkeena ja jupisen ääneen...

[nelo];1698038 sanoi:
Samaa olen joskus miettinyt, mutta ilmeisesti jotkut pitävät enemmän naarmuisista tuulilaseista. :whip:

Joidenkin autojen sadetunnistin on varsin aktiivinen tihkusäällä, enkä minä ainakaan jaksa jatkuvasti vaihtaa vinkkarinsäätimen asentoa. Eipä silti ärsyttää kyllä joskus itseäkin. :D

Joidenkin autojen sadetunnistin on varsin aktiivinen tihkusäällä, enkä minä ainakaan jaksa jatkuvasti vaihtaa vinkkarinsäätimen asentoa. Eipä silti ärsyttää kyllä joskus itseäkin. :D

Ei meillä täällä niin hienoja autoja ole että olis jotkut sadetunnistimet. :D

Poliiseista ja liikennevaloista:

Olen minä vastakohdankin nähnyt, eli poliisiauton seisomassa punaisissa vilkut päällä. Ei pillejä. Jalankulkijat oli vähän ihmeissään, että uskaltaako sen edestä nyt mennä vai ei. Yksi rohkea näytti maijakuskille elekielellä vilkuista, joka aiheutti autossa häpeilevältä näyttävän naurunremakan ja valojen sammuttamisen.

Ja jotta soppaa hämmennettäsiin oikein kunnolla valojen noudattamisen osalta: seuranta- ja tarkkailutehtävissä saa poliisi ajaa punaisia päin ihan ilman ääni- ja valomerkkejä..

Ryssärekat ja perässsä roikkuvat jotka eivät osaa ajaa autoa ja hidastavat sekä vaarantavat muiden autoilijoiden ajoa. Tämän viikon saldoa työmatkoilta:

Maanantai: ketjukolari peräänajosta johtuen tuusulantiellä. Seurauksena tuusulanväylä täysin tukossa aamulla.

Tiistaina: Ryssärekka levinnyt kehä I:lle pahimpaan ruuhka-aikaan ja tukki kokonaan toisen kaistan.

Keskiviikko: Peräänajo tuusulanväylällä ja toinen kehä I:llä. Kummastakin toinen kaista pois käytöstä.

Onhan se pieni rako edellä ajavaa tosiaan vaikeaa. On se niin vaikeaa.

Ryssärekat ja perässsä roikkuvat jotka eivät osaa ajaa autoa ja hidastavat sekä vaarantavat muiden autoilijoiden ajoa. Tämän viikon saldoa työmatkoilta:

Maanantai: ketjukolari peräänajosta johtuen tuusulantiellä. Seurauksena tuusulanväylä täysin tukossa aamulla.

Kävi tuon kanssa kerranki hyvä tuuri. Olin joku pari minuuttia aikasemmin menny siitä kohdasta ohi. Kerrankin kannatti lähteä varttia aikaisemmin ku yleensä. Tuusulanväylällä jotkut kuskit on kyllä aivan vitusta. Joka päivä joku uuno koheltaa jotain.

Onhan se pieni rako edellä ajavaa tosiaan vaikeaa. On se niin vaikeaa.

Jep. Ja sitten kun itse jätät sen turvavälin niin joku vatipää tunkee siihen.

Lisätäänkö nyt ärsyttävyyksiin nämä hitaat isot ajoneuvot jotka ajavat ketjussa, eikö jo armeijassa opeteta että jätetään reilut välimatka autojen väliin että normisiviilit pääsee ohittamaan? Turhan usein näkee kaksi, kolme, useamman rekan ajavan ihan kiinni toisissaan.. sitten kun siihen lisätään vielä Martta Maanviljelijänvaimo leveellän volvollaan jokakuukautisella kauppamatkallaan ajamaan siihen letkan perään ihan kiinni taas rekkaan niin ohittamisen mahdottomuus on taattu!

"punaisia päin ajo" me Oululaiset ollaan siinä jonkun
tutkimuksen mukaan Suomen "parhaita"

suomalaisten taito ajaa kiertoliittymissä eli liikenneympyröissä.

meinasin päästä eilen hengestäni kun vähän vanhempi volvo tulee tuhatta ja sataa ja päättää poistua ympyrästä vilkuttamatta. mistä vitusta siinä sit tietää pysyä poissa alta kun ei tiedä mitä se vitun idiootti aikoo?.. kai sitä pitäis odottaa niin kauan että se ympyrä on tyhjä eikä näköpiirissä ole yhtään autoa että uskaltaa astua siihen suojatielle...

suomalaisten taito ajaa kiertoliittymissä eli liikenneympyröissä.

Ehkä tietämättäsi vastasit osittain ongelmaan eli kiertoliittymä ja liikenneympyrä menevät sekaisin. Ne, kun ovat kaksi eri asiaa. nus nus.

Vittu, mua on kusetettu autokoulussa. Saatana. Siellä väittivät, että liikenneympyrässä on kaks kaistaa ja kiertoliittymässä yks. Voihan vittu. Näin sitä oppii uusia asioita... seison korjattuna!

eniten itseäni liikenteessä vituttaa ne jotka ajaa mittarin mukaan tasan nopeusrajoituksen verran, sitten kun painat ohi niin kiihdyttävät ja ajavat perässä kiinni. Homma on tosin helppo ratkaista kun painaa oman nopeuden yli 200 niin kaikki ei seuraa perässä.
Toiseksi eniten vituttaa ne jotka haukkuu rekkoja liikenteessä ja sitten poraavat kun kaupasta ei löydykään maitoa. Mihinköhän maito jäi kun rekkapenat ei aamulla jaksanneetkaan lähteä töihin.
Kolmantena vituttaa oma pääkopan sisältö kun se ei pysty ymmärtämään että kaikki ei istu ratin takana 2500km viikossa ja täten eivät myös ymmärrä kaikkia liikenteen hienoja nippeleita joita noudattamalla homma sujuisi kun vettä vaan.
Neljänneksi vituttaa istua täälä lossissa kun matka ei sitten etene yhtään!

Suomalaiset ei sitten osaa yhtään ajaa kiertoliittymissä. Sinne mennään vilkun kanssa, ikäänkuin kääntyisit oikealle, ja sitten poistutaan vilkkua näyttämättä. Pari kertaa olen meinannut ajaa alle kun joku täti on tullut kiertoliittymään juuri näyttämällä vilkkua oikealle, oon tietenkin hokannut että se varmaan jää heti siinä mun liittymässä pois ja mennyt sinne sekaan..

Kahelit ohittelijat. On se kiva kun on auto joka kiihtyy hyvin, mutta ei nyt imo ole mitenkään asiaan kuuluvaa, että ohituksen loppuvaiheessa niin ohitettava (joka ajaa +5 rajoituksen mukaan) ja vastaantuleva joutuu hilaamaan autonsa lähelle pengertä, että yksi kaheli pääsee väliin.
Nönnöttelyvauhtia ajelevat kuskit, jotka ajavat lähellä keskiviivaa, ettei voi pällistellä että näkisi tuleeko vastaan autoja että uskaltaa lähteä ohittamaan.
Oma auto joka ei ota kiihtyäkseen vaikka talla pohjassa pistäisi menemään. :D

"punaisia päin ajo" me Oululaiset ollaan siinä jonkun
tutkimuksen mukaan Suomen "parhaita"

Oulussa tämä taito tuntuu olevan paremmin "hanskassa" kuin muut varsinaiset liikennetaidot. Täällä ajellaan vittu ihan miten sattuu, siis liikennevaloissa. Mun pieneen kaalin vaan yksinkertaisesti mahdu se, että eikö niihin valoihin voi pysähtyä ja odottaa kiltisti se muutama minuutti minkä se kestää taas vaihtuakseen vihreäksi. :curs: Kiire kuolemaan tuntuu olevan todella monella!

Niin monta kertaa on ollut läheltä piti tilanne, että olen jo seonnut laskuissa. Vilkku tuntuu olevan vallankin pikkasen uudemmissa autoissa lisävaruste. Ei varmaan paljoa maksa ostaa uuteen esim. bemariin uutta vilkunrelettä, jos on kerta rahaa laittaa sitä tuliterään bemariin.

Olen täsmälleen samaa mieltä kuin monet muut kirjoittajat, että nollatoleranssi käyttöön kaikissa liikenteeseen liittyvissä rikkomuksissa. Ihan sama onko kiire vai ei, jos on tullut rikottua liikennesääntöjä ja poliisit saa kiinni. Surutta vaan sakkolappu kouraan ja hyvää päivän jatkoa...:whip:

Back
Ylös Bottom