Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

oli pakko kokeilla ja ekalla yrityksellä ilman tukea helposti, mutta mulla käy sillee että nousu vaiheessa toi toinen jalka, joka ei tee työtä alkaa etureidestä kramppaamaan...

Itse olen tehnyt niitä viime aikoina sellaisen puolipallon päällä. Tulee lisäksi mukava balanssi aspekti harjoitukseen mukaan ja saa treenattua nilkkaa tukevia pikkulihaksia

Videoita kyykkytekniikasta. Paikka josta linkit löytyivät oli stumptuous.com ja siellä oli kuvauksena:

"Everything you ever wanted to know about squatting, but were afraid to ask! Trainer Boris Bachmann provides an exhaustive collection of instructional videos on one of the most important exercises -- the squat. ALL HAIL THE MIGHTY SQ'WAHT!!"

http://youtube.com/watch?v=Rq8CWv8UPAI
Squat Rx #1: Lower Back Rounding at the Bottom of the Squat

Samalla otsikolla (Squat Rx) pitäisi löytyä tällaisia aiheita:

Squat Rx #2: GMing Out of the Hole
Squat Rx #3: Engaging the Glutes and Hamstrings (Part I)
Squat Rx #3: Engaging the Glutes and Hamstrings (Part II)
Squat Rx #4: Bar Positioning and Squat Depth
Squat Rx #5: Hip & Hamstring Mobility and Flexibility
Squat Rx #6: A Dozen Selected Exercises for Squatters (Part I)
Squat Rx #6: A Dozen Selected Exercises for Squatters (Part II)
Squat Rx #7: Bands and Chains
Squat Rx #8: Shoes
Squat Rx #9: JV Squats & Overhead Squats
Squat Rx #10: Set-Up & Breathing
Squat Rx #11: Belts, Wraps, and Suits (Part I)
Squat Rx #11: Belts, Wraps, and Suits (Part II)
Squat Rx #12: 5 Common Squatting Issues (Part I)
Squat Rx #12: 5 Common Squatting Issues (Part II)

Kiitoksia noista videoista, nyt on töissä tekemistä ja salilla kokeiltavaa, kyykky kun tahtoo tökkiä. Tuossa videossa puhutaan vaan jostain venyttelystä, pitäisikö sellaistakin muka harrastaa..

Kiitoksia noista videoista, nyt on töissä tekemistä ja salilla kokeiltavaa, kyykky kun tahtoo tökkiä. Tuossa videossa puhutaan vaan jostain venyttelystä, pitäisikö sellaistakin muka harrastaa..

ei ole pakko, mutta jos tahtoo välttämättä maksimoida oman mukavuudenhalun ja kiivetä perse edellä sähkötolppaan jossa asuu persettä nokkivia lintuja, niin siitä vaan..

tai sit venyttelee suosiolla ja huomaa kun pikkuhiljaa helpottuu kyykkääminen kun venyvyys lisääntyy.

Kyllä pitäisi. Itsellä on ongelmana juuri tuo "hip and hamstring mobility".

millä nimellä sitä kutsutaan ku kyykätään niin että istahdetaan penkille ja noustaan ylös.. onko muuten tehokas liike???

Paanuuve, jos et tiedä mistä puhut niin ole vaan hiljaa. Sillä boksilla on ihan oikea tarkoitus siinä eikä olla vaan syvyysmittarina.

Box-kyykky...paitsi että siinä ei todellakaan "istahdeta" siihen penkille, siinä vaiheessa kun housut koskee penkkiä niin takasin ylös...eli lähinnä syvyysmittarina

Vaaralliselta kuulostaa istua siihen ja päästää lihakset rennoiksi :)
Lol. Pakkiksella kyllä tiedetään. :D

Yhden jalan pistoolikyykky on hyvä liike!

Innostuin treenaamaan sitä tossa marraskuussa. Aluksi meni jotain 6 molemmilla jaloilla, pari viikkoa sit 60. Enää en sitä kuitenkaan aio tehdä. Se liike sai lonkankoukistajani ja "akillesjänteen lähiympäristöt" todella huonoon kuntoon. Suosittelen siis kunnon venytyksiä lonkankoukistajille ja pohkeille ja erityisesti pohkeen alaosan kiinnityskohdille/akillesjänteelle... Sekä ennen että jälkeen treenin.
(+ Kunnon lämmittely ennen!) Pieni etukeno todella auttaa paljon tässä ylösnousussa. Sitä ihmiset tekeekin kahdella tavalla. Joko kädet sivuilla ylävartalo suorana tai sitten kädet edessä samoin kuin ylävartalokin. Muokkaa todella hyvin takamusta. Alkuun kipua ehkä tuntuu reisissä, mutta sitten kun takamus alkaa tuntua, tietää että liike sujuu jo hyvin. :hyper:

No, mulla on luontaisia etuja: vahvat jalat ja kevyt ylävartalo. (Olen pienikokoinen nainen.) Treenasin sitä pistoolikyykkyä kerran viikossa 3 x max, mun jalat on tosi hitaat palautumaan... Treenasin viikolla toisen kerran kevyesti jalkoja lisäksi prässissä tai leveässä smithkyykyssä pienillä painoilla. Venyttelin kunnolla aina, (vaikka siitä ei sitten näköjään kovasti apua ollutkaan.) Seisoin myös aina ihan seinän vieressä, etten kaadu viimeisessä toistossa, se lisää itseluottamusta tai jotain. En kai muuta osaa sanoa. Maitohappokivut treenin jälkeen olivat kyllä aikamoiset.

Back
Ylös Bottom