Ärsyttävät asiat liikenteessä

Mitä mieltä olette mopoilijoista, etenkin niistä TäyZ11ii1i ajavista virimopoilijoista jotka luulevat olevansa kuninkaita liikenteessä?

Itsekin olen mopoilija, kemmun hommaisin mutta massitilanne painaa päälle --> viritän mopoa (skootteria). :rock:

Ärsyttää kavereiden / muiden mopoilijoiden (myös joidenkin kemmukuskien) asenne tuolla liikenteessä: Ei osata liikennesääntöjä, eikä väistämisvelvollisuuksia jnejne. Ajetaan täysiä, ohitellaan Mopoilla muita autoja koska ajavat "liian hiljaa ja ovat liikenteen tukkona" ja muutenkin toimitaan täysin päin hel****tiä tuolla liikenteessä..:curs:

En sillä, ettenkö itse tekisi myöskin virheitä liikenteessä, niinkuin kaikki tekevät joskus. Mutta olenko ainoa mopoilija joka edes yrittää ajaa liikenteessä asiallisesti (viritetylläkin) mopolla? Keulimiset sunmuut leikkimiset tapahtuu sitten jossain aivan toisaalla.. Mitä mieltä olette, onko kukaan kanssani asiassa samaa mieltä? :kippis1:

Toi on kyllä ihan totta. Itteekin vähä rupes kiristelee kun autokoulussa ajotunnilla joku muija ohitti skootterilla mut kun ajoin rajotusten mukaan. Jos ei olis ollu opettajaa kyydissä olisin kiilannut sen varmaan ojaan:curs:

Just. Yksi päivä tuossa ajelin keskustassa liikennevaloista joissa en ole ennen ajanut joten en tiennyt miten ne ohjaukset menee. Olin kääntymässä vasemmalle, vastaantulevalla puolella oli joku tulossa eteen-, eli minua päin. Se ei sitten hievahtanut mihinkään suuntaan siitä, joten päättelin että sillä on punainen valo ja lähdin ajamaan. Noh, olin ehtinyt ajaa n. 2 metriä kun tämä lähtee tulemaan päin! Ilmeisesti sillä sitten oli vihreä mutta oli vaan niin saatanan hidas ettei ajoissa lähtenyt liikenteeseen ja sitten kun minä lähdin niin meinas ajaa kylkeen. Olis joko lähteny ajoissa tai sitten oottanu että minä kerkiin alta pois. Pitkään tuossa kyllä mietin, että olikohan minun moka, mutta kun enhän minä voi olettaa että hänellä on vihreä jos pitkään kököttää siinä paikallaan!

jos aurinko paistaa motoristin selän takaa, niin ihan ymmärrettävää mun mielestä...

Jos niin paljon pelottaa liikenteessä ettei keskellä päivää uskalla ajaa lähivaloilla, niin ehkä olisi parempi kulkea bussilla. Liekö ne pitkien valojen polttajat samoja paskahousuja jotka vääntävät mopottimensa rekisterikilven mutkalle sakkojen pelossa.

Just. Yksi päivä tuossa ajelin keskustassa liikennevaloista joissa en ole ennen ajanut joten en tiennyt miten ne ohjaukset menee. Olin kääntymässä vasemmalle, vastaantulevalla puolella oli joku tulossa eteen-, eli minua päin. Se ei sitten hievahtanut mihinkään suuntaan siitä, joten päättelin että sillä on punainen valo ja lähdin ajamaan. Noh, olin ehtinyt ajaa n. 2 metriä kun tämä lähtee tulemaan päin! Ilmeisesti sillä sitten oli vihreä mutta oli vaan niin saatanan hidas ettei ajoissa lähtenyt liikenteeseen ja sitten kun minä lähdin niin meinas ajaa kylkeen. Olis joko lähteny ajoissa tai sitten oottanu että minä kerkiin alta pois. Pitkään tuossa kyllä mietin, että olikohan minun moka, mutta kun enhän minä voi olettaa että hänellä on vihreä jos pitkään kököttää siinä paikallaan!

No oliko sulla nuolivalo vai ei?

No oliko sulla nuolivalo vai ei?

ei välttämättä tartte olla ees nuolivaloa. ainakin jykylässä on yks risteys missä palaa pelkkä vihreä ja se meinaa että saa kääntyä myös vasemmalle rauhassa koska toisesta suunnasta tuleville palaa silloin punanen.

ja tätä ei ole missään mitenkään opastettu..

Juu täälä hämeenlinnassa on tollanen risteys kanssa jossa ensin molemmille palaa vihreä, sitten keskustanpuoleinen muuttuu punaseks mutta toisesta suunnasta tuleva on vihreä vielä tovin aikaa. Tämä ei mitenkään vaikuta muuhunkuin vasemmalle kääntyville että pitää arvuutella koska sielä toisella puolella palaa punanen jotta uskaltaa kääntyä.

Ei ollu nuolivaloa, ihan tavallinen vihree. Ensin oletinkin, että tuo se varmaan tuolta kohta tulee, mutta kun ei alkanut hievahtaa niin päätinpä lähteä itse liikkeelle, etten jää tietä tukkimaan.

Muistaakseni ei autokoulussa ollut noista liikennevalojen logiikoista kummemmin puhetta, mutta voi olla että muisti pettää koska on tuosta jo jonkin verran aikaa, kun tuli kortti hankittua...

Jaahans, vitutuksen aiheita lisää. Moottoripyöräilijät + muut moottoroiduilla kaksipyöräisillä ajavat apinat. Ok, onhan se kätevää, että esim. kehä 3:sen ruuhkassa voi vetää jonon keulille niiden kahden autojonon välistä. Melko turvallistakin silloin, kun jono ei liiku. Mut sittenkun nää vatipäät lähtee ohittaamaan jonoa kaksisuuntaisella tiellä ajaen tyylikkäästi vaappuen osittain vastaantulevien kaistalla. Tänäänkin joku vitun umpi meinas possauttaa vastapalloon mun auton keulaan ku ei jaksanu jonottaa muiden kuolevaisten kanssa.

Liikenne on perseestä.

Liikennevaloissa riittää että osaa liikennesäännöt.
On siinä semmoinen lisä että nuolivaloissa ei ole muita autoja mitä väistää.

Itse aiheeseen, vituttaa eräs risteys oulussa kun kaikki vaan ei osaa siinä ajaa. Yhtä aikaa vastaantulevillakin vihreät ja sitten vasemalle kääntyessä on 2-kaistainen tie. Vaikka vastaantuleva kääntyy myös sinne, niin silti moni pässi odottaa sen koko letkan sieltä kunnes tajuaa että taas on punaiset. Ei pitäis olla niin vaikeaa ymmärtää että ei se kääntyvä auto molempia niistä kahdesta kaistasta vie...

Kuten sanoin, riittää että osaa liikennesäännöt.

Vihreän nuolivalon palaessa ei risteävästä suunnasta tulevalle ajoneuvo-, jalankulku- tai raitiovaunuliikentelle saa näyttää vihreää valoa. Eli käytännössä vihreän nuolivalon palaessa risteävästä suunnasta ei tule autojen lisäksi mitään muutakaan.

Itse aiheeseen, vituttaa eräs risteys oulussa kun kaikki vaan ei osaa siinä ajaa. Yhtä aikaa vastaantulevillakin vihreät ja sitten vasemalle kääntyessä on 2-kaistainen tie. Vaikka vastaantuleva kääntyy myös sinne, niin silti moni pässi odottaa sen koko letkan sieltä kunnes tajuaa että taas on punaiset. Ei pitäis olla niin vaikeaa ymmärtää että ei se kääntyvä auto molempia niistä kahdesta kaistasta vie...

Missä päin Oulua on tämä risteys?

Tuli kuvailtua vähän paskasti tuota, on niitä kaistoja muissakin suunnissa enemmän. Mutta kuitenkin tuo löytyy limingantullin prisman vierestä. Aina kun tulen gigantista/jyskistä/prismasta saa jännätä että millanen pelimies siellä ekana jonossa on...

nämä vasemmalle kääntyvät jotka joko: ryhmittyvät päin persettä, keskelle tietä tai jopa oikeeseen laitaan, ja tukkivat täten mahdollisuuden ohittaa. Tai sitten kun lähdetään valoista eivät nämä valopäät liikahdakaan valoista, jos ovat ensimmäisenä, ennenkuin tulee eka tyhjä paikka josta kääntyä, ja täten koko loppu jono venaa taas sielä perässä koska ohi ei pääse.. eikö kannattais mennä jo valmiiks siihen kohtaan josta kääntyy ja ihan keskiviivan viereen että oikeelta mahtuu ohittaan?

Ääh, olen todella surkea kuvailemaan, mutta tarkoitan siis tilannetta missä itsekin haluan kääntyä sinne vasemmalle.
Typerää odotella siinä mikäli ensimmäisenä vasemmalle kääntyvien letkassa on auto, joka ei uskalla yhtä aikaa vastaantulevien kans kääntyä vasemalla olevalle kaksikaistaiselle tielle. Suoraan tuleviehan tuossa toki pitää väistää, mutta kun löytyy tapauksia jotka odottaa myös ne kaikki kääntyvät autot, vaikka tässä olisikin tilaa molemmille.

Ääh, olen todella surkea kuvailemaan, mutta tarkoitan siis tilannetta missä itsekin haluan kääntyä sinne vasemmalle.
Typerää odotella siinä mikäli ensimmäisenä vasemmalle kääntyvien letkassa on auto, joka ei uskalla yhtä aikaa vastaantulevien kans kääntyä vasemalla olevalle kaksikaistaiselle tielle. Suoraan tuleviehan tuossa toki pitää väistää, mutta kun löytyy tapauksia jotka odottaa myös ne kaikki kääntyvät autot, vaikka tässä olisikin tilaa molemmille.

Mjoo noinhan se menee, mutta suurin osa suomalaisista kääntyy sille "väärälle" kaistalle. Esim oikealle käännyttäessä vetää tien vasemmanpuoleiselle kun pitäs vetää oikeenpuoleiselle, joten ei aina uskalla koska saattaa ihan koska vaan paukkua kylkeen :D Tosin sillon se ei ole oma vika vaan kylkeenajaja maksaa.

Tuossa tilanteessa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä, itseäkin ärsyttää munattomat ihmiset, jotka eivät uskalla sille omalle kaistalleen kääntyä. Jos sieltä toisesta suunnasta joka vetäiseekin samantien väärälle kaistalle, niin siinähän sitten maksaa.

Tässäkin ketjussa olen kertonut erään esimerkin tällaisesta risteyksestä/tilanteesta ja jos olisin kusipää, olisin vetänyt kavereita kylmästi kylkeen muistutukseksi liikennesäännöistä. Tähän asti ollaan menty vielä keskarilinjalla. :rolleyes:

Back
Ylös Bottom