Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

mikä juttu siinä on, että aina kun katot peiliin niin sieltä näyttää kurkistavan se sama läski kynis kun aloittaessa raudan pumppaamisen, mut sitte jos näet ites jossain valokuvas tai videol näytät 10000xisommalta kun peilissä ?

Jos vasenta kättä jomottaa, nii kuitenki voi lenkkeillä? Epäilisin, että siihen käteen on tullut rasitusvamma. Lääkärissä varmaa turha käytä? Eihä ne voi siellä tehä mitää. Kuitenki haluaisin päästä tänää kokeilee uusia juoksulenkkareita. Nii harvoin on haitaksi?

Jos vasenta kättä jomottaa, nii kuitenki voi lenkkeillä? Epäilisin, että siihen käteen on tullut rasitusvamma. Lääkärissä varmaa turha käytä? Eihä ne voi siellä tehä mitää. Kuitenki haluaisin päästä tänää kokeilee uusia juoksulenkkareita. Nii harvoin on haitaksi?

Eipä tuo käsi paljoo juoksemiseen haittaa. Tai riippuu tietysti miten kovasti siihen särkee ja ajattelitko paljonki kompuroida matkalla ;)

Kai sinä itse sen parhaiten huomaat, kun lähdet tonne juoksemaan, että sattuuko siihen käteen. Jos sattuu niin suosittelen pitämään pienen tauon. Ei kannata alkaa väkisin vääntämään.

mikä juttu siinä on, että aina kun katot peiliin niin sieltä näyttää kurkistavan se sama läski kynis kun aloittaessa raudan pumppaamisen, mut sitte jos näet ites jossain valokuvas tai videol näytät 10000xisommalta kun peilissä ?

Sitä kehitystä ei itse niin hyvin huomaan, kun näkee itseään peilistä päivittäin. Valokuviin on sitten hyvä verrata onko mitään kehitystä tullut.

Montako grammaa 1 dl valmista puuroa painaa? 100grammaa?

Vähän varmaan riippuu siitä, että paljon laitat siihen vettä (tai mihin sit sen teetkään) ;) Mut kaurahiutaleet painaa ainakin n. 40g/dl

olen vääntänyt penkkiä vuode aina samalla systeemillä eli välillä ollut toistot siinä 4-7 ja välillä taas 8-12. aina siis lämmitellyt pienillä painoilla ja aloittanut heti huippupainoista joilla sitten aina menee juuri toistot toistoalueen sisälle ja tiputellut sitten painoja viiden kilon välein ja puskenu taas viimeseen asti. teen penkkiä yleensä 5 sarjaa. kysymys onkin että mikä muu tapa olisi hyvä tehdä penkkiä kun nyt tällä hetkellä toistot olisivat siinä 8-12?

Olen kuullut, että maito ei olisi veden sijasta hyvä vaihtoehto palkkarissa, miksi?

Palkkarina olen käyttänyt

Whey1 1,5dl ( n. 35g proteiinia )

Ufs Malto 1dl ( 47g hiilaria )

Jos käyttäisin kevytmaitoa n. puolisen litraa palkkarissa veden sijaan, kannattaisiko heran ja malton määrää vähentää, maito kuitenkin sisältää hiilaria ja prodea aika paljon..

ja lisäkyssärinä, olisiko L-glutaminesta hyötyä?

Oon kuullu et maito hidastaa proden imeytymist ja palkkaris pitäs saada nopeeimeytyvää. Mut säilytä palkkari ennaallaan ja vaiha vesi maitoon. Maistuu paremmelt ja tulee lisää prodeeki viel. Oon tehny noi ja on toiminu. Et iha hifistelyy toi et maito ois huono palkkaris

En usko glutamiiniin. Creatiini on parempi vaihtoehto.

ok:)

Mites tuo kreatiinin käyttö nyt käytännössä toimii, ymmärtääkseni on jonkinlainen on/off systeemi vai tulisiko käyttää tietty aika 5g joka päivä ja reenipäivänä luonnollisesti palkkari yhteydessä.

Siinä purkissa lukee kyllä. Ennen treeniä otat veden kanssa ja treenin jälkeen palkkarissa sen 5g. Latausjakso on turha. Ja periaatteessa välipäivinäkään ei ole pakko ottaa. Eli mulla toiminu niin että ennen treeniä 5 ja palkkariin 5g. eikä toi on/off oo nii tärkee. Käytät purkin loppuun ja pidät pienen tauon. Tietty voit käyttää välipäivinä myös ja pitää vielä latausjakson. Ni saat ostaa uuden nopeemmin:hyper:

ok:)

Mites tuo kreatiinin käyttö nyt käytännössä toimii, ymmärtääkseni on jonkinlainen on/off systeemi vai tulisiko käyttää tietty aika 5g joka päivä ja reenipäivänä luonnollisesti palkkari yhteydessä.
Heität vaan palkkarin sekaan 5-10 g, ei siinä sen kummempia säätöjä kannata harjoittaa.

Oon kuullu et maito hidastaa proden imeytymist ja palkkaris pitäs saada nopeeimeytyvää. Mut säilytä palkkari ennaallaan ja vaiha vesi maitoon. Maistuu paremmelt ja tulee lisää prodeeki viel. Oon tehny noi ja on toiminu. Et iha hifistelyy toi et maito ois huono palkkaris

En usko glutamiiniin. Creatiini on parempi vaihtoehto.

Samat ajatukset. Ei se maito niin oleellisesti mitään hidasta, että tavallinen tallaaja eroa huomaisi.

Taas toisaalta se vesi kraanasta on kätevämpi kuin valmiiksi kotona sekoitettu maitopalkkari. Maito lämpimänä on aika jäätävän makuista. Ja eipä ole pelkoa että leviää nesteet pitkin kassia jos kuskaa sheikkerissä tavarat jauhomuodossa salille.

millä painoilla kannattaisi lähteä viemään ekaa kertaa 4x8 penkissä läpi. penkissä sarja ennätys on 62kg 8x jos tosta nyt pystyy yhtään mitään veikkaamaan lähteä. ajattelin 52kg? :hyper:

Jos treenaa 2-jakosella, niin voiko alakroppa-päivänä käydä joskus lenkillä ja jättää punttiksen väliin? Vai jääkö jalat liikaa jälkeen?

Back
Ylös Bottom