Ärsyttävät asiat liikenteessä

E. Lukihäriö

erkjetter vaihtoi lainauksen. :D

Pistetään omakin korsi kekoon. Hyvänä esimerkkinä motarille tulosta on Tuusulantien ja Kehä III:n -liittymä Helsinkiin päin ajettaessa. Autoa pukkaa kehältä solkenaan melko lyhyelle liittymäpätkälle ja helsinkiin päin menijöitä on jo valmiiksi motarilla. Aika moni motarilla ajava, minä mukaanlukien, vaihtaa vasemmanpuoleiselle kaistalle jo hyvissä ajoin antaakseen liikenteelle joustoa.

Sama pätee Kehä I ja Tampereen motarin liittymässä kehälle liityttäessä. Tilaa tulee jo ennakkoon.

Mutta Vanhalta Turuntieltä liityttäessä Kehä I:lle, ei tilaa tahdo tulla ollenkaan. Espoolaisten takia.

Kuten siis aiemminkin sanottu, aina ei ole vain tilaa liittyä tielle, kun autoja tulee paljon jo valmiiksi ruuhkautuneelle kaistalle. Siksi on hyvä, jos tällaisessa tilanteessa muutamat autolijat tekevät fiksun, vilkullisen, peileihin katsovan kaistanvaihdon antaen liittyjille tilaa. Poukkoilusta koituu vain vaaroja, teki sen liittyjä tai tilan antaja.

2. asia. Tulette motarille, olette päässeet liittymään valtavirtaan, mutta olette joutunut jonkun hidastelijan taakse. ÄLKÄÄ TULKO EDESSÄ / TAKANA OLEVAN PUSKURIA HIPOEN OHITUSKAISTALLE! Saatana, kun muutamaan otteeseen oman auto eteen ja taakse tulee yhtä aikaa puskuria nuoleva kaistanvaihtaja vielä edessä olevan vilkuttomalla vitkastelulla niin jotenkin sitä vain haluaa hiljentää omaa vauhtiaan. Eihän se takana oleva saatanan Audi- / Bemari- / Mersukuski tajua, että toiselle saattaa tulla tarve hidastaa, kun rynnii nuolemaan peräkoukkua.

Viimeksi muokattu:
Tuosta liittymisestä vielä. Se ei ole yksi tai kaksi kertaa kun moottoritielle liittyessäni siellä ajavat autot ovat painaneet kaasua, kun ovat huomanneet että olen tulossa vilkku päälle heidän edessä olevaan rakoon. Eli se turvallinen rako kutistuu umpeen. Silloin joutuu hidastamaan että pääsee sinne taakse. Eli voisi pitää sitä turvaväliä vähän pitempänä, tai vaihtaa sinne ohituskaistalle hyvissä ajoin kun huomaa liittymästä tulevan väkeä, niin homma helpottuu kaikkien osalta. Tai ei ainakaan ruveta kiihdyttämään sitä rakoa umpeen kun sattuu olemaan se etuajoikeus.

Lippalakkipäiset wannabe-dragsterkuskit. Liikenevaloissa ajoin vapaata kaistaa (kaistat saman suuntaisia) vihreiden vaihduttua viereiselle pysähtyneen ruosteisen transporterin ohi, kun valot sopivasti vaihtuivat. Mutta voi jumalauta minkä kiihdytyksen pakettiauto otti, ja jäi oikealle kaistalle kohdalle roikkumaan etten päässyt vaihtamaan kaistaa.
Ohjaimissa hyppi innosta joku ilmeisesti 18-v juuri kortin saanut rokkenroll-amis, joka isän autolla ajaessaan oli ensimmäisen kerran pelastanut valoissa loukatun kunniansa.

Rehellisesti sanottuna kaikki tuollaiset lippalakkipäiset maantie-raivoajat ja rallikuskit pitäisi köyttää EURONCAP-autoon joka lasautetaan sitä testiseinää päin. Säästyisi rahaa törmäysnukeissa ja lippalakkipäiset runkkarit saisivat mitä ansaitsisivat.

Ehkä kiihdytys oli tavallista rivakampi, mutta että kaistalle viereen junnaamaan etten pääse pois? Mitä vittua? Oikeasti sellaisia sekopäisiä pikku-nilkkejä pitäisi piestä vyön solkipäällä kotona ja lujaa. Jos omista lapsistani tulee sellaisia saatanan kusipääkaahareita, niin remmiä tulee niin että tuntuu.
Tai ainakin ohjata mielenterveystoimistoon jos liikennevalot ovat niin pahasta psyykeelle.

Tässä vain tämän päivän saalis:

Alinopeutta ajavat, joiden takia jään valoihin kun itse pelle ehtii itse. Tätä ennen on toki ajettu hölkkävauhtia muutaman kilometrin pätkä.

Vilkku. Taas oli kolari enemmän kuin lähellä turvavälistä huolimatta.

Auto ajaa minun takanani, ohittaa, palaa takaisin minun kaistalleni ja köröttelee siinä nätisti siinä samassa jonossa kuin minä aiemmin - yhden autonmitan edempänä. Kyseessä siis tie, jossa on useampi kaista samaan suuntaan.

Mutkissa oikaisu. Ensi kerralla jos vauhtia on todella vähän tiukemmassa mutkassa, minä en enää väistä sinne penkalle. Katsotaan sitten kuka nauraa, kun minä saan uuden peilin tuon rikkinäisen tilalle ja apinat maksaa.

Viimeksi muokattu:
Liikenevaloissa ajoin vapaata kaistaa (kaistat saman suuntaisia) vihreiden vaihduttua viereiselle pysähtyneen ruosteisen transporterin ohi, kun valot sopivasti vaihtuivat. Mutta voi jumalauta minkä kiihdytyksen pakettiauto otti, ja jäi oikealle kaistalle kohdalle roikkumaan etten päässyt vaihtamaan kaistaa.

Mä teen tommosta kiihdyttelyä vain silloin jos huomaan jonkun varta vasten vaihtaneen vasemmalle kaistalle jotta voisi valojen vaihduttua vihreiksi kiilata ohi. Erityisesti nautin tilanteesta jos se vasen kaista
kohta loppuu ja "haastaja" joutuu nolosti hidastamaan palatakseen oikealle kaistalle. Ai että siitä tulee hyvä olo.

Tiedän että tällainen on erittäin typerää ja lapsellista.

Lippalakkipäiset wannabe-dragsterkuskit. Liikenevaloissa ajoin vapaata kaistaa (kaistat saman suuntaisia) vihreiden vaihduttua viereiselle pysähtyneen ruosteisen transporterin ohi, kun valot sopivasti vaihtuivat. Mutta voi jumalauta minkä kiihdytyksen pakettiauto otti, ja jäi oikealle kaistalle kohdalle roikkumaan etten päässyt vaihtamaan kaistaa.
Ohjaimissa hyppi innosta joku ilmeisesti 18-v juuri kortin saanut rokkenroll-amis, joka isän autolla ajaessaan oli ensimmäisen kerran pelastanut valoissa loukatun kunniansa.

Rehellisesti sanottuna kaikki tuollaiset lippalakkipäiset maantie-raivoajat ja rallikuskit pitäisi köyttää EURONCAP-autoon joka lasautetaan sitä testiseinää päin. Säästyisi rahaa törmäysnukeissa ja lippalakkipäiset runkkarit saisivat mitä ansaitsisivat.

Ehkä kiihdytys oli tavallista rivakampi, mutta että kaistalle viereen junnaamaan etten pääse pois? Mitä vittua? Oikeasti sellaisia sekopäisiä pikku-nilkkejä pitäisi piestä vyön solkipäällä kotona ja lujaa. Jos omista lapsistani tulee sellaisia saatanan kusipääkaahareita, niin remmiä tulee niin että tuntuu.
Tai ainakin ohjata mielenterveystoimistoon jos liikennevalot ovat niin pahasta psyykeelle.

Eikö omasta lotjakkeesta löytynyt tarpeeksi hönkää portterin ohittamiseen, vai mikä tässä oikein mätti?

Mä teen tommosta kiihdyttelyä vain silloin jos huomaan jonkun varta vasten vaihtaneen vasemmalle kaistalle jotta voisi valojen vaihduttua vihreiksi kiilata ohi. Erityisesti nautin tilanteesta jos se vasen kaista
kohta loppuu ja "haastaja" joutuu nolosti hidastamaan palatakseen oikealle kaistalle. Ai että siitä tulee hyvä olo.

Mua lähinnä alkaa huvittamaan silloin, kun näkee tommosta. Kerran hämeenlinnan väylää ajaessa siirryin vasemmalle kaistalle, kun martinlaakson liittymästä tuli joku pertti 50v jollain vanhalla citroeenilla. Noh kun olin vaihtanut kaistaa, niin se alkoikin kengittämään sitä vanhaa louskuaan kuin viimestä päivää. :D Katoin siinä rinnalla sitä, kun se ukko puski siellä eläimen raivolla ja näytti siltä, kuin se citikka pomppaisi ilmaan joka kerta, kun se vaihtoi jostain kakkoselta kolmoselle täysissä kiihdyttelyissä.

En voinut muuta, kuin naurahtaa ja antaa sen mennä. Sai varmaan vaimolle kerrottavaa "kuinka näytti taas jollekki klopille närhen munat!" :lol2:

Eniten kiehuu kun:

-joku köröttelee alinopeutta edessä minkä takia missataan vihreitä valoja yms

-joku ensin ajaa ohi ja jää sitten eteen hidasteleemaan

-jossain moottoriteiden rampeissa köröttely. se on helvetin vaarallista arkailla siinä rampissa jotai 40km/h ja miettiä että uskaltaako sitä ollenkaa tonne liikenteen sekaan. reilusti vaa kaasua ja mahdollisimman paljo vauhtia siihen liittymiseen..

-ihan takapuskurissa kii ajavat. yleensä näistä pääsee eroon ku jarruttaa voimakkaasti :thumbs:

Eikö omasta lotjakkeesta löytynyt tarpeeksi hönkää portterin ohittamiseen, vai mikä tässä oikein mätti?

Oh shit että olin tyhmä, voihan daa ja ihq sentäs, olisi pitänyt lähteä kisaamaan kuin MIES. Että olen neiti.. en lähtenyt kisaamaan... hävettää.. annatko anteeksi :(:(:(

:david:

Niin tarviiko tossa lähteä kisaamaan välttämättä? Eikö sen ruosteisen transportterin taakse voi mennä ajamaan? Kun ei tosta sun ekasta viestistä selvinnyt, että jäikö tämä portterimies siihen ajamaan sitä nopeutta mihin sai kiesinsä kiihtymään, vai yrittikö tosissaan estää sua vaihtamasta kaistaa.

Mikäli yritti tosissaan estää sua vaihtamasta kaistaa, niin silloin homma ei ollut järin daata tahi ihqua. Mutta jos se ajeli siinä tasaista nopeutta, niin en ihan oikeasti pysty ymmärtämään mitä se teki sun mielestä väärin.

Kiilata ohi? Siis mitä vittua? Onko viereisellä kaistalla jonkun ohi ajaminen nykyään kiilaamista?

Valitan, olet typerän ja lapsellisen lisäksi idiootti.

Valitan, olet typerän ja lapsellisen lisäksi idiootti.

Suuret kiitokset arviostasi! Arvostan vilpitöntä ja aitoa lähestymistäsi suunnattomasti!

Onko viereisellä kaistalla jonkun ohi ajaminen nykyään kiilaamista?

On se joskus kun ne oman kaistan loppuessa tulee väkisin eteesi vaikka tilaa ei kunnolla ole. Tällöin viisaampi väistää/hidastaa ettei tule kolaria.

harvoin minä joustan oikeuksistani jos toinen osapuoli olettaa minun automaattisesti tekevän niin. jos toinen osapuoli taas on nöyränä, käyttää vilkkua fiksusti yms niin varsin mielelläni annan hänelle runsaasti tilaa.

100x paremmin sanoiksi puettuna se mitä yritin itsekin aiemmin selittää. :)

On se joskus kun ne oman kaistan loppuessa tulee väkisin eteesi vaikka tilaa ei kunnolla ole. Tällöin viisaampi väistää/hidastaa ettei tule kolaria.

No tuo on kiilaamista jos väkisin tullaan eteen vaikka tilaa ei ole. Tästä olemme yhtä mieltä.

Kärkikolmion takaa eteen tulevat:curs:

Tapahtuipa aurinkoisena perjantai iltapäivänä.. ajelin 40km/h alueella rajoituksen mukaan (hieman ennen risteystä on "hyppyri" josta ei voi ajaa kuin korkeintaan 20 yli.) luu ulkona Ramones soiden:david:

Yhtäkkiä risteyksestä tulee eteen auto, törmäämpä sitten sen takakulmaan... Ei henkilövahinkoja, autot tod.näk. lunariin..
Osun takapyöränkohdalle, koska se tulee sieltä niin kovaa, että ehtii jo mun kaistalle kokonaan, sillä kolmio ja minulla etuajo-oikeus.. jarrutus alkaa n.4m ennen törmäystä. Vastapuolen auto spinnaa komeasti ja jatkaa vielä matkaa tien yli pysähtyen puskaan keula lähes tulosuuntaa kohden. Silminnäkijän todistuksen mukaan (vastapuolen takana tullut autoilija) auto ei hiljentänyt risteyksessä vaan jatkoi yli, näkyvyys olematon, kiitos pensasaidan.

Selvä tapaus, mutta vastapuoli ei tunnusta, vaan väittää minun ajaneen huomattavaa ylinopeutta! Onneksi jätin auton paikalleen keskelle risteystä, soitan heti poliisit kuvaamaan ja ihmettelemään miksei n.60v herrasmies voi tunnustaa... Mullahan oli vähän laiteltu 90luvun "sporttinen japski rottelo" joten pakkohan minun sillä oli vastapuolen mukaan kaahata :rolleyes:

Eli asiahan menee riidaksi, käräjille asti? Vähän harmittaa, kun nyt saan rahat "entisestä" autosta vasta käsittelyn jälkeen..

Mulla ei ole kaskoa, kun olen päättänyt olla aiheuttamatta itse kolareita :)

Mitä vinkkejä käsittelyyn? Lakimiestä? Mitä pitää muistaa vaatia? Ainakin korot, kun ja jos rahojen saaminen autosta kestää? Vastapuolihan maksaa hävittyään kaikki minulle tulleet oikeuden käyntikulut? Eli jos palkkaan jonkun Matlockin ja sille Ensio Itkosen avustajaksi :D niin vastapuoli maksaa niiden palkat?

Siinä taas pappa yrittää perinteistä yleistystä, nuoren kaahaa ja minä ajan niin kiltisti että. Vaikka suurin osa näistä vanhemmista kuskeista ajaa sitä samaa vauhtia kaikki rajoitukset läpi laput silmillä.
Mutta tuo tapaushan pitäis olla täysin selvä, toivotaan että syyllinenkin kerää sen verran miehisyyttä että myöntää sen rehdisti.

Back
Ylös Bottom