Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mitenkäs paljon olisi hyvä olla + kcal voimakauden aikana? Enemmän vai vähemmän kuin massakautena?

Tuli semmonen mielee, että riittääkö, jos tekee kerran viikkoon Maven, vai kannattaako se tehdä useamminkin.

Minä teen kerran viikkoon maven ja kerran viikkoon kyykyn ja ohjelma on 2-jakoinen. Silloin se tietysti tehdään kunnolla, kun kerran viikossa tehdään.

Tuli semmonen mielee, että riittääkö, jos tekee kerran viikkoon Maven, vai kannattaako se tehdä useamminkin.

riittääkö mihin?

Tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin...

Siis, saako vettä juoda aina kun janottaa, vai pitääkö rääkätä itseään? :whip: :nolo:

Toimisiko tämmöinen aerobisen kunnon kohottamiseen:

tehdään siis kierroksina.

punnerrus 1 sarja
(10 sekunnin tauko)
vatsarutistus 1 sarja
(10 sekunnin tauko)
pohjenousu 1 sarja
(10 sekunnin tauko)
jalkakyykky 1 sarja
(10 sekunnin tauko)
säkin hakkaus 2 min
(seuraavaa kierrosta varten 1-2 minuutin tauko)

Miten muuten juoksu kannattaisi ottaa tohon mukaan?

OFFTOPIC: kirjotin aluks kaljakyykky :D

EDIT: siis omalla painolla tehtäviä nuo

jos haluat aerobista kuntoa kohottaa, niin lähde ennemmin lenkille

Täytyykö palautusjuomajauhot säilyttää tiiviisti suljettuna vai käykö níille jotain, jos ne on avonaisessa pussissa ??

Ite ainaki säilytän suht avonaisessa pussissa, kun avaan jonku heran tai malto pussin ni ei ne miksikään oo menny. Kannattaa tietysti aina vähä käärii sitä pussia kiinni.

Ihan hävettää kun en löytänyt tähän vastausta... Eli kun pitäisi syödä 30/40/30 prot/hiil/ras %. Niin onko se esim. 100/133/50 g mihin pitäisi tähdätä noin suunnilleen?

E: Typot

Ihan hävettää kun en löytänyt tähän vastausta... Eli kun pitäisi syödä 30/40/30 prot/hiil/ras %. Niin onko se esim. 100/133/50 g mihin pitäisi tähdätä noin suunnilleen?

E: Typot

Jos syöt jotain 1300-1400kcal päivässä, niin sit on.

Eli:
- proteiinit (g) = kokonaiskalorit * 0.3 / 4
- hiilarit (g) = kokonaiskalorit * 0.4 / 4
- rasva (g) = kokonaiskalorit * 0.3 / 9

Millasilla painoilla kannattais lähteen tähän alkuun bodailemaan? Entä minkälaiset toistot? Ajattelin noudattaa niitä koko vartalo-ohjelmaa:

Koko kroppa kerralla ohjelma, joka sisältää kaksi erilaista versiota käytettäväksi vuorotellen.

1.treeni
- etukyykky 2-3x6-8
- reidenkoukistajat 2-3x10-12
- pohkeet istuen 3x10-15
- kulmasoutu tangolla 2x8-12
- pystypunnerrus käsipainoilla 2x6-10
- kapea penkki 2x6-10

2.treeni
- suorin jaloin mave 2-3x8-12
- jalkaprässi 2x6-10 , 1x15-20
- pohkeet seisten 3x8-12
- leuat 2x6-8
- vinopenkki tangolla 2x6-10
- hauiskääntö tangolla myötäotteella 2x8-12
Aattelin muuten liittä tuohon kuntopyörä-"lenkin", kannattaako polkea ennen vai jälkeen muun ohjelman? Ja mitäs tarkoittaa "2-3x6-8"?

Ja vielä proteiineistä: Kannattaako syödä proteiinipatukka vai juomaa, entä myydäänkö kuntosaleilla valmiita proteiinijuomia(Porihallilla ainakin myydään jotain juomia, en vain ole tarkemmin katsonut) Ja kannattaako palkkariakin juoda?

Muutamia kysymyksiä, kun viimeistään maanantaina alottelen käymään, muuten mun ei ole tarkotus bodata itseäni miksikään lihaskimpuksi (Arska :D) vaan hankkia hyvännäköset lihakset, mutta myös voimaa olisi kiva saada lisää. (Penkiltä nousee vaivaiset 40kg :D, ja olen 16.v ja 185-cm pitkä, eli se 40 on vähän noloo

Millasilla painoilla kannattais lähteen tähän alkuun bodailemaan? Eihän sitä voi tietää muut kuin sinä.tai treeniäsi vierestä seuraava
Entä minkälaiset toistot? Ajattelin noudattaa niitä koko vartalo-ohjelmaa:
toistomäärät on merkattu tuohon quottaamaasi ohjelmaan.niitä kannattaa toki vaihdella

Aattelin muuten liittä tuohon kuntopyörä-"lenkin", kannattaako polkea ennen vai jälkeen muun ohjelman? Ja mitäs tarkoittaa "2-3x6-8"?
ennen vain pari minuuttia lämmittelyksi,jälkeen voi tehdä pitempiä settejä,mutta ei kannata älyttömyyksiin mennä siinäkään,joku max puol tuntia.
ensimmäiset numerot tarkoittavat sarjamääriä,jälkimmäiset toistomääriä.eli tässä tapauksessa tehdään 2-3 sarjaa toistomäärien osuessa välille 6-8

Ja vielä proteiineistä: Kannattaako syödä proteiinipatukka vai juomaa, entä myydäänkö kuntosaleilla valmiita proteiinijuomia(Porihallilla ainakin myydään jotain juomia, en vain ole tarkemmin katsonut) Ja kannattaako palkkariakin juoda? riippuu salista.syö enemmin proteiinipitoista ruokaa,palautusjuomaa voit toki käyttää,tosin mikään välttämättömyys ei ole sekään.jos tuntuu ettei saa ruokavaliosta tarpeeksi protskuja niin sitten voidaan täydentää juomista ja patukoista

Muutamia kysymyksiä, kun viimeistään maanantaina alottelen käymään, muuten mun ei ole tarkotus bodata itseäni miksikään lihaskimpuksi (Arska :D) vaan hankkia hyvännäköset lihakset, mutta myös voimaa olisi kiva saada lisää. (Penkiltä nousee vaivaiset 40kg :D, ja olen 16.v ja 185-cm pitkä, eli se 40 on vähän noloo

IMO

Kun ostin eilen Soija90 proteiini jauhetta, olen siinä siis aloittelija niin kysymys tulee tänne. :)
Eli, miten ihmeessä saan sen vedettyä alas? Siis se on aivan kauheaa jauhoa mitä ikinä oon maistanut.

Verellä, hiellä, sisulla ja yrityksellä. Tai sitten väkisin. Kannattaa kokeilla myös semmoisia jauheita jotka maistuvat hyvälle, niin ei väkisin tarvitse juoda/syödä/ottaa.;)

Back
Ylös Bottom