Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kuinka paljon voi lihaa saada puolessa vuodessa jos on bulkilla? Oon nyt käyny jotain 4-5 kuukautta salilla +- kaloreilla, että kannattaisko tässä nyt alkaa plussalla tai miinuksella olemaan? Läskiä kyllä löytyy...

Kuinka paljon voi lihaa saada puolessa vuodessa jos on bulkilla? Oon nyt käyny jotain 4-5 kuukautta salilla +- kaloreilla, että kannattaisko tässä nyt alkaa plussalla tai miinuksella olemaan? Läskiä kyllä löytyy...

riippuu niin monesta eri asiasta että sitä ei kukaan osaa sulle kertoa. jos läskiä löytyy niin mieluummin dietille aiemmin kuin myöhemmin, mikään ei oo vittumaisempaa kuin olla pitkään laihiksella.

Mikähän minulla on kun aina iltapäivällä kamala väsy? :zzzz: Ennen salia siis ja välipäivinäkin. Nukun yöllä n. 8 tuntia. Käyn salilla 4 kertaa viikossa, en vain istumassa :D . Nukun ilmeiseti liian vähän.

Mikähän minulla on kun aina iltapäivällä kamala väsy? :zzzz: Ennen salia siis ja välipäivinäkin. Nukun yöllä n. 8 tuntia. Käyn salilla 4 kertaa viikossa, en vain istumassa :D . Nukun ilmeiseti liian vähän.

Jos vaan on ja löhöö, niin elimistö ei ns. herää. Kokeile vaikka vartin kävelyä ulkona tai jotain.

Tohon taas vaikuttaa niiiiin moni eri asia, ruokavaliosta lähtien...

Mainitkaas muutama hyvä forkkujen reenaus liike ja videoo/kuvaa jos mahollista kun ei pelkkä nimi välttämättä kerro heti mistä on kyse :P

Mainitkaas muutama hyvä forkkujen reenaus liike ja videoo/kuvaa jos mahollista kun ei pelkkä nimi välttämättä kerro heti mistä on kyse :P

Rannerullaus tangolla: http://www.golfthemidatlantic.com/images/stories/full/e131e52b55bec0c9ac9d90f6c5caad59.jpg (kuvassa käsipainolla, niin myötä- kuin vastaotekin ovat toimivia. Vastaotteella tehtäessä alaslaskettaessa tanko rullaututetaan lähes sormen päihin asti ja ranne ojennetaan alaspäin, sieltä keritään paino takaisin tiukkaan otteeseen ja käännetään ranne ylös)

Hauiskäännöt myötäotteella

Kädenvääntöliike taljassa (esim alatalja ja alle penkki tueksi)

Puristushömmelit (kehittää puristusvoimaa ja kyynervarsia)

Eli tällainen aloittelijan tyhmä kysymys:

Olen tässä aloitellut puntilla käyntiä, tavoitteena painon nostaminen ainakin näin aluksi reilulla 5 kilolla. Fyysinen kunto on kaikinpuolin hyvä mutta rasvaprosentti keikkuu siinä 11-12 prosentin välillä, mikä estää ikävästi sixpäckin selkeän erottumisen. Eli ongelmani piileekin juuri siinä, että onko mahdollista polttaa tuo ylimääräinen rasva pois ja samaan aikaan kerätä lisää lihasmassaa? Minulla on pahasti hämärän peitossa (pitkäaikaisesta liikunnan harrastamisesta huolimatta) se, miten elimistö polttaa missäkin tilanteessa eri ainesosia elimistössä. Joten vaikka tämä varmasti vaikuttaa monen mielestä typerältä kysymykseltä, niin toivottavasti edes joku jaksaisi vastata asiallisesti...

Eli tällainen aloittelijan tyhmä kysymys:

Olen tässä aloitellut puntilla käyntiä, tavoitteena painon nostaminen ainakin näin aluksi reilulla 5 kilolla. Fyysinen kunto on kaikinpuolin hyvä mutta rasvaprosentti keikkuu siinä 11-12 prosentin välillä, mikä estää ikävästi sixpäckin selkeän erottumisen. Eli ongelmani piileekin juuri siinä, että onko mahdollista polttaa tuo ylimääräinen rasva pois ja samaan aikaan kerätä lisää lihasmassaa? Minulla on pahasti hämärän peitossa (pitkäaikaisesta liikunnan harrastamisesta huolimatta) se, miten elimistö polttaa missäkin tilanteessa eri ainesosia elimistössä. Joten vaikka tämä varmasti vaikuttaa monen mielestä typerältä kysymykseltä, niin toivottavasti edes joku jaksaisi vastata asiallisesti...

Viiden kilon painonnousu ja rasvaprosentin alentaminen sixpack-kuntoon ei samalla kertaa ole mahdollista. Eli jos se sixpack on todellakin tärkeä juttu, niin dieettaa se eka näkyviin ja sitten todella maltillisesti lähdet nostamaan painoa tutkiskellen miten rasvaa kertyy.

Itse ottaisin tuntuman mukaan nuo painot, mutta toistot siinä 15-25 paikkeilla. Sellainen paino, jolla jaksat 3x15 on varmasti sopiva. En ehkä ihan failureen asti vetäisi, sillä minusta pitkille sarjoille on vaikea ainakin taljassa löytää painoa, jolla jaksat juuri ja juuri 25. Usein se menee niin, että jaksat samalla painolla 25, millä menee 20 tai vaikka 15, mutta se jaksatko sen 25 on pääkopasta kiinni.

Jos selkää kehittää, niinkun yleensä ylätaljassa kehitetään, niin kannattaako se vetää niskan taakse vai normaalisti eteen?

Tuosta seläntakaapunnerruksesta (nostoliike) ja taljavedoista niskan taakse on aika monessakin lähteessä ollut kielteistä juttua, jopa tyyliin "älä tee näitä". Jokin siinä rasittaa käsittääkseni nivelistöä, joten mieluummin suosittelen taljavetoa eteen. Toki on ihmisiä, jotka tekevät molempia mainitsemiani liikkeitä niskan takaa ilman mitään ongelmia ja kipuja. Vähemmän negatiivista palautetta olen kuitenkin lukenut eteen/edestä tehtävistä liikkeistä.

Siis toihan on niin yksilöstä kiinni kun vaan voi olla. Toiset tekee esim niskantakaapunnerrusta koko ikänsä ilman mitään erikoisempia ongelmia olkapäitten kanssa, toisilla taas tuntuu heti ensimmäinen toisto aivan helvetiltä. Onko sitten järkeä ottaa sitä riskiä, että ne pamahtavat joku kerta ? ei ole. IMO

Siis toihan on niin yksilöstä kiinni kun vaan voi olla. Toiset tekee esim niskantakaapunnerrusta koko ikänsä ilman mitään erikoisempia ongelmia olkapäitten kanssa, toisilla taas tuntuu heti ensimmäinen toisto aivan helvetiltä. Onko sitten järkeä ottaa sitä riskiä, että ne pamahtavat joku kerta ? ei ole. IMO

totta. ite oon mutuillu siihen suuntaan että ton liikkeen epäterveellisyys riippuu olkapäiden ja lapaluiden yms liikkuvuudesta. jos ne liikkuu tarpeeks ja ne tajuaa kääntää oikeaan asentoon, ongelmia ei tule.

mutta jos nyt ei satu olemaan 158% varma että ite saa paikat oikeaan asentoon niin kannattaa jättää selän taakse tehtävät liikkeet rauhaan...

Back
Ylös Bottom