Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu
Oon monia oluita maistanu, mutta kyllä Innis & Gunn oak aged beer on parasta!! :5:

Eilen tuli maisteltua italiaanoja: Nastro Azzurro ja Peroni olivat molemmat miellyttavan maukkaita -vahan Budvarin tapaan mutta ehka vahan raikkaammalla otteella. Kronenbourgh 1664 lienee mun suosikki brittibisse, ts. olut, mita juon UK:ssa -itse oluthan on kovin ranskalaista. Olipas loogisesti selitetty..

Vanhat suosikit on molemmat Velkot, tumma Litovel, vaalea Staro, tumma Kruco seka Guinness. Mika kumma siina on, etta tsekkilaiset bisset on niin erinomaisia, mutta mene Slovakiaan niin siina matkalla unohtuu oluesta maku. Vai enko osannut juoda oikeita merkkeja Bratislavassa..?

Vaaleista lagereista jaettu ykkösija menee Velkon premiumille ja budwarille. Halpislitkuista valitsen lidlin grafenwalderin.

Tummista oluista en juurikaan ole välittänyt muutaman vuoteen, Sakun tumea ja velkoa yms perusmerkkejä litkin silloin tällöin. Ravintolapanimoiden omat tuotokset ovat myös mieleeni. Aina mukava maistella :)

Laagereiden trappistioluet kuitenkin maistuvat ja suosikkina aina toimiva La Trappe quadrupel

Trappist%20La%20Trappe%20Quadrupel%20-%20330ml%20-%20210x330.png

Jo monen mainitsema Budějovický Budvar Dark:ille täydet pisteet. Vaaleakin maistuu...
Belgiasta tulee paljon hyviä oluita.

Täytyy tunnustaa, että kirsikkaoluet putoaa kanssa :nolo:

Enpä muista kaljojen nimiä, mut tuolla Tampereen Plevnassa (Siis panimo, ei leffateatteri :D ) on pirun hyviä kaljoja, kannattaa käydä maisteleen jos sinne päin tupsahtaa.
Niin ja Tuo velkopochichicycy kozel dark on minusta nannaa :kuola:

Minä innostuin Ausseissa ollessa bittereihin.. Paras oli Melbourne Bitter ja hyvänä kakkosena Victoria Bitter. Suomessa lähin sinnepäin on London Pride Bitter ja se ihan sulaa suuhun :kippis1:

Ja Ausseissa ollessani en edes törmännyt rapaan nimeltä Fosters..:jahas:

Hmm. Hyvästä en tiedä, mutta ½ litraa "5,0 Original" -merkkistä olutta irtoaa hintaan 29 snt tölkki lähikaupasta täällä Saksanmaalla. Grillailun lomassa ainakin meni ihan mukisematta.

Tumma Velko näyttää olevan kestosuosikki tummien oluiden kastissa. Tummasta Velkosta diggaavien seuraava ostos on Litovel. Se on myös yksi Ässä siinä sarjassa.

Vielä yksi hyvä kalja, Okells Aile.
Ja jos ei maistu ni ainakin on hieno etiketti pullossa, jota voi pitää kokoelmassa :D

Saku Taurus 8% - jääkaapista pakkaseen 20 minuutiksi ja kaadetaan "pakastettuun" tuoppiin...mmmmm... :love:

Ja tuloksena on jääkylmä olut joka ei maistu millekään. Taurus on kyllä hyvä olut, mutta tuommoiselle bock-tyyppiselle oluelle parempi tarjoilulämpötila on semmoinen +8C.

Tumma Velko näyttää olevan kestosuosikki tummien oluiden kastissa. Tummasta Velkosta diggaavien seuraava ostos on Litovel. Se on myös yksi Ässä siinä sarjassa.

Tämä on minunkin "kehityskertomukseni" oluenjuojana ollut. Eli ennen ei tummat oluet maistuneet, mutta tumma Kozel ja Litovel ovat kyllä avanneet tien tummillekin oluille minulle. Vaaleassa Kozelissa on mielestäni outo sivumaku, en tiedä mikä se on, joissain muissakin oluissa tullut vastaan...

Kirsikkaoluiden joukosta yksi parhaita on Frank Boonin Kriek hanasta. Suosittelen maistaamaan, jos tilanne osuu kohdalle.

Aah, tuota en olekaan maistanut. Täytyy pistää nimi muistiin, jos tiemme kyseisen kanssa kohtaavat. Missäs tuota saapi, onnistuuko Suomessa?

Ja tuloksena on jääkylmä olut joka ei maistu millekään. Taurus on kyllä hyvä olut, mutta tuommoiselle bock-tyyppiselle oluelle parempi tarjoilulämpötila on semmoinen +8C.

Niinhän ne "viisaammat" väittää - mutta +8 = aivan liian lämmintä mille tahansa olutlaadulle... :urjo: ...siis mun makuuni... :piis:

Enkä mä sitä olutta minuutissa juo, mutta tuolla tavalla se pysyy juotavana pidempään...

Niinhän ne "viisaammat" väittää - mutta +8 = aivan liian lämmintä mille tahansa olutlaadulle... :urjo: ...siis mun makuuni... :piis:

Enkä mä sitä olutta minuutissa juo, mutta tuolla tavalla se pysyy juotavana pidempään...

Kyllä mielummin liian lämmin kuin liian kylmä. Tosin jääkylmällekkin on paikkansa, kuten saunan päätteeksi :kuola:

Back
Ylös Bottom