Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ööh, siis oletko tosissasi? Meinaatko, että joku hiton 48 tuntia on joku kiveen kirjoitettu aika, minkä jälkeen proteiinisynteesi loppuu seinään?
vitamiini sanoi:Ei ole. Tämän tiedon tarjoaa jo wikipediakin:
Proteiinit ovat kaikkien solujen rakennusainetta ja välttämättömiä elintoiminnoille. Proteiineja tarvitaan elimistössä sen typpi-, neste-, happo-, emäs- sekä kaliumin ja natriumin tasapainon ylläpitämiseen. Proteiinit mahdollistavat solujen liikkumisen, yhteenliittämisen, signaalivälityksen ja immuunipuolustuksen. Ne myös säätelevät geenejä eli toimivat transkriptiotekijöinä. Jotkin proteiinit toimivat entsyymeinä. Proteiineja muodostuu elimistössä DNA:n koodaamina aminohapoista translaatiossa.
Proteiinit ovat myös tärkeitä ravintoaineita. Proteiinien ravitsemuksellinen laatu määritellään sen sisältämien aminohappojen mukaan. Lihaproteiinin laatu on hyvä, koska se sisältää kaikkia kahdeksaa aikuiselle ihmiselle välttämätöntä aminohappoa, joita aikuisen ihmisen elimistö ei pysty itse tuottamaan. Liiallinen proteiinien syönti voi rasittaa munuaisia ja aiheuttaa kehon kuivumista.
Tärkeitä lihaksen hajoamista estäviä aminohappoja 30min ennen lenkkiä (Proteiinia) TAI herajuoma. Ja sitten palari jos oli raskas lenkki tai normaaliateria scheduleSiB77 sanoi:Proteiinit ennen vai jälkeen lenkkiä, ja kuinka kauan aikaa välissä?
spongebob sanoi:en välttämättä noin kovilla alkaisi munuaisia rasittamaan.
Mikä tossa ananaksessa on miks bodarit syö sitä ?
kyllä voi ihan rauhassa ottaa illalla hiilaria kohtuullisen määrän, esim 1 pala leipää= 13g hiilaria. Kunhan jättää alle kahdenkymmenen. Tuo menee täysin älyttömäksi touhuksi, että ananaspurkki pitäisi jättää pois. Siitähän saa noin 4g hiilaria. BS sanon minä. Ota rauhassa ananaksesi ;)
mutta omastani tulee ainakin 24g hiilaria ja toiseksi miksi se ananaspurkki täytyy syödä, kun et tee niillä hiilareilla mitään nukkuessasi.En tiedä mitä purkkiananasta itse syötmutta omastani tulee ainakin 24g hiilaria ja toiseksi miksi se ananaspurkki täytyy syödä, kun et tee niillä hiilareilla mitään nukkuessasi.
Toinen vaihtoehto on vetää se purkki jo aterialla ennen iltapalaa.
Joo, ja se rypsäri on hyvä ottaa maitorahkan lisänä

löytys varmaan haulla mut ku tääl nyt kerta on tällänen tredi ni oon hyväl omaltunnol laiska..;)
eli mitenkäs munakas onnistuu mikrossa? ei heti aamusta jaksais ruveta paistelemaan, mikro ois kätevä vaihtoehto.. kokemuksia, tarraako astiaan kii tms..?
Paljonkohan mahtaa olla Kananmunan valkuaisessa keskimäärin proteiinia?
Makeutusaineiden (esim. aspartaamin) sanotaan nostavan insutasoja.. Mistä ihmeestä tämä johtuu..??![]()
Mitäköhän oikein tarkkaan ottaen tarkoitat kysymykselläsi?
Lyhyt vastaus: ei ole turhaa syödä tuon 48 h ulkopuolella.
Pitkä vastaus: en jaksa. Aivan liian laaja ja yksityiskohtiin menemistä vaativa kysymys.
Jos ajat takaa jotain sellaista kuin että et söisi grammaakaan proteiinia muuten kuin tuon 48 h säännön ulkopuolella niin kokeile kaikin mokomin. Kuten on jo todettu niin valkuaisella on muitakin funktioita kuin lihasten proteiinisynteesi. Mutta jos totaalinen proteiinittomuus muuten kuin 48 h reenin jälkeen tekee sinut onnelliseksi niin eikun kokeileen. Tuskin kuolet (ellei reeniväli venähdä johonkin vuoteen tai jotain).
E: siis hei - 48 h. Jos reenaat edes 3 krt. vko. niin tän asian pohtiminen on oikeastaan turhaa. Jos reenaat alle 3 krt. vko. niin et edes reenaa.
koska makuhermot kertovat aivoille jotain mistä aivot luulevat saavansa sokeria.
e: voisko joku vastaa mun kyssärii tän sivun yläpostis?
(Meinasin ensin kysyä tämän Tyhmät kysymykset-threadissa...)
Eli: Juttelin isäni kanssa hieman ravinnosta, ja hän kysyi miksi kaikki einekset (ja itse asiassa kaikki todella pitkälle "raffinoidut", eli pitkälle jatkokäsiteltyjä) ovat epäterveellisiä? Enkä nyt tarkoita että niissä olisi paljon rasvaa tai suolaa, vaan miksi ne eivät ole hyvä ravinnonlähde, vaikka ravintosisältöä näyttäisikin periaatteesa hyvältä? Mikä tekee niistä huonoja. Enlighten me, please!