Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Juuh, eli pitäiskö kapeassa penkissä olla kädet kyljissä kiinni, kun liikettä suoritetaan? Ja ottaakos tuo rintaan ollenkaan..? Ja mitä mieltä porukka ojentaja -liikkeenä kapeasta penkistä?
Loistava liike, siitä ei pääse minnekään. Ikävä kyllä monilla se vaan vääntää ranteita pahasti. Tosin siihenkin auttaa lankku rinnalle, jolloin se rasittaa myös hyvin vähän rintaa.

Ei käsien tarvitse olla kyljissä kiinni, riittää kun kyynärpäät eivät leviä suhteettoman paljon sivuille.

Oisko kellää vinkkejä, et miten aamulenkin jälkee sais ruuan menee kunnol alas?
Mulla ainaki tulee koko aja semmosii oksennusrefleksejä, eikä pysty syömää kunnolla yhtää mitää. :S Et onks mitää apuja vai onkse vaa pakotettava ittensä syömää ?

Mulla ainaki tulee koko aja semmosii oksennusrefleksejä, eikä pysty syömää kunnolla yhtää mitää. :S Et onks mitää apuja vai onkse vaa pakotettava ittensä syömää ?
Eipä tuollaiseen mitään poppakonsteja ole, sun pitää vaan "oppia syömään". :D Kun tuon taidon oppii, sitä ei aina malta olla syömättä...

Pari keinoa on, että vääntää tippa linssissä sen sapuskan alas, tai tekee mahdollisimman helposti syötävän aterian tai sitten teet jonkun juoman joka korvaa aterian tosi hyvin ja odottelet hetkeä jolloin vatsa antaa periksi ja saat syötyä lopulta. Itsellä joskus sama ongelma, niin ruoka on ikäänkuin nestemäistä, esim. jos vaikka perunamuusia syö niin sekoittaa sen suussa veteen jolloin siitä tulee semmmoista litkua ja samointein vaikkapa maitorahkatkin soljuu veteen kun sekoittaa. Tonnarihiutaleetkin soljuu veteen mukisematta kun suussa purskuttaa. Ei mitään makuelämyksiä todellakaan, mutta menee alas.

Selvä =) Kiitos vastauksist! Kaipa se o vaa taisteltava se alas. :D

Hyvänmakuinen ja helposti alasmenevä o pistää maitorahkaa ja hedelmiä sekottimeen. Esim. maitorahka, banaani ja appelsiini. Voi sinne mehuakin lorauttaa jos ei oo tarpeeks nestemäistä. Ite ostin tossa viikko sitten tehosekottimen ja noita tulee nyt tehtyä päivittäin. :)

No vedänki välipalaks tommosta, mut eiks aamulla kannata niitä pitkiä hiilareita ottaa ? :O Niin ainaki oon ymmärtäny.

No vedänki välipalaks tommosta, mut eiks aamulla kannata niitä pitkiä hiilareita ottaa ? :O Niin ainaki oon ymmärtäny.

Hiilareita mieluusti, mutta opettelet noilla "välipaloilla" syömään aamuisin, sitten kun alkaa maistua aamulla ruoka niin lisäät hiilaripitoisten määrää. Mieluummin jotain kuin ei mitään :D

E: Hidas

Reenaan kaksjakosella 3-4 kertaa viikossa. Kuinka usein voin tehdä pudotussarjoja?

Tuohon ei mitään yhtä totuutta ole, mutta ei varmaankaan kuin kerran kuukaudessa.

Eli taidan tehdä liian usein kun teen joka toinen viikko pudotussarjan hauikselle... :D

Ja olenko ymmärtänyt pudotussarjat oikein, eli eka tehdään vaikka 40 kilolla niin monta ku menee, sitten kymmenen kiloo pois ja sillä niin monta ku menee jne.:eek:

Tätä foorumia pari kuukautta luettuani uskallan nyt menettää pakkotoisto-neitsyyteni :)

Juu elikkäs olen aloitteleva kuntosaliharrastaja ja löytyis pari tyhmää kysymystä:

1. Kun tarkoituksena on saada massaa, voiko lenkkeilystä ym. pitkäkestosesta liikunnasta olla jotain haittaa massansaannille, varsinkin kun tämä tapahtuu just ennen reeniä (tapana on juosta salille, 3-4km) ?

2. Tuli tuosta "laihduttaminen for beginner"-topicista mieleen, että onko joku dietti ns. pakollinen juttu ennen kun alottaa reenaan kunnolla ? Satun meinaan (vielä) oleen aika kynis-kunnossa 174/63 :nolo: ?

3. Jotain must-linkkejä tai vinkkejä tähän massan saamiseen ?

4. Onko hyvä ottaa vaan joku yksi-jakoinen ohjelma massan saamiseks tosta "FAQ:treeniohjelmat massan kasvatukseen.."-ketjusta, ainakin näin alkuun ?

Kiitos.

Tätä foorumia pari kuukautta luettuani uskallan nyt menettää pakkotoisto-neitsyyteni :)

Juu elikkäs olen aloitteleva kuntosaliharrastaja ja löytyis pari tyhmää kysymystä:

1. Kun tarkoituksena on saada massaa, voiko lenkkeilystä ym. pitkäkestosesta liikunnasta olla jotain haittaa massansaannille, varsinkin kun tämä tapahtuu just ennen reeniä (tapana on juosta salille, 3-4km) ?

2. Tuli tuosta "laihduttaminen for beginner"-topicista mieleen, että onko joku dietti ns. pakollinen juttu ennen kun alottaa reenaan kunnolla ? Satun meinaan (vielä) oleen aika kynis-kunnossa 174/63 :nolo: ?

3. Jotain must-linkkejä tai vinkkejä tähän massan saamiseen ?

4. Onko hyvä ottaa vaan joku yksi-jakoinen ohjelma massan saamiseks tosta "FAQ:treeniohjelmat massan kasvatukseen.."-ketjusta, ainakin näin alkuun ?

Kiitos.

1.Ei juurikaan senkus juokset.

2.Massaa vaan ei tolla pituus-painosuhteella voi kauheesti pläskiä olla.

3.Syö paljon ja puhtaasti esim.kanaa,tonnaria,kananmunia,rahka,raejuusto,jauhelihat yms.
Hiilarina sitten vaikka riisi,peruna,pasta,ruisleipä.
Painon olisi hyvä nousta jonku 1-2kg/kuukausi jos rupee kauheesti läskiä tuleen niin vähennät syömisiä.

4.Joku 1-jakoinen on ihan passeli aloittelijoille kunhan et treenaa liian kovaa.

Ostin tänään Fastin MASS2 palautusjuoman. Siinä pakkauksessa ei tarkalleen sanota paljo sitä pitäs sekotella.

Eli oon sekottanut 2dl (n.100g) MASS2 5dl vettä, ja juonut ton heti treenin jälkeen. Onko tuo hyvä?

Ja mites sitä sit muuten tulis vedellä, jos vaikka meinaa tulla pitkä tauko syömisessä, ni voiko sitä vetää sit tollasen samanlaisen satsin, kun treeinin jälkeen? Tai sit illalla kiskasta tollasen drinkin.

Massaa siis ollaan hakemassa. Muut syömiset yritän pitää 3tunnin välein.

Kiitos kaikille, jotka jaksaa vastata :)

Jeejoojuu, en tiiä sun massaa mutta luulen että desi riittäisi. Tai sanotaa puoltoista. Joo tollasii paukkui voi vetää välipaloina aina kun tarttee.

Jeejoojuu, laita puoltoista :D Eikä se nii millillee oo mäki heitän sen verran ku sattuu menee.

E: tai no mistä minä tiiän onko koolla merkitystä asiaan xD

EE: ei ajatella kaksmielisesti sitten

Back
Ylös Bottom