Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Niin siis proteiinia pussista, meinaan, eli lisäravinteena. Vaikea proteiinia on muutenkana olla syömättä aamiaisella jos esim puoli litraa maitoa kittaa. Senkin mukana tulee jo noin 17 grammaa. Eli jotkut ihan ottaa vielä ennen nukkumaanmenoa palautus/proteiinijuomaa normaalin iltapalan lisäksi.

Eikö se ole ihan sama ottaako ne proteiininsa pussista vai normaalista safkasta? Toki esim. lihan mukana saattaa tulla enempi rasvaa kuin jauhoista. Ja hera imeytyy nopeammin, mutta sitä voi hidastaa vaikka maidolla ja/tai rasvalla. Ite ainakin otan juuri aamuisin usein proteiinin Protein XL -jauhosta, koska oon aamu-uninen ja on kiire kouluun eikä muutenkaan aamusin uppoo mikään kovin kiintee.

Mihin kaurahiutaleet kannattais sekoittaa? onko kukaan kokeillu itte vedin tänään 25-30g treenin jälkeen 0,5l veden sekaan, ihan hyvää mutta vois maistua paremmallekki.

Mihin kaurahiutaleet kannattais sekoittaa? onko kukaan kokeillu itte vedin tänään 25-30g treenin jälkeen 0,5l veden sekaan, ihan hyvää mutta vois maistua paremmallekki.

Testaa maitoa, on huomattavasti parempaa kuin vesi tai sit sekoitat maitorahkan sekaan

Nyt kysymys ei liity mitenkään mihinkään salihommaan, kun ei vain parempaa paikkaa löytynyt.

Olis tossa kaverin mökillä 4 päivää ja naaman finnipitoisuus väheni selvästi ja ihon kunto muutenkin parani. Ainahan on sanottu että auringosta saatava C-Vitamiini parantaa ihon kuntoa.
Mitenkäs jos vetelen ihan multivitamiinitabletteja, ajaako se saman asian, vai vaatiiko iho juuri tuon auringonvalon kautta saadun C-vitamiinin, jotta hyötyä olisi?

Olis tossa kaverin mökillä 4 päivää ja naaman finnipitoisuus väheni selvästi ja ihon kunto muutenkin parani. Ainahan on sanottu että auringosta saatava C-Vitamiini parantaa ihon kuntoa.
Mitenkäs jos vetelen ihan multivitamiinitabletteja, ajaako se saman asian, vai vaatiiko iho juuri tuon auringonvalon kautta saadun C-vitamiinin, jotta hyötyä olisi?

Auringosta saat D- eikä C-vitamiinia, ja auringon ihoa parantava vaikutus perustuu käsitykseni mukaan siihen, että UVA- ja/tai UVB-säteet mm. paksuntavat ihoa, eikä siis mihinkään vitamiinijuttuihin pelkästään. Eli jos aurinko auttaa, niin ole auringossa/solariumissa.

Mikäs olisi paras tapa poistaa ylimääräistä rasvaa jauhelihasta paistovaiheessa? Kaataako jengi jauhelihat välillä siivilään ja jatkaa sitten taas pannulla heittäen sinne sekaan vihanneksia sun muuta, vai onko jollain jotain siistimpää kikkaa.

Mikäs olisi paras tapa poistaa ylimääräistä rasvaa jauhelihasta paistovaiheessa? Kaataako jengi jauhelihat välillä siivilään ja jatkaa sitten taas pannulla heittäen sinne sekaan vihanneksia sun muuta, vai onko jollain jotain siistimpää kikkaa.

Kun jauhelihaa kuumentaa tarpeeksi, siitä erottuu neste ja rasva aika nätisti. Siitä sitten vaan kaataa ne pannunkulmalta.

Sika-naudalla kyllä, mutta jos pelkkää naudanlihaa niin siitä ei rasva lähde yhtä vaivattomasti jostain syystä.

Kun jauhelihaa kuumentaa tarpeeksi, siitä erottuu neste ja rasva aika nätisti. Siitä sitten vaan kaataa ne pannunkulmalta.

Juu, olen huomannut myös pelkässä naudanlihassa tämän, mutta ainakin jos itse kaadan siitä pannunkulmalta, tämä ihana rasva valuu pannun alapuolelle, ja kun pannun sitten mätkäisee takaisin hellalle, syntyy ihana käry jonka haluaisin välttää samoin kuin hellan hinkkaamiset sitten jälkeenpäin... enkä saa kaikkea rasvaa muutenkaan kaadettua pannulta pois sillä muuten arvokas liha tippuilisi lavuaariin, tällöin liian suuri osa rasvasta jää uiskentelemaan pannulle. 8)

Juu, olen huomannut myös pelkässä naudanlihassa tämän, mutta ainakin jos itse kaadan siitä pannunkulmalta, tämä ihana rasva valuu pannun alapuolelle, ja kun pannun sitten mätkäisee takaisin hellalle, syntyy ihana käry jonka haluaisin välttää samoin kuin hellan hinkkaamiset sitten jälkeenpäin... enkä saa kaikkea rasvaa muutenkaan kaadettua pannulta pois sillä muuten arvokas liha tippuilisi lavuaariin, tällöin liian suuri osa rasvasta jää uiskentelemaan pannulle. 8)

Isolla lusikalla saa rasvan ja nesteen nosteltua pois, on kuitenkin _hiukan_ hitaampaa kuin pannun reunalta kaataminen :D

Isolla lusikalla saa rasvan ja nesteen nosteltua pois, on kuitenkin _hiukan_ hitaampaa kuin pannun reunalta kaataminen :D

Ei tarvi kun pistää lautanen (mistä aikoo syödä) siihen pannun päälle ja kaataa rasvat pois näppärästi pannun ja lautasen välistä. Ei mee pannun alapinnalle, on helppoa ja nopeaa :)

Ei tarvi kun pistää lautanen (mistä aikoo syödä) siihen pannun päälle ja kaataa rasvat pois näppärästi pannun ja lautasen välistä. Ei mee pannun alapinnalle, on helppoa ja nopeaa :)

Joo lasikantta kun en omista niin ehkä näin sitten. Eihän se lautanen kuumuuden ansiosta sitten mene paskaksi? Olisi siistiä vetää jauhelihaa jossa kaikesta yrityksestä huolimatta on sekä kaikki rasvat jäljellä että lautasen sirpaleita. :lol2:

yksi tapa on toi siivilä, johon mätkäsee hetkeks ne jauhikset, mun mielest näppärin

yksi tapa on toi siivilä, johon mätkäsee hetkeks ne jauhikset, mun mielest näppärin

Joo, kai se on se näppärin, en luota itseeni lautasen kanssa kikkaillen, tai kai sitäkin pitää kokeilla. Pitää selvästi mennä ostamaan isompi siivilä, nyt se on sen kokoinen että puolet lihasta lentää yli... Tai sitten siirryn dieetillä syömään vain siivekkäitä eläimiä. :)

Tää nyt on tosi hifistelyä, mutta mä joskus kippaan ne jauhelihat pannulta kylmään veteen (siis kulhoon jossa kylmää vettä) ja se rasva nousee siihen veden pintaan josta sen voi kauhoa ja kaataa pois...ja eiku lihat takas pannuun :D

Minua mietityttää sellainen asia, että:
Täällä palstalla kerrotaan että lihas kasvaa kun tulee + kaloreita tai +/- 0 hitaasti.
Isäni treenasi aikoinaan vaan pelkän kahvin, tupakan ja pullan voimalla. Joskus jotain ruokaa. Eli ei varmasti hirveästi ravintoa Hyvin kuulemma lihas kasvoi ja näkeehän tuon vielä nytkin tuloksista ja ulkonäöstä.
Olen tullut johtopäätökseen: lihaksen kasvamiseen ei tarvita + kaloreita.

Back
Ylös Bottom